Lučka uprava Split planira rekonstrukciju tankerskog terminala u Solinu

Investitor projekta e Lučka uprava Split, a glavni cilj je povećanje sigurnosti i modernizacija naftnog terminala kojeg kao koncesionar korsiti INA

0
Kaštelanski bazen C [Izvor: Lučka uprava Split]

Nakon velikih infrastrukturnih projekata u gradskoj luci i na terminalu Resnik–Divulje, Lučka uprava Split kreće u još jedan zahvat – rekonstrukciju i modernizaciju naftnog terminala u Solinu smještenog unutar tzv. Kaštelanskog bazena C. Na internetskim stranicama Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije nedavno je objavljen poziv na javnu raspravu o potrebi procjene utjecaja na okoliš za taj projekt, piše Poslovni dnevnik.

Riječ je o dijelu morske luke otvorene za javni promet od osobitog međunarodnog značaja koji kao koncesionar koristi nacionalna naftna kompanija INA. Terminal obuhvaća 173.404 četvorna metra morske i 4.444 četvorna metra kopnene površine luke.

Prema elaboratu koji je priložila Lučka uprava Split, planirana je obnova postojećih kapaciteta terminala, koji se trenutno sastoji od četiri privezne utvrdice i jedne plutače. Projektom je predviđena izgradnja novih priveznih utvrdica na istočnoj i zapadnoj strani, s pristupnim mostićima, te produbljenje dna na istočnoj strani veza na 12,50 metara.

Postojeći kapaciteti omogućuju privez brodova za pretovar naftnih derivata s brodova ili u brodove nosivosti do 40 tisuća DWT. Produbljenjem morskog dna omogućit će se sigurniji manevar priveza i odveza većih brodova, ali neće se povećavati kapacitet terminala. Nove privezne utvrdice zamijenit će neadekvatan privez na plutaču na istočnoj strani i na privezne elemente susjednih pristrana na zapadnoj strani.

U sklopu projekta planira se ugradnja sustava za praćenje kretanja brodova pri privezu i odvezu, postavljanje nove rasvjete i ultrazvučnog anemometra te razvoj informatičkog sustava za praćenje meteoroloških uvjeta (brzina vjetra, temperatura i dr.), sukladno preporukama Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu.

Iz Ine poručuju kako su oni koncesionar te da nisu investitor projekta, ali podržavaju planirane radove jer će se njima obnoviti dotrajala infrastruktura i unaprijediti sigurnost terminala.

Naime, Agencija za istrađivanje nesreća utvrdila je niz sigurnosnih nedostataka na terminalu nakon što se 2020. talijanski tanker “Rinella M” tijekom iskrcaja nafte po jakom vjetru otrgnuo s veza i nasukao na otočiću Barbarinac u istočnom dijelu Solinskog zaljeva. Prilikom incidenta nije došlo ni do većih oštećenja, niti do izlijevanja nafte.

O vrijednosti investicije i izvorima financiranja zasad nema informacija. Lučka uprava Split, kao davatelj koncesije, najprije mora ishoditi sve potrebne dozvole, a resorno ministarstvo će tijekom mjesec dana javne rasprave prikupiti mišljenja o potrebi provođenja procjene utjecaja na okoliš i glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, piše Marija Brnić.