Beskontaktni načini plaćanja sve su popularniji u raznim uslužnim branšama, od ugostiteljstva i turizma općenito preko trgovine do prometa. Rješenja za bezgotovinska i beskontaktna plaćanja koja se nude primjenjuju najsuvremenije tehnologije, uključujući i umjetnu inteligenciju, a korisnicima nude jednostavnije i brže plaćanje. Drugim riječima, ugodnije iskustvo.
Mnogi startupovi širom svijeta razvijaju rješenja za beskontaktna plaćanja, a industrija, posebno financijska, je žedna takvih rješenja. Tim više što se pokazalo da inovativna rješenja češće stižu iz startup okruženja nego iz velikih sustava.
Jedan od takvih startupova pokrenuli su Lucija Iličić, psihologinja s višegodišnjim iskustvom u business development u IT-u, i Tomislav Rupčić, full stack senior developer. Razvili su PlatePay, online platformu koja, vežući se na tehnologiju očitanja i prepoznavanja tablica, omogućuje plaćanje svih drive-in i drive-through usluga na jednom mjestu.
“Iz pozicije korisnika, PlatePay je idealan za ljude koji žele na brz i jednostavan način plaćati usluge koje iz auta ionako plaćaju tijekom tjedna, a da proces ne uključuje papiriće, kartice, gotovinu, čekanja ili nepotreban socijalni kontakt”, tumači Lucija.
Kao automatizacija naplate u okviru prodajnog procesa, platforma PlatePay namijenjena je svakom tko prodaje kroz drive-in ili drive-thru kanale, ali i bilo kojem prodavaču koji i ovakvu opciju naplate želi uvrstiti u svoje prodajne procese.
Prije korištenja je treba kreirati besplatni račun na njihovim mrežnim stranicama koji uključuje osnovne podatke o korisniku, njegov broj bankovnog računa s kojeg će se plaćanje odvijati i registarsku oznaku vozila koje će se vezati na taj račun.
“Nakon toga korisnik jednostavno iz sigurnosti automobila plaća proizvode lanaca brze hrane, gorivo za automobil, cestarinu, vignette, parking i razne druge usluge tako da jednim klikom potvrdi plaćanje na mobitelu ili nekom drugom uređaju kojeg preferira, nakon što mu je na ekran poslana push notifikacija vezana za iznos usluge koju je upravo kupio.”
“Ovakvo inovativno rješenje”, razlaže dalje Lucije, “omogućuje brzo i učinkovito plaćanje raznih drive-in i drive-through usluga jednom aplikacijom bez socijalnog kontakta, nepotrebnog gubljenja vremena ili dodatnog zagađivanja okoliša uslijed proizvodnje ispušnih plinova koji se povećavaju produljenim boravkom na cesti. Poslodavcima, pak, može koristiti za kontroliranje troškova i uporabe bankovnih kartica i službenih automobila njihovih zaposlenika, te jednostavnog povlačenja raznih oblika izvještaja potrebnih za mjesečni obračun neoporezivih primitaka vezanih za takve troškove”.
Ideja je nastala spontano, kroz razgovor s ljudima s kojima su Lucija i Tomislav poslovno surađivali, a temeljni motiv bio je pružiti ljudima platformu koja će ne samo automatizirati naplatu, već će im biti i izvor ideja za planiranje aktivnosti koje su u skladu s njihovim preferencijama i životnim stilom.
PlatePay tim se trenutno sastoji od dvoje osnivača, Lucije i Tomislava, koji na njemu rade puno radno vrijeme, “full time”. Uz njih na projektu intenzivno radi nekoliko mentora iz područja bankarstva, kartičnog plaćanja i financijskog savjetovanja, kako bi PlatePay bio usklađen s novim platnim direktivama, a da pri tome još uvijek ostao maksimalno user friendly.
“U skladu s tim, trenutno radimo na opciji koju ćemo moći ponuditi korisnicima, a koja će uključivati prvo, s registarskim oznakama povezano, zero-click PSD2 SCA compliant plaćanje na tržištu”, najavila je Lucija.
