Crni petak: Očekuje se rekordna potrošnja od 108 milijuna eura u jednom danu

Uz pretpostavku nastavka pozitivnih trendova, u prosincu se očekuje potrošnja od oko 2,5 milijarde eura, u odnosu na lanjskih 2,3 milijarde, te izdavanje približno 124,6 milijuna računa, objavio je HGK

1
blagdanska potrošnja
Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK [Izvor: HGK]

Pozitivni makroekonomski pokazatelji i uzlazni trendovi u maloprodaji, prisutni od početka godine, upućuju na to da bi potrošnja na Crni petak i tijekom cijelog prosinca mogla biti nešto veća nego u istom razdoblju prošle godine, objavila je Hrvatska gospodarska komora. U prvih deset mjeseci ove godine zabilježen je rast broja fiskaliziranih računa za 0,56 posto te rast prometa za 6,53 posto, dok je prosječan iznos računa iznosio 17,47 eura, što je porast od 5,93 posto u odnosu na lani.

Rast broja računa nastavio se i u prvih 20 dana studenoga, i to za 1,18 posto, a očekuje se da će se taj trend zadržati do kraja mjeseca. Prema procjenama, na sam Crni petak bit će izdano oko 5,1 milijun računa, a potrošnja bi mogla dosegnuti 108 milijuna eura – gotovo 7 milijuna više nego prošle godine, kada je ostvareno 101,2 milijuna eura.

Prošlogodišnji studeni i prosinac obilježili su i veći prosječni iznosi računa – 6,6 posto više u studenome te čak 15,42 posto više u prosincu – što pokazuje da se efekt Crnog petka prelijeva na cijeli mjesec.

Dodatnu potvrdu pojačane blagdanske potrošnje donosi i istraživanje HGK-a prema kojem gotovo polovica potrošača kupuje impulzivno tijekom prigodnih akcija. Najčešće je riječ o „utješnoj“ kupovini, odnosno nagrađivanju sebe za postignuti uspjeh (27,3 %), te kupovini za buduće potrebe (23,6 %), poput darova. Kod oba spola ključni okidač impulzivne kupovine su prigodni popusti i sezonska sniženja. Žene u prosjeku kupuju češće, dok muškarci troše veće iznose. Istraživanje također potvrđuje daljnji rast internetske kupovine – u posljednja tri mjeseca na specijaliziranim web trgovinama kupovalo je 75 posto potrošača, što je rast od 4 posto u odnosu na 2024.

Uz pretpostavku nastavka pozitivnih trendova, u prosincu se očekuje potrošnja od oko 2,5 milijarde eura, u odnosu na lanjskih 2,3 milijarde, te izdavanje približno 124,6 milijuna računa.

„U prosincu, mjesecu najintenzivnije potrošnje, važno je kupovati odgovorno, birati kvalitetne namirnice i maksimalno smanjiti bacanje hrane. Posebno je vrijedno birati domaće proizvode jer se tako podupire lokalno gospodarstvo, osigurava svježina i kvaliteta te doprinosi održivijem načinu života. U velikoj mjeri potrošači to već čine – kada god imaju mogućnost, biraju kvalitetne domaće proizvode, što potvrđuju i istraživanja HGK-a“, istaknula je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

I ove blagdanske sezone vrijedi birati kvalitetne domaće proizvode označene znakovima Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko, koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo. Time podržavamo domaće proizvođače, čuvamo radna mjesta i jačamo konkurentnost gospodarstva – što je i ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko, koju HGK provodi već gotovo tri desetljeća.