Hrvatska pošta preuzela prvih 70 novih električnih mopeda

Mopedi će se koristiti za dostavu u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru i Bjelovaru. Vrijednost ugovora iznosi 1.654.256,40 eura s PDV-om, a nabava se financira putem četverogodišnjeg leasinga

19
Hrvatska pošta E.mopedi
Izvor: Hrvatska pošta

Hrvatska pošta preuzela je prvih 70 od ukupno 255 novih električnih mopeda marke Askoll ES PRO. Isporuka preostalih mopeda bit će dovršena tijekom studenog, a vozila će se koristiti za dostavu u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Osijeku, Zadru i Bjelovaru. Vrijednost ugovora iznosi 1.654.256,40 EUR s PDV-om, a mopedi će se financirati putem četverogodišnjeg leasinga.

S novim mopedima, električni vozni park Hrvatske pošte sada broji ukupno 619 vozila, uključujući bicikle, četverocikle, osobna vozila te laka dostavna i poluteretna vozila. Hrvatska pošta razvila je i vlastitu mrežu punionica za električna vozila koja trenutno broji 77 punionica u 20 gradova diljem Hrvatske, s ukupno 123 mjesta za punjenje, od kojih većina pruža snagu punjenja od 22 kW AC.

Prošle godine Hrvatska pošta smanjila je ukupne emisije stakleničkih plinova za 11.600 tona, odnosno za 18 posto u odnosu na 2023. godinu. Pozitivan trend nastavljen je u većini emisijskih kategorija zahvaljujući elektrifikaciji voznog parka, energetski učinkovitijim objektima i optimizaciji logističkih procesa.

Zahvaljujući korištenju električnih vozila, bicikala i dostavi na pješačkim zonama, poštari i poštarice prešli su prošle godine 14,5 milijuna „zelenih“ kilometara, što čini gotovo 30 posto od ukupno prijeđenih 53,1 milijun kilometara – povećanje za 9,3 milijuna kilometara u odnosu na 2023. godinu.

Hrvatska pošta potvrdila je svoju posvećenost postizanju nulte stope emisije ugljika do 2040. godine pristupanjem inicijativi The Climate Pledge, međunarodnoj zajednici tvrtki i organizacija. Tvrtka sudjeluje i u programu SMMS Međunarodne poštanske korporacije (IPC), čiji je cilj smanjenje emisija ugljika za 50% u odnosu na razinu iz 2019. godine te postizanje voznog parka s najmanje 50 posto vozila na alternativna goriva do 2030., od čega najmanje 25 posto električnih.