U svijetu u kojem tehnologija svakodnevno redefinira granice mogućeg, sve je više hrvatskih poduzetnika koji svoja rješenja usmjeravaju na ono najvažnije – zdravlje i dobrobit ljudi. Upravo su takvi projekti u fokusu devetog izdanja akceleracijskog programa Pokreni nešto svoje, kojeg provode ACT Grupa iz Čakovca i Philip Morris Zagreb.
Program već godinama pruža snažnu podršku mikropoduzetnicima čiji rad ima mjerljiv pozitivan utjecaj na društvo – ne samo kroz poslovni uspjeh, već i kroz stvarne promjene u zajednici. Među ovogodišnjim dobitnicima istaknula su se dva tehnološka rješenja koja odgovaraju na vrlo konkretne zdravstvene izazove.
Sonic Pro Dental, koji razvija tvrtka Sonic Group pod vodstvom Ive Zovko, koristi zvučnu terapiju za smanjenje stresa i boli kod pacijenata u stomatološkim ordinacijama. S druge strane, Healeex iz tvrtke Synergotron, čiji su osnivači Emil Barić, Domagoj Prebeg i Milan Kordić, nudi jedinstveni wellness uređaj koji objedinjuje šest različitih tehnologija za prirodni oporavak i ublažavanje boli.
U nastavku otkrivamo kako ove dvije hrvatske inovacije pomiču granice tradicionalnog pristupa zdravlju – i kako uz podršku programa Pokreni nešto svoje dobivaju vjetar u leđa da svoj pozitivan učinak prošire još dalje.
Healeex: Šest tehnologija u jednom uređaju za brži i prirodniji oporavak
Healeex je inovativni wellness uređaj koji objedinjuje šest naprednih tehnologija – hladnu plazmu, elektromagnetska polja, mikrostruje, zvučne valove, svjetlost i mikrovibracije. Pruža prirodno rješenje za brži oporavak, ublažavanje napetosti i boli te poboljšanje mobilnosti. Razvila ga je i proizvodi ga hrvatska tvrtka Synergotron, koja se specijalizirala za razvoj naprednih tehnoloških rješenja u području očuvanja i unapređenja zdravlja.
Healeex spaja Tesline principe i suvremenu tehnologiju u uređaj koji ubrzava oporavak i vraća ravnotežu tijelu
Učinkovitost potvrđuju vodeće ustanove poput Specijalne bolnice Stubičke Toplice, Poliklinike Sinteza te hrvatski i BiH paraolimpijski i olimpijski timovi.
„Ideja je stara stotinjak godina. Prve postulate postavio je Nikola Tesla, a mi smo te ideje pretvorili u nekakav materijalni oblik. Sama tehnologija nam omogućuje kombinaciju i integraciju takvih kompleksnih sustava u jednu kompaktnu i sigurnu platformu”, kaže jedan od osnivača tvrtke i ovom prilikom glasnogovornik Emil Barić.

„Temelj uređaja je Teslina zavojnica koja stvara elektromagnetsko polje, mikrostruje i visoki potencijal, a time i izboje hladne plazme. Dodatne komponente uključuju crvene ledice, koje utječu na mitohondrije, a uz to i imate još i zvučni efekt. Dakle, mikrovibracije zajedno sa zvučnim valovima. To su neke osnovne tehnološke smjernice”, tumači Emil.
„Naša prednost je to što je svaka ta tehnologija već vrlo dobro klinički ispitana. Crveno svjetlo potiče aktivnost mitohondrija koji su energana za stanice – oni im daju potrebnu energiju. Mikrostruje će vam potaknuti prirodne procese cijeljenja, potaknut će vam cirkulaciju, baš kao i elektromagnetsko polje. Zvučni valovi, odnosno mikrovibracije, omogućavaju da se toksini lakše ‘otresu’ s crvenih krvnih zrnaca. Izboj hladne plazme ima pak dezinfekcijski efekt na površini, što znači da ubija bakterije, viruse, gljivice.”
Način na koji se generiraju signali i raspon frekvencija na kojima Healeex radi rezultat je rada Domagoja Prebega, suosnivača Synergotrona. On više od 20 godina radi na istraživanju i razvoju, tako da, iako je osnovna ideja poprilično stara, postoji ekskluzivan know-how zahvaljujući kojem se to plasiralo u komercijalni oblik.
