Atlantic Grupa prestaje s proizvodnjom mineralne vode Kalnička i izvorske vode Kala. Obje vode crpe se iz izvora Apatovec kod Križevaca, koji je Atlantic Grupa preuzela prije 14 godina od Badela 1862. Pogon je pripojila Cedeviti, tako da se u njemu danas proizvodi i CedevitaGO.
Kapacitet crpljenja gotovo udvostručen
Atlantic Cedevita je prije četiri godine dobila koncesiju za crpljenje vode na izvorima u Apatovcu na 30 godina te pravo na crpljenje znatno većih količina u jednoj godini. Iz apatovečkog zdenca ZG-1 Atlantic je dotad zahvaćao 21.600 kubika vode godišnje za proizvodnju mineralne vode, vode za ljudsku potrošnju i tehnološke vode. Novom koncesijom u jesen 2020. godine kapacitet je podignut na maksimalnih 49.200 kubika godišnje.
“Odluka o prestanku proizvodnje Kalničke i Kale neće utjecati na proizvodne linije i zaposlenike, osim u smislu dodatnog razvoja i ulaganja. Konačna ideja reorganizacije je iskorištavanje kapaciteta za proizvodnju i plasman na tržište novih proizvoda više dodane vrijednosti”, rekao je za Jutarnji list Slaven Romac, glavni direktor strateškog poslovnog područja Pića u Atlantic Grupi.
Nova era za pogon u Apatovcu
Romac je objasnio da je “sukladno poslovnoj strategiji strateškog područja Pića donesena odluka o značajnijoj reorganizaciji postojećeg asortimana. Jedna od reperkusija reorganizacije je i odluka da u studenom ove godine prestaje s proizvodnjom i distribucijom brendova Kala i Kalnička”. Najavio je da će o konkretnim inovacijama iz pogona u Apatovcu uskoro obavijestiti tržište.
Kala i Kalnička nemaju značajan udjel na tržištu flaširanih voda. Lider je Jamnica s 40 posto. Tri vodeća brenda – Jamnica, Studenac i Radenska – drže 80 posto tržišta.
Eksplozija potražnje za flaširanom vodom
Čini se da u Atlanticu potencijal vide u flaširanim mineralnim vodama s dodatnim okusima ili takozvanim funkcionalnim flaširanim vodama. Zašto prodavati običnu izvorsku vodu ako tu istu vodu (praktično jednakog okusa) možete prodavati puno skuplje nakon što je obogatite s vodikom ili s alkalnim pH faktorom.
Starije generacije prisjetit će se možda mineralne vode Peckham Spring, ali svaka sličnost sa stvarnim događajima je slučajna i nenamjerna?
Takva obogaćena voda navodno je zdravija. Iako te hipoteze još uvijek nisu znanstveno dokazane, ljudi su danas spremni platiti više za “zdraviju” vodu.
Prema izvješću Sveučilišnog instituta Ujedinjenih naroda za vodu, okoliš i zdravlje, od 2010. do 2020. globalna prodaja flaširanih voda porasla je za 73 posto. Očekuje se da će se do 2030. udvostručiti.