Split će do 2030. uložiti do 150 mil. eura u gradnju 30 garaža

Cilj je maknuti parkirane automobile s ulica, premjestiti ih ispod zemlje kako bi se prostor na površini oslobodio za pješake, osobe s invaliditetom, roditelje s kolicima, zelenilo i bicikliste, rekao je gradonačelnik Ivica Puljak

29
Plan održive mobilnosti
Izvor: Grad Split

Gradsko vijeće Grada Splita usvojilo je 25. studenoga Plan održive mobilnosti, strateški dokument koji predstavlja temelj za prometni razvoj grada do 2030. godine. Cilj Plana je unaprijediti prometni sustav uvođenjem integriranog i održivog modela mobilnosti, s naglaskom na povećanje sigurnosti, smanjenje zagađenja i poboljšanje kvalitete života građana.

Plan predviđa niz mjera koje promiču:

  • razvoj javnog prijevoza,
  • aktivne oblike kretanja poput pješačenja i biciklizma,
  • smanjenje ovisnosti o osobnim vozilima,
  • poticanje ekološki prihvatljivih oblika prijevoza.

Ovaj strateški dokument nastao je u suradnji Grada Splita i Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te se temelji na detaljnoj analizi postojeće prometne infrastrukture, potreba stanovnika i posjetitelja te projekcija budućeg razvoja grada.

Gradonačelnik Ivica Puljak rekao je kako je Split prvi veliki grad u Republici Hrvatskoj koji ima plan održive mobilnosti: “Grad Split razvija svih pet aspekata urbane mobilnosti: javni gradski prijevoz, parkirališta, garaže, biciklistički i pješački promet te prometnu sigurnost. Radimo to kroz velike projekte i time postajemo predvodnik urbane mobilnosti u ovom dijelu Europe”.

“Nastavit ćemo razvijati javni gradski prijevoz kao jednu od primarnih mobilnosti u gradu. Imamo velik projekt gradnje 30 garaža u nekoliko sljedećih godina, a sve s ciljem da maknemo automobile s ulica, da ih premjestimo ispod zemlje i osiguramo prostor za pješake, osobe s invaliditetom, roditelje s kolicima, zelenilo i bicikliste. Želimo javne površine vratiti građanima da se mogu ljepše i ugodnije osjećati”, rekao je splitski gradonačelnik dan kasnije na konferenciji “Siguran i održiv promet-inteligentni transporti sustav u Splitu”. Najavio je da će se u izgradnju garaža uložiti između 100 i 150 milijuna eura.

“Žnjan, čije otvaranje je planirano u svibnju, želimo još bolje povezati s ostalim dijelovima grada putem biciklističkih staza. Sljedećih nekoliko godina namjeravamo iscrtati 40 kilometara novih biciklističkih staza svugdje po gradu, ali da bismo to napravili, prvo moramo osloboditi pločnike i zato gradimo garaže”, dodao je splitski gradonačelnik.

Direktor Split parkinga Davor Matošić najavio je nabavu novih bicikala za javni promet. Split ih trenutačno ima 430,, a potrebno mu je 800. Izvan turističke sezone u Splitu ostvari 30.000 iznajmljivanja bicikala, a u sezoni je taj broj, naravno, znatno veći.

Provedba Plana održive mobilnost zahtijeva stratešku koordinaciju svih relevantnih dionika, a Grad Split njegovim usvajanjem postavlja održivi razvoj i kvalitetu života građana u središte prometnog planiranja.

Usvajanje ovog Plana omogućuje Splitu da do 2030. postane grad s modernim, sigurnim i ekološki prihvatljivim prometnim sustavom, smanjujući prometne gužve, povećavajući sigurnost i značajno doprinoseći očuvanju okoliša.