„Osnivački tim činimo kolega Domagoj, Milan Kordić i ja. Domagoj je po struci stomatolog, a ovom temom počeo se baviti odmah po završetku fakulteta. Kolega Kordić je inženjer elektrotehnike, on nam radi razvojni dio elektrotehnike i elektronike. Moj background je strojarstvo, ali radim poslovni razvoj i u principu sve ovo što je potrebno oko postavljanja firme, do pripreme za proizvodnju”, objašnjava Emil.
Dosadašnji razvoj bio je, naravno, zahtjevan. Kod svakog razvoja hardvera, tumači naš sugovornik, potreban je beskonačan broj iteracija kako biste dobili ono što želite. A nakon što dobijete funkcionalan prototip, slijedi financijski i vremenski vrlo intenzivan transfer u proizvodnju.
Emil ističe da je njihov uređaj radi brzog izlaska na tržište trenutačno certificiran kao wellness uređaj: „To znači da ne možemo izlaziti s čistim medicinskim indikacijama, pa kada govorimo o dobrobitima i prednostima ograničavamo se na povećanje mobilnosti, fleksibilnosti, poboljšanje osjećaja i slično. Međutim, ako svedemo cijelu priču na tehnologiju, onda se ona koristi za ubrzavanje cijeljenja, kako površinskih, tako i dubinskih tkiva, za smanjenje bolova, dezinfekciju, tretiranje rana… To su neke mogućnosti primjene”.
Pogodan i za kućnu primjenu
Synergotron surađuje sa Specijalnom bolnicom Stubičke Toplice, Poliklinikom Sinteza te hrvatskim i bosanskohercegovačkim paraolimpijskim i olimpijskim timovima. Ta suradnja je izuzetno značajna jer pomaže u validaciji učinkovitosti uređaja, ističe Emil. „Osim laboratorijskih mjerenja, morate imati feedback iz prakse kako biste dobili potvrdu svog koncepta.”
„Kao wellness uređaj, Healeex je pogodan za kućnu primjenu. Tako smo prvo krenuli s privatnim korisnicama, a kasnije smo uspjeli postupno akvizirati sve veći i veći broj profesionalaca koji su bili voljni isprobati Healeex. Od njih sada dobivamo povratne informacije. Broj korisnika narastao je na gotovo četiri stotine, dakle u upotrebi je na tržištu četiristotinjak uređaja Healeex u sadašnjem obliku. Vlastitim sredstvima smo uspjeli plasirati proizvod na tržište i trenutačno firma živi od tog proizvoda.”
Poslovni model se za sada temelji na prodaji pojedinačnog proizvoda. No, uskoro bi trebao krenuti i s modelom najma jer ljudi vrlo često žele takvu opciju, najavljuje Emil. Dugoročni plan je razvoj aplikacije za podršku koja bi pratila napredak oporavka, podsjećala na tretmane, ukazivala na najbolje prakse i slično. Ali to je još u relativno ranoj razvojnoj fazi, dodaje.
Širenje na regionalna tržišta
Osim Healeexa, na temelju iste tehnologije moguće je razviti niz uređaja, kaže Emil. „To nam je sada generalna ideja. Naša prva ideja nije bio ovakav portabilni, nego veliki klinički uređaj. Međutim, kada smo napravili prototip, udarila je korona, pa nismo imali mogućnost kliničkih ispitivanja. I dalje želimo certificirati firmu prema ISO 13485 kako bismo dobili status medical device producera. I onda polako razvijati familiju proizvoda za svaku pojedinu indikaciju koja bi, u skladu s našim sadašnjim znanjima, činila optimiziran sustav za svaku primjenu.”
Izvozni planovi se za sada svode na blisku regiju. Za Synergotron to su Bosna i Hercegovina, Slovenija i Austrija, gdje imaju partnere i distributere. „Razmatramo mogućnost širenja na Njemačku, a s obzirom da smo dobili nekoliko nagrada na području Bliskog istoka, i to istražujemo kao potencijalno tržište. Tamo smo upravo u procesu certifikacije, kako bismo mogli slobodno izaći na njihovo tržište”, objašnjava Emil.

Na upit o konkurenciji, odgovara kako je nezgodno govoriti o konkurenciji s obzirom na to da je na području fizikalne terapije krug potencijalne konkurencije vrlo širok.