Tvrtku su osnovali krajem srpnja 2020., a na ideji su intenzivno počeli raditi ubrzo nakon prve investicije koja je bila dovoljna za pokretanje i realizaciju prvih faza projekta.
Prvi korak je bio razvoj web aplikacije kako bi PlatePay bio spreman za integraciju s pružateljima drive-in usluga, dok je razvoj Android i iOS aplikacije trenutno u procesu. Početkom 2021. priključili su se Bird inkubatoru kako bi počeli razvijati dio aplikacije namijenjen predlaganju aktivnosti u sklopu home sectiona PlatePay.
“Riječ je o rješenju utemeljenom na umjetnoj inteligenciji u sklopu kojeg će korisnici koji plaćaju PlatePayjom moći istražiti i planirati razne aktivnosti koje će im se predlagati na temelju određenih, njima svojstvenih, parametara“, objašnjava Lucija.
PlatePay je trenutačno u fazi beta testinga od strane desetak pružatelja usluga iz područja naplate parkinga, facility managementa, hospitalityja i raznih drugih branši.
“Cilj nam je ne samo pružiti vrhunsku uslugu ,već i ranije spomenutu mogućnost istraživanja raznih aktivnosti gdje je fokus na slobodi kretanja i samoj aktivnosti, a ne na komplikacijama s plaćanjem i nepotrebnom socijalnom kontaktu koji iz njega proizlazi.”
Usluga će za krajnje korisnike biti potpuno besplatna, dok se će kod pružatelja usluge naplaćivati naknada po transakciji, gdje se u obzir uzima broj transakcija i vrijednost prosječne transakcije.
“Najveća konkurencija su nam tvrtke koje se također bave automatskom naplatom baziranom na prepoznavanju tablica, no nitko od njih u fokus ne stavlja krajnjeg korisnika i njegovo svakodnevno ponašanje, niti činjenicu da na prihvaćanje ovakvih oblika plaćanja značajno utječe je li on korisniku ugodan za korištenje. Osim što omogućavamo da korisnik plati sve sto na tjednoj razini inače plaća iz automobila, želimo mu ponuditi da istraži razne slične aktivnosti i uživa u njima dok je plaćanje maksimalno optimizirano, posebno sa zadnjom nadogradnjom koja bi isključila bilo kakav oblik klikanja“, tumači Lucija.
Tim PlatePay sudjelovao je na Zagreb Connectu, završili su i Fil Rouge Accelerator program, a sada su dio Bird Inkubatora.
“Ovakvi program su neprocjenjiv izvor znanja i kontakata koji mogu doprinijeti razvoju proizvoda i njegovoj validaciji na hrvatskom tržištu i šire, ali i prikupljanju informacija o startup svijetu i funkcioniranju fondova rizičnog kapitala kako bismo donosili bolje strateške odluke za razvoj proizvoda i tima”, ističe Lucija.
“Izazovi koji su pred nama su iduće runde financiranja, optimizacija procesa plaćanja uz uvjet da i dalje bude usklađen sa PSD2 SCA, te validacija PlatePaya od strane tržišta, primarno kroz porast broja krajnjih korisnika“, tumači Lucija. „Cilj nam je do kraja 2022. imati pola milijuna korisnika PlatePaya na području Europske unije te imati potpuno optimiziran način plaćanja za četiri prvo spomenute usluge, uz funkcionalan AI supported home section“, dodaje Tomislav.
Kroz 5 godina Lucija i Tomislav žele biti vodeća registration plates supported payment platforma u svijetu koja će kroz SDK i open API omogućiti automatski onboarding i korištenje platforme svakom pružatelju usluge koji je bude želio koristiti, bez tehnoloških prepreka koje trgovci u ovom trenutku imaju.
“Tako će se trgovci moći fokusirati na uslugu i iskustvo koje prodaju, a kupci, naši krajnji korisnici, na uživanju u tim uslugama, bez ikakvih popratnih opterećenja ili neugodnosti koje procesi naplate sa sobom donose”, zaključuju Lucija i Tomislav.