Atlantic Grupa: Polugodište u znaku nagodbe, prodaje Neve i novih principala

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2018. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 2,5 milijardi kuna, (+4,1%). EBITDA iznosi 296,4 milijuna kuna (+5,3%), a neto dobit 167,6 milijuna kuna (+8,8%)

87
Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2018.
Zoran Stanković, potpredsjednik AtlanticGrupe za financije: Iza nas je balansirano polugodište u kojem bilježimo rast na svim značajnim tržištima i većini poslovnih područja

Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2018. ostvarila ukupni prihod od prodaje u iznosu od 2,5 milijardi kuna, što u odnosu na isti period prethodne godine predstavlja rast od 4,1 posto ako isključimo utjecaj prodane uslužne proizvodnje sportske prehrane belgijskom Aminolabsu.

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 296,4 milijuna kuna i veća je za 5,3 posto, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 8,8 posto na 167,6 milijuna kuna. Dobri rezultati ostvareni su na krilima rasta distribucijskog poslovanja i vlastitih robnih marki.

“Iza nas je balansirano polugodište u kojem bilježimo rast na svim značajnim tržištima i većini poslovnih područja. Rast prihoda i dalje prati rast profitabilnosti, a nastavljamo i s daljnjim smanjenjem zaduženosti”, kazao je Zoran Stanković, potpredsjednik Atlantic Grupe za financije.

Od događaja koji su obilježili polugodište izdvaja se uspješno okončanje procesa izglasavanja nagodbe vjerovnika Agrokor grupe. Prema nagodbi, ako Konzum ostvari četverogodišnji planirani EBITDA koji je uključen u projekcije menadžmenta Agrokora i savjetnika kao podloga za postizanje nagodbe, Atlantic Grupa će naplatiti sva preostala potraživanja od članica Agrokor Grupe iz razdoblja prije imenovanja izvanredne uprave u iznosu oko 60 milijuna kuna.

Polugodište će obilježiti i nedavno potpisani ugovor o kupoprodaji društva Neva kojim taj najveći proizvođač kozmetike u Hrvatskoj prelazi u vlasništvo tvrtke Magdis, poznate po renomiranoj robnoj marki Biobaza te ljekarničkih i medicinskih sirovina. Atlantic je ovime nastavio provoditi svoj strateški program dezinvestiranja non-core malih poslovnih operacija započet lani prodajom proizvodnih pogona sportske i aktivne prehrane belgijskom Aminolabsu.

Polugodište je obilježila i konsolidacija distribucijskog poslovanja. Ugovorene su suradnje s novim principalima – Red Bullom u Srbiji i Mars grupom u Hrvatskoj, što je omogućilo stabilan rast distribucije na tim tržištima. Osim toga, u internoj organizaciji cjelokupno distribucijsko poslovanje reorganizirano je u jedinstveno područje. Među brojnim inicijativama iz razvoja vlastitog asortimana doprinosom se ističu rezultati nove proizvodnje Argete u SAD-u, dvoznamenkasti rast instant turske kave Black’n’Easy te redizajnirane Cockta s izvrsnim rezultatima u HoReCa kanalu.

Najviše rasli Argeta, pića i hrvatsko tržište

Na ukupan rast prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su utjecala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,5 posto, Pića s rastom od 9,6 posto i Kava s rastom od 6,8 posto. Kava je ujedno i najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima s 21,3 posto udjela i 531,4 milijuna kuna prihoda od prodaje. Od pojedinačnih tržišta je najviši rast ostvaren u Hrvatskoj – 8,3 posto, a slijede Bosna i Hercegovina sa 6,9 posto i Srbija s rastom od 6,1 posto. Značajan rast bilježi se i na ostalim tržištima regije – Makedoniji, Crnoj Gori i Kosovu – koja su rasla 9,8 posto.