Nekretnine u maloprodaji: Turizam potaknuo interes za lokalima

Mjesečne najamnine za lokale u centru Zagreba kreću se između 30 i 120 eura po četvornom metru, ovisno o mikrolokaciji, površini prostora i izloga

222
Nekretnine u maloprodaji
Designer Outlet Croatia u Rugvici kraj Zagreba otvoren je u lipnju. Investitori su tvrtke IKEA Centres i švicarsko-njemački Mutschler Outlet Holding

Glavni pokretači maloprodajnog sektora u zemlji i dalje su ekonomski rast, visoka potrošnja i rast realnih plaća. Zagreb i Split, dva najveća grada, imaju najrazvijeniju (i zasićenu) maloprodajnu ponudu. Potencijal za razvoj postoji u manjim gradovima u kojima se trgovački centri uklapaju s obzirom na područje koje gravitira prema gradu, procjenjuju analitičari Colliers Internationala.

U prošloj godini u Trogiru je otvoren trgovački centar Marisa s bruto površinom namijenjenom iznajmljivanju (GLA – gross leasable area) od 16.000 četvornih metara, a u Velikoj Gorici Era Commerce s površinom (GLA) 7000 četvornih metara. Nekoliko novih maloprodajnih prostora otvoreno je u manjim gradovima u segmentu prehrane i samousluga (DIY – Do it yourself).

Snažan rast turizma u Zagrebu potaknuo je povećani interes za otvaranje lokala u centru grada među ugostiteljima koji nude hranu i piće. Time je ponuda obogaćena ulaskom na tržište međunarodnih lanaca i novim konceptima gastronomije.

Zagreb i obalni gradovi

U 2017. potražnja za poslovnim prostorima u maloprodajnom sektoru i dalje se temeljila na međunarodnim brendovima usmjerenima na Zagreb i obalne gradove. Porastao je i interes najmoprimaca za prostorima u trgovačkim centrima te interes međunarodnih brendova za prostore u centru grada.

Novi korisnici na tržištu postali su Pepco, Tedi i Subway. Europski lanac diskontnih trgovina Pepco otvorio je 16 trgovina širom Hrvatske i planira daljnje širenje. Njemački trgovački lanac Tedi otvorio je prve dvije trgovine u Supernovi Buzin i Supernovi Garden Mall u Zagrebu. Američki franšizni lanac restorana brze hrane Subway vratio se nakon osam godina na hrvatsko tržište otvaranjem lokala u zagrebačkom Arena centru. Svi najavljuju daljnje širenje u Hrvatskoj.

Prosječna stopa nepopunjenosti u zagrebačkim trgovačkim centrima u drugoj polovici prošle godine iznosila je 14 posto, dok je kod prestižnih trgovačkih centara manja od 4 posto. Prosječna mjesečna najamnina u prestižnim zagrebačkim trgovačkim centrima iznosi oko 19 eura po četvornom metru. Analitičari Colliersa predvidjeli su da će najamnine u ovoj godini rast.

Mjesečne najamnine za lokale u centru grada kreću se između 30 i 120 eura po četvornom metru, ovisno o mikrolokaciji, površini prostora i površini izloga.

Max Stoja i Designer Outlet Croatia

U 2017. počela je izgradnja trgovačkog centra Max Stoja u koji bi trebao biti otvoren u rujnu. Centar će imati neto površinu (NLA) od 30 tisuća četvornih metara.

U lipnju ove godine u Rugvici kraj Zagreba otvoren je Designer Outlet Centar, u koji su investitori – tvrtke IKEA Centres i švicarsko-njemački Mutschler Outlet Holding – uložili do sada više od 33 milijuna eura. U prvoj fazi otvoreno je 15 tisuća četvornih metara prostora, a druga faza predviđa dodatnih 10 tisuća četvornih metara te sekundarnu maloprodajnu zonu od 30 tisuća četvornih metara. Kompleks se nalazi u neposrednoj blizini Ikeine robne kuće u Rugvici.

Nove trgovine u ovoj godini otvorili su i trgovački lanci Plodine (Pula, Funtana, Lovran), Interspar (Zagreb – Knežija, Rijeka – Rujevica, Rijeka – Pećine) te Lidl (Slavonski Brod, Umag, Velika Gorica).

Konzum je pak godinu započeo zatvaranjem svojih velikih trgovina u Rijeci i Osijeku, a ukupno je u prošloj i ovoj godini zatvorio više od osamdeset trgovina. Riječka trgovina u Tower centru s površinom od gotovo pet tisuća četvornih metara bila je najveća Konzumova trgovina, a u svibnju je u tom prostoru novu trgovinu otvorio Interspar.