„Postoji niz različitih tehnologija. No, ovakav sinergijski pristup koji obuhvaća sve tehnologije kakav imamo mi, u principu ne nudi nijedno drugo rješenje. Vrlo često nas uspoređuju s Bioptronom i sličnim rješenjima. To je dobar uređaj, ali koristi samo jedan fizički stimulans, u konkretnom slučaju svjetlost. Dakle, samo jedan od naših šest. Kod nekih drugih terapija imate mikrostruje, dakle elektrostimulaciju. Mi objedinjujemo nekoliko terapijskih pristupa. Kao dodatnu prednost istaknuo bih da Healeex radi sa znatno manjim snagama, što vam omogućuje tijelu da cijeli svojom dinamikom. Ako imate ogromne snage, ako udarate stanice s visokom količinom energije, ona će se u biti disipirati u toplinu, nećete se brže zaliječiti.”
Emil Barić i Synergotron dio su programa podrške impact poduzetnicima – Pokreni nešto svoje
„Utjecaj na ljudsko zdravlje i predaja zdravlja u ruke korisnika je veliki korak. To bio jedan od razloga zašto smo krenuli u tom smjeru. A što se tiče podrške, moram naglasiti da nam je to prva podrška koja je došla iz Hrvatske. To nam je iznimno drago i na tom smo vrlo zahvalni. Dobili smo već sada dobru podršku po pitanju mentora ACT grupe, pogotovo u marketinškom aspektu. Mi ne sumnjamo u svoj proizvod, proizvodni proces i sve ostalo, ali imali smo velike rupe u znanju u marketinškom segmentu, i program nam puno pomaže da svoju ideju oglasimo na odgovarajući način.
Sve inovatore, sve one koji imaju poduzetničku ideju, pozivam da se prijave, da maksimalno iskoriste sve mentorske mogućnosti. A što se tiče samog razvoja i drugih koraka, neka se poprilično naoružaju strpljenjem, i svojim i svoje okoline koja ih neposredno okružuje, jer to je proces koji naprosto traje”, poručio je na kraju razgovora Emil Barić.
SonicPro Dental: Hrvatska inovacija koja mijenja iskustvo posjeta
Zdravlje naših zuba i usne šupljine često je povezano s nelagodom, strahom i anksioznošću. Svi smo barem jednom doživjeli tjeskobu pri pomisli na posjet stomatologu, a zvuk bušilice i neizvjesnost oko bola samo dodatno pojačavaju taj osjećaj. Hrvatska inovacija – Sonic Pro Dental – donosi potpuno novu dimenziju u stomatološku praksu, koristeći snagu tehnologije zvuka kako bi pretvorila stresno iskustvo u mirno, ugodno i predvidljivo.
Sonic Pro Dental mijenja iskustvo posjeta stomatologu – kombinacijom znanosti, tehnologije i zvuka smanjuje stres, strah i bol, čineći dentalne tretmane ugodnijima za pacijente i učinkovitijima za liječnike
Sonic Pro Dental rezultat je rada Sonic Groupa, nagrađivane hrvatske start-up tvrtke koja se bavi primjenom zvučne tehnologije u različitim djelatnostima, uključujući wellness, estetsku medicinu i mentalno zdravlje.
Proizvod je nastao kao prirodan nastavak njihove uspješne aplikacije Sonic Pill, koja je pomogla korisnicima u smanjenju stresa i poboljšanju mentalnog zdravlja. Ta mobilna aplikacija korisnicima nudi kratke, ali učinkovite protokole za smanjenje stresa, poboljšanje sna i održavanje mentalne ravnoteže.

„Korisnici su nam javljali da im naši univerzalni programi pomažu u pripremi za stomatološke zahvate i u oporavku nakon njih. To nam je bio ključan signal da krenemo razvijati specijalizirano rješenje za dentalne ordinacije“, objašnjava Petra Crnetić Dvojković, suosnivačica Sonic Groupa, certificirana zvukoterapeutkinja i tonska producentica.
Sonic Pro Dental povezuje znanost, tehnologiju i dentalnu medicinu, a temelji se na zaštićenoj autorskoj Blackbird metodi Petre Crnetić Dvojković, kojom se zvuk transformira u terapijski alat precizno povezujući moždana stanja s frekvencijama tijela.
