Tomislav Vuić: U 2019. očekujemo zamjetan, ali ne pretjeran rast

Prioriteti HPB-a u sljedećoj godini su unaprjeđenje postojećih proizvoda, poslovanja i usluga, razvoj digitalnih kanala, suradnja s Hrvatskom poštom, primarno organski rast uz moguće akvizicije te suradnja s dijasporom

u 5:58 Zadnja izmjena: 20.12.2018 u 5:58
186
HPB
Domagoj Karadjole, Tomislav Vuić i Mato Filipović

Misija Hrvatske poštanske banke je stvarati uvjete za bolji život u Hrvatskoj, poručio je predsjednik Uprave Tomislav Vuić na susretu s novinarima u srijedu.

“Možda to zvuči pretjerano za jednu banku, ali mislimo da smo dovoljno veliki da možemo doprinijeti tome. To primarno činimo kroz kvalitetu našeg osnovnog posla: trudimo se biti dobra banka, trudimo se da budemo jeftiniji I jednostavniji za klijente. To nam je fokus posljednjih mjeseci I ono što namjeravamo pokazati sljedeće godine”, rekao je Vuić.

Kao prioritete banke u sljedećoj godini predsjednik Uprave HPB-a istaknuo je unaprjeđenje postojećih proizvoda, poslovanja i usluga, razvoj digitalnih kanala, suradnju s Hrvatskom poštom, primarno organski rast uz moguće akvizicije te suradnju s dijasporom.

Stabilan rast kredita u sektoru građanstva i SME-a

S obzirom na to da godina još nije završena i da rezultate moraju prvo objaviti na Burzi, podsjetio je da je Banka u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit od 123,4 milijuna kuna te operativnu dobit od 239 milijuna kuna. “Očekujemo dobar rezultat i na razini cijele godine”, rekao je Vuić te dodao da je “rast volumena kredita u sektoru građanstva i srednjeg i malog poduzetništva konstantan, kao i rast broja novih klijenata”.

Odgovarajući na pitanja novinara Vuić je rekao da kapital neće biti problem kada je riječ o rastu. “Rekao sam da planiramo rasti primarno organski. Kapitala za to imamo. Dokapitalizacija jest dio naše strategije Taj proces ide u dobrom smjeru, ali ne bismo to sada spominjali. Očekujemo zamjetan, ai ne pretjeran rast”, zaključio je Vuić.

Vjerujem u tehnologiju i da će ona pojednostavniti i pojeftiniti usluge i proizvide koje banke pružaju. Svi smo mi klijenti neke banke, i kao klijent gledam pozitivno na sve te promjene. Sve što će olakšati uslugu klijentu je dobro. Konkurencija se zaoštrava, a mi gledam prilike koje postoje i nastojimo ponuditi našim klijentima ono što im je doista potrebno. Pri tome uvijek gledamo da to bude ekonomski opravdano i sigurno“, rekao je o digitalizaciji i zaoštravanju konkurencije dolaskom ulaskom novih igrača na tržištu član Uprave HPB-a Mladen Mrvelj.

Pripajanje Jadranske banke

“Proces pripajanja Jadranske banke HPB-u je u tijeku, no o konačnom datumu pripajanja ne možemo govoriti zbog burze”, rekao je pak Mato Filipović, predsjednik Uprave Jadranske banke.

“Pripajanje je zahtjevan proces, bez obzira na to je li riječ o većoj ili manjoj banci. Po završetku procesa migracije podaci moraju biti točni i kompatibilni, tako da svaki klijent može doći do svog novca, odnosno računa. Radimo na tome i prije nego što napravimo potpunu migraciju i samo pripajanje želimo provesti potrebno testiranje kako klijenti nakon migracije ne bi imali problema”, rekao je Filipović o tehničkom aspektu pripajanja.

“Što se tiče racionalizacije i optimizacije u procesu pripajanja, ona je neminovna, i kada je riječ o višku djelatnika i o višku poslovnica”, dodao je Filipović. “Radimo analize i na temelju tih analiza zatvorit ćemo određeni broj poslovnica. Do sada smo ih zatvorili šest. Sedmu zatvaramo 31. prosinca u Zagrebu. Nastavit ćemo daljnje analize I tijekom iduće godine ćemo znati konačan broj zatvorenih poslovnica. To neće umanjiti kvalitetu usluge ni njihovu dostupnost našim klijentima.”

HPB trenutno ima 54 svoje poslovnice, ne računajući one pod Jadranskom bankom Šibenik. S druge strane imamo mrežu Hrvatske pošte – više od tisuću ureda – koju iz dana u dan proširujemo i uslugama i proizvodima. Imamo 5030 bankomata i POS uređaja, Nismo imali niti jedan prigovor nakon zatvaranja spomenutih šest poslovnica”, rekao je predsjednik Uprave Jadranske banke. Dodao je da nakon čišćenja i analiza očekuju da će HPB preuzimanjem Jadranske banke dobiti oko 43 tisuće novih klijenata, što je porast od 8-9 posto u odnosu na sadašnjih broj.

HPB-ovu bazu klijenata sada čini više od 570 tisuća građana i osam tisuća poduzeća.