U javno savjetovanje pušten je dokument u kojem su dane konture budućeg sustava naplate cestarina. Riječ je o dokumentu pod nazivom Obrazac prethodne suglasnosti na Nacrt prijedloga zakona o naplati cestarine u kojem se ne objavljuje prijedlog zakona, ali iz uvodnog dijela može se iščitati kako će funkcionirati budući sustav i u kojem roku bi trebao biti implementiran, piše Jutarnji list.
Cestarina se više neće moći platiti gotovinom ili karticama. U dokumentu se navodi da će korisnici lakih vozila do 3,5 tone moći birati između dva sustava naplate: putem ENC-a ili putem sustava automatskog prepoznavanja registarskih pločica. Motociklisti i vozači teretnih vozila morat će imati ENC. No, prema neslužbenim informacijama zbog nepraktičnosti najvjerojatnije će se odustati od uvjeta da motociklisti moraju koristiti isključivo ENC – i oni će moći koristiti sustav prepoznavanja registarskih pločica, piše Krešimir Žabec. Motocikli čija se tablica neće moći očitati tretirat će se kao tehnički neispravna vozila i isključivat će se iz prometa.
Direktiva Europske unije iz 2019. propisala je da teretna vozila moraju koristiti uređaj za naplatu cestarine.
Korisnici ENC-a imat će pravo na popust, a postojeći korisnici neće morati kupovati nove uređaje, ali morat će ih registrirati jer će u novom sustavu naplate uređaji biti vezani uz registarske pločice, što sada nije slučaj. Drugim riječima, isti uređaj neće se više moći koristiti za dva vozila.
U dokumentu se navodi da će novi sustav naplate cestarine u primjeni biti najranije krajem 2024. godine, iako je ministar prometa Oleg Butković najavljivao da bi se to moglo dogoditi već početkom iduće godine.
HAC će kao nositelj projekta raspisati natječaj za dobavljača opreme i izvođača radova. Procijenjena vrijednost implementacije novog sustava je 65 milijuna eura.