Primjena Sonic Advanced Sound Technology omogućuje učinkovitu integraciju u različite industrije, nudeći skalabilna i primjenjiva digitalna rješenja koja djeluju poput digitalnog zvučnog dodatka – jednostavna, dostupna i prilagođena potrebama modernog čovjeka i dinamičnog poslovnog okruženja.
Tako se Sonicova tehnologija primjenjuje od dentalne i estetske medicine, wellnessa i mentalnog zdravlja, preko baby-tech i korporativnog okruženja, pa sve do beauty i lifestyle segmenta kroz suradnju s globalnim brendovima, kojima zvuk postaje novi kanal za interakciju s korisnicima.
Za razliku od uobičajenih playlisti ili opuštajuće glazbe, Sonic Pro Dental temelji se na precizno strukturiranim neuroakustičkim protokolima, poput binauralnih beatova i isohronih tonova, koji potiču opuštanje i smanjuju bolnu percepciju kod pacijenata. Frekvencijski kokteli ciljano djeluju na specifične regije (čeljust, desni, zubi), pomažući u smanjenju nelagode. Ova tehnologija omogućava pacijentima da se opuste već nakon nekoliko minuta, smanjujući strah i tjeskobu uzrokovane stomatološkim zahvatima.
Paket sadrži tri programa koji pokrivaju najčešće situacije u dentalnoj praksi. Sonic Spatial Ambience (60 min) reproducira se putem zvučnika, a idealan je za pacijente koji žele zadržati kontakt s doktorom tijekom tretmana, kao i za čekaonice. Sonic Headspace Ambience (60 min) sluša se kroz slušalice, ublažava neugodne zvukove i osigurava dublju relaksaciju, a Sonic Headspace Short (2×20 min) su kratki protokoli za brze zahvate, učinkoviti i kod pacijenata koji se teško opuštaju.
„Naša misija je pokazati da zvuk nije samo pozadinska glazba, već znanstveno strukturiran alat koji može transformirati iskustvo pacijenata i olakšati rad stomatoloških timova“, ističe Iva Zovko, CEO Sonic Groupa.
„Dosadašnja testiranja prototipa provedena u nekoliko ordinacija pokazala su da Sonic Pro Dental donosi višestruke prednosti: pacijenti postaju mirniji, suradljiviji i pokazuju manje straha, timovi rade u opuštenijoj atmosferi, uz efikasnije izvođenje zahvata, a ordinacije dobivaju snažan alat za diferencijaciju i jačanje reputacije kao inovativnih i pacijentu usmjerenih ordinacija.”
Sonic Pro Dental prepoznat je i na globalnoj sceni. Vrlo uspješno predstavio se na GITEX Globalu u Dubaiju gdje je bio finalist u kategoriji Digital Health Innovation. A sada Sonic Group najavljuje daljnje planove za internacionalizaciju: želi pozicionirati Hrvatsku kao centar za razvoj sound-tech inovacija, pokrećući promjene u načinima na koje zvuk može doprinositi zdravlju i blagostanju ljudi.
„Naš tim je u Dubaiju napravio veliki iskorak. Sada znamo da Sonic pripada globalnoj sceni, ali korijene i razvoj želimo zadržati u Hrvatskoj”, kaže Lara Ljubičić, suosnivačica Sonic Groupa.
Inspiriran Teslinim nasljeđem i njegovim istraživanjem zvučnih valova i rezonancije, Sonic je ove godine dobio i Nagradu „Nikola Tesla – Genij za budućnost”, čime je potvrđen znanstveni doprinos razvoju znanosti te tehnologiji zvuka u službi čovjeka.

Također, uvršteni su u akceleratorski program podrške impact poduzetnicima, Pokreni nešto svoje, čime je potvrđena tehnološka i društvena vrijednost njihova rješenja.
Kako bi ostvarile svoje ambiciozne ciljeve, osnivačice Sonic Groupa – Petra, Iva i Lara, od početka su se oslonile na podršku programa Pokreni nešto svoje. Saznale su za njega putem društvenih mreža i preporuka iz inovacijskog ekosustava. Program je ponudio ne samo financijsku potporu od strane Philip Morris Zagreba, već i mentorsku pomoć ACT grupe koja im je bila ključna u strukturiranju poslovnog modela i ulasku na tržište.
