Hrvatske autoceste(HAC) po treći put produžile su rok za podnošenje ponuda za izvođenje radova na dvjema dionicama buduće autoceste Križišće – Žuta Lokva, onoj od Križišća do Jadranova i od Jadranova do Selca, ukupne procijenjene vrijednosti od 310 milijuna eura. Ovoga puta rok za predaju ponuda pomaknut je za dva mjeseca, do kraja rujna. Prilikom prve dvije odgode rok je produžavan za mjesec dana, prvi put do kraja lipnja, a drugi do kraja srpnja ove godine. I ovoga puta HAC odgodu obrazlaže velikim brojem upita zainteresiranih strana o dokumentaciji, piše Novi list.
Dionica Križišće – Selce je duga je 17,5 kilometara, od čega oko 40 posto dionice pokrivaju tuneli, vijadukti i mostovi, a najduži među njima je tunel Križišće koji ima nešto više od dva kilometra. Najsloženiji objekt na dionici je most Dubračina dug 410 metara, sa stupovima višim od 80 metara.
Ako ne bude novih odgoda i ako ponude zaprimljene do 30. rujna budu valjane, najpovoljniji izvođač mogao bi iti odabran do kraja godine. Slijedi rok za žalbe na odabir izvođača, a nakon zaprimanja žalbi Državnoj komisiji za zaštitu tržišnog natjecanja(DKOM) trebat će vremena da se očituje o njima. Uzevši sve to u obzir, izvođač bi mogao biti odabran krajem ove ili u prvom kvartalu iduće godine.
Potpis ugovora s izvođačem, kad se sve uzme u obzir, može se očekivati u prvom kvartalu iduće godine, a uvođenje izvođača u gradilište tek nakon toga, što kada se sve zbroji, znači da će radovi početi gotovo godinu dana kasnije od najava i planova HAC-a, odnosno tek polovinom 2025. godine.
Dionica od Križišća do Jadranova duga je 5,2 kilometra, a procijenjena vrijednost radova iznosi 110 milijuna eura, dok je procijenjena vrijednost dionice od Jadranova do Selca, duge 12,3 kilometra, 200 milijuna eura.
Cijela dionica Križišće – Žuta Lokva trebala bi biti završena do 2030. godine, a zasad su tijeku radovi na obilaznici Novog Vinodolskog, na 9,8 kilometara dugoj dionici od Selca do Povila. Radovi su započeli 2022. godine, a obilaznica bi trebala biti puštena u promet početkom 2026. godine. Za sada se grade samo dva prometna traka, a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je raspisivanje natječaja za gradnju preostalih dvaju početkom iduće godine.
Za dionice Povila – Senj i Senj – Žut Lokva u tijeku je izrada projektne dokumentacije, a još nije poznato kada bi mogli biti raspisani natječaji za izvođače radova, piše Marinko Glavan.