
Do kraja 2026. trebao bi biti raspisan natječaj za izvođača radova na dionici dvokolosiječne pruge kroz Rijeku, vrijednoj 350 milijuna eura, dok se dovršetak “nizinske pruge” od Karlovca do Rijeke očekuje do 2036. godine.
Do kraja iduće godine trebali bi biti izrađeni idejni projekti za obje dionice “nizinske pruge”, od Karlovca do Oštarija/Skradnika i od Skradnika preko Krasica do Tijana. Za obje dionice ishođeno je Rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš, potvrdili su HŽ Infrastrukture za Novi list.
Projekt izgradnje “nizinske pruge” dio je šireg plana povezivanja riječke luke s unutrašnjošću zemlje i srednjom Europom. Planirana dvokolosiječna pruga trebala bi omogućiti bržu i efikasniju željezničku povezanost Zagreba, Rijeke i granice s Mađarskom.
U tijeku je izrada glavnih projekata i pribavljanje građevinskih dozvola za dionicu Škrljevo – Rijeka – Jurdani, dugu 29,7 kilometara. Idejni projekt i ishođenje lokacijske dozvole za dionicu Skradnik – Krasica – Tijani trebala bi biti dovršeni u roku od pet mjeseci, a za dionicu Karlovac – Oštarije/Skradnik do studenog 2026. godine.
Buduća pruga od Karlovca do Tijana duga je nešto više od 111 kilometara. Podijeljena je na dvije dionice: Karlovac – Oštarije/Skradnik (39,1 km) i Skradnik – Tijan (72,2 km). Na prvoj dionici će se rekonstruirati postojeća pruga uz dogradnju drugog kolosijeka, a na drugoj će se graditi nova pruga na drugoj trasi, a pri tome će čak 48 kilometara pruge prolaziti tunelima, uz veliki broj vijadukata, usjeka i željezničkih nasipa.
Najveći izazov bit će probijanje dva kapelska tunela duljine 10 odnosno 15 kilometara.
Na ovoj dionici predviđena je i izgradnja novih kolodvora i stajališta te niz spojnih pruga prema postojećoj mreži, osobito u riječkom prstenu.
Ako sve bude prema planu, natječaj za izradu glavnog projekta i pratećih dozvola te gradnju mogao bi biti raspisan tijekom 2027. godine. Ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković najavio je da će se natječaj raspisivati za cijelu dionicu od Karlovca do Rijeke, po modelu “projektiraj i gradi”, kako bi se skratila procedura do početka gradnje. “Nizinska pruga” bi, prema najavama, trebala biti završena 2036. godine.
Izgradnjom nove, nizinske trase putovanje vlakom između Zagreba i Rijeke skratit će se za 56 kilometara i znatno ubrzati, s obzirom na to da će novom prugom vlakovi moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat.
Nešto ranije trebala bi biti završena dionica dvokolosiječne pruge kroz Rijeku. Investicija je procijenjena na 350 milijuna eura, iako je riječ o manje od trideset kilometara pruge. Do sada su završeni studija izvodljivosti, analiza troškova i koristi, studija utjecaja na okoliš, idejni projekt i ishođena je lokacijska dozvola.
Nakon provedenog novog postupka javne nabave, prošle godine ugovorena je izrada glavnih projekata i ishođenje građevinskih dozvola. Natječaj za izvođača radova očekuje se krajem iduće godine, a radovi bi trebali biti završeni za četiri godine.



























