Podravka do 2030. godine: Globalni brend i lider održivog rasta

Nova strategija poslovanja usmjerena je na rast utemeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i konkurentnost

37
Grupa Podravka
Poslovno sjedište Podravke [Izvor: Podravka]

Grupa Podravka usvojila je novu Strategiju poslovanja do 2030. godine, koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku – s ciljem nastavka profitabilnog rasta, jačanja tržišnih pozicija i stvaranja dodatne vrijednosti za sve dionike, uključujući potrošače, zaposlenike, dioničare i zajednicu. Strategija je usmjerena na rast utemeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i konkurentnost.

Strategija se temelji na sveobuhvatnom pristupu razvoju – od širenja snage, prisutnosti i prepoznatljivosti brendova, preko dodatnih ulaganja u proizvodne kapacitete, osobito u poljoprivredi, do digitalizacije, primjene umjetne inteligencije i jačanja domaće sirovinske baze kroz suradnju s kooperantima. Grupa Podravka ostaje odgovoran i poželjan poslodavac, koji kontinuirano ulaže u razvoj zaposlenika, radne uvjete i primanja, te kroz brojne društveno odgovorne projekte nastavlja doprinositi zajednici.

Prehrana: Globalno snažnija, lokalno održiva

U segmentu Prehrane, Podravka – kao jedna od vodećih prehrambenih kompanija u jugoistočnoj Europi – novom strategijom planira dodatno jačanje prisutnosti i širenje brendova Vegeta, Lino, Lino Lada, Podravka, O’Plant i Zik Zak na razvijenim tržištima poput Njemačke, Austrije, Švicarske, SAD-a i Australije, istovremeno čuvajući snažne pozicije u Hrvatskoj i regiji.

Strateški fokus bit će na kategorijama s visokim prodajnim potencijalom i profitabilnošću – univerzalnim dodacima jelima, juhama, žitaricama (Čokolino) i kremnim namazima. Paralelno se planira snažan razvoj kategorija i brendova osnaženih nedavno završenim investicijskim ciklusom, osobito proizvoda na bazi rajčice, gotovih jela, pekarskog snacka, ribljih salata i zamrznute hrane.

U sljedećih pet godina ključni strateški prioritet bit će pozicioniranje Vegete kao globalnog brenda, uz širenje portfelja proizvoda koji se pod tim imenom plasiraju na međunarodna tržišta.

Podravka će i dalje u svim segmentima poslovanja poseban naglasak stavljati na održivost, odgovoran odnos prema okolišu i promicanje zdravih prehrambenih navika. Posebno će se raditi na povećanju korištenja domaćih sirovina, s ciljem postizanja samodostatnosti u svim kulturama koje omogućavaju lokalni klimatski i agrološki uvjeti. Nastavit će se i razvoj mreže kooperanata u proizvodnji voća i povrća, uz maksimalno korištenje sinergije s vlastitim poljoprivrednim segmentom – Podravkom Agri.

Strategija uključuje i jačanje digitalizacije i automatizacije proizvodnje, uključujući primjenu umjetne inteligencije, kao i razvoj proizvoda u skladu s prehrambenim trendovima: zdravija hrana, lokalni i sezonski sastojci te praktični proizvodi prilagođeni ubrzanom načinu života. Po završetku velikog investicijskog ciklusa u modernizaciju vrijednog 250 milijuna eura početkom 2025., u narednom razdoblju investicije će se odvijati na uobičajenoj razini, kako bi se osigurala učinkovitost i prilagodbe potrebama tržišta.

Podravka Agri: U fokusu ulaganja i održiva transformacija

Novointegrirani poljoprivredni poslovni segment – Podravka Agri – u središtu je ambicioznog plana modernizacije i održivog razvoja. Do 2030. planirana su ulaganja od gotovo 200 milijuna eura u tehnološki napredak, energetsku učinkovitost, izgradnju novih farmi i proširenje sustava navodnjavanja. Cilj je povećati udio navodnjavanih površina s 8 na 21 posto te maksimizirati prinose u ratarstvu i povrtlarstvu.

U stočarskoj proizvodnji, koja čini najveći dio Podravkina poljoprivrednog poslovanja, planirana je izgradnja četiri nove svinjogojske farme i povećanje godišnje proizvodnje tovljenika za 20 posto. U govedarstvu se očekuje porast proizvodnje tovne junadi za 25 posto. Modernizacija farmi uključivat će robotizaciju i uvođenje biosigurnosnih standarda.

Planira se i snažno povećanje korištenja obnovljivih izvora energije i vlastitih organskih materijala, kao i razvoj modela ugljično neutralne poljoprivrede na temelju kružne bioekonomije. Fokus ostaje na jačanju suradnje s kooperantima, razvoju brendova poput Baranjke i ABC-a te širenju distribucije u Hrvatskoj i inozemstvu.

Belupo: Europski lider u dermatologiji i jačanje regionalne uloge

Belupo do 2030. planira postati vodeći europski stručnjak u području dermatologije te snažan regionalni igrač u segmentima OTC proizvoda, kardiologije, psihijatrije i neurologije. Ključna tržišta rasta su u srednjoj i jugoistočnoj Europi, uz prodor na zapadna tržišta putem dermatoloških linija i partnerskih suradnji.

Strategija uključuje investicije u vrijednosti od 36 milijuna eura koje će omogućiti proširenje proizvodnih i logističkih kapaciteta te povećanje operativne učinkovitosti. Dio planiranih ulaganja odnosi se i na uspostavu Centra izvrsnosti za dermatologiju.

Belupo nastavlja s razvojem održivih rješenja, uključujući korištenje obnovljivih izvora energije i reciklabilnu ambalažu, te s jačanjem veza s lokalnom zajednicom. U fokusu ostaje razvoj karijera zaposlenika, inovativni proizvodi i kvalitetna komunikacija s pacijentima i zdravstvenim djelatnicima.

Strategijom poslovanja do 2030. Grupa Podravka jasno definira svoju ambiciju da postane još snažniji međunarodni tržišni igrač, oslonjen na izvrsnost, visoku dodanu vrijednost i odgovorno poslovanje. U vremenu globalnih izazova, Podravka se pozicionira kao agilna kompanija koja ne samo da prati, već i predvodi proizvodne i tržišne trendove.