Sudjelovanje u programu Pokreni nešto svoje bilo je ključno za razvoj Sonic Pro Dental platforme.
„Kroz mentorstvo i radionice dobile smo smjernice koje su nam pomogle da jasno definiramo tržišni potencijal Sonic Pro Dental platforme i pozicioniramo našu tehnologiju unutar dentalnog-wellness segmenta. Program nam je pomogao prevesti kompleksnu tehnologiju u tržišno razumljiv proizvod i istaknuti njezin društveni doprinos”, naglašava Iva Zovko. Dodaje da su ovakvi programi posebno važni za startupe u ranoj fazi jer nude više od financijske potpore: „Kroz mentorstvo naučite kako skalirati, testirati tržište i profesionalizirati poslovanje. Uz to, dobivate zajednicu ljudi koji vjeruju u inovacije s društvenim učinkom”.
Pokreni nešto svoje za Sonic Group predstavljao je potvrdu da se i u Hrvatskoj mogu razvijati globalno relevantne inovacije. „Program nas je osnažio da vjerujemo u vlastitu viziju i ubrzamo proces realizacije. Budućim prijaviteljima poručila bih da se ne boje prijaviti, čak i ako je njihova ideja ‘previše inovativna’ — upravo takve ideje pokreću promjene“, zaključuje Iva Zovko.
O programu Pokreni nešto svoje

Pokreni nešto svoje je akceleracijski program podrške mikropoduzetnicima. Program podržava inovativne i društveno odgovorne poduzetnike u Hrvatskoj, a financijski ga podržava Philip Morris Zagreb, dok ga provodi ACT Grupa iz Čakovca. Cilj programa je osnažiti impact poduzetnike koji, osim poslovnog uspjeha, doprinose pozitivnim društvenim i ekološkim promjenama. Program pruža financijsku i mentorsku podršku malim poduzetnicima i start-upovima čiji projekti donose inovativna i održiva rješenja za društvene i ekološke izazove te pritom stvaraju pozitivan društveni utjecaj. Kolektivni pozitivan utjecaj programa kontinuirano raste, što potvrđuje i rast društvenog povrata programa. On iz godine u godinu raste, a u prošloj je godini tako stvoreno 4,48 eura društvenog dobra na svaki uloženi euro.
Program se provodi već devetu godinu zaredom, a ukupna vrijednost i ovogodišnje podrške koju osigurava Philip Morris Zagreb premašuje 90.000 eura, što uključuje bespovratna sredstava te mentorsko-edukativni program. Podrška pritom ne staje na financijama i mentorstvu, PMZ kontinuirano ulaže u promociju poduzetnika kroz medijske kampanje, sudjelovanja na konferencijama i drugim događanjima, čime se osigurava dodatna vidljivost i jačanje društvenog utjecaja.

O kakvom je ekstenzivnom mentorskom programu riječ, govori i podatak da je samo u sklopu prošlogodišnjeg ciklusa sudionicima pruženo više od 420 sati mentorstva, i to putem individualnog rada te grupnih radionica.
„Impact poduzetnici pokreću održive promjene u društvu jer svojim rješenjima odgovaraju na važne društvene izazove i pritom stvaraju gospodarsku vrijednost. Ipak, na tom putu često se suočavaju s izazovima i neočekivanim preprekama. Ovim programom želimo im pružiti podršku kako bi lakše ostvarili svoje ideje i ostvarili pozitivan učinak u zajednici“, istaknula je Dijana Najjar Raškaj, rukovoditeljica komunikacija tvrtke Philip Morris Zagreb i koordinatorica projekta.
„U 2024. godini svaki uloženi euro u program donio je 4,48 eura društvenog dobra, što potvrđuje njegov snažan učinak. Kvaliteta prijava iz godine u godinu raste, a raznolikost i izvrsnost projekata iz brojnih područja čine odabir izuzetno zahtjevnim. Ipak, i ove smo godine odabrali deset izvanrednih poduzetnika čiji projekti imaju potencijal ostvariti stvarnu promjenu“, izjavila je Ana Brigović, voditeljica podrške poduzetnicima i poslovnog razvoja te koordinatorica projekta iz ACT Grupe.
Sadržaj je kreiran u suradnji s Philipom Morrisom Zagreb



























