U prometnu infrastrukturu uloženo više od 20 milijardi kuna

Ministar Butković rekao je da dugotrajni žalbeni postupci usporavaju realizaciju. Nemamo namjeru ograničavati pravo na žalbu, no moramo pokušati naći balans kako bi žalbeni postupci bili kraći i kako bi se onemogućile zlouporabe, rekao je ministar

u 15:27 Zadnja izmjena: 26.11.2019 u 15:27
44
Investicije u hrvatsku prometnu infrastrukturu
Ministar mora, prometa i infrastrukturre Oleg Butković

Investicije u hrvatsku prometnu infrastrukturu premašuju 20 milijardi kuna, od čega se veći dio ulaže u projekte unutar cestovnog sektora, rekao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u ponedjeljak na konferenciji Budućnost prometnog sustava Republike Hrvatske, koju je organiziralo Hrvatsko društvo za ceste – Via Vita.

Butković je spomenuo i neke aktualne projekte kao što su Pelješki most, njegove pristupne ceste, obilaznica oko Omiša, spojna ceste od zapadnog dijela riječke luke do gradske obilaznice D 403, cesta prema Bjelovaru.

Problematični žalbeni psotupci

Govoreći o dugotrajnim žalbenim postupcima, Butković je rekao da je najteže zaokružiti financijsku konstrukciju.

“Nakon toga se što prije želi početi s radovima, a žalbe to usporavaju. Ni Vlada ni ja nemamo namjeru priječiti ili umanjiti nekome pravo na žalbu, ali kada se na dokumentaciju žale tvrtke koje se bave nekretninama ili rade nešto drugo što nije vezano uz građevinske radove, onda to frustrira”, rekao je Butković.

Naveo je da je zakon kojim se regulira pravo na žalbu usklađen s EU direktivama, no da se mora pokušati naći balans kako bi žalbeni postupci bili kraći i kako bi se onemogućile zlouporabe. Butković smatra da većina tih žalbi nema dobre namjere, nego se njima želi usporiti postupak i kupiti vrijeme.

Butković je u tom smislu spomenuo i natječaj za izvođenje radova na cesti D 403 koja će povezati novi kontejnerski terminal riječke luke na Zagrebačkoj obali sa zaleđem. Žalba na taj natječaj je po treći puta odbijena i 16. prosinca će biti predaja ponuda.

Na upit o prometnim problemima u Splitsko-dalmatinskoj županiji, Butković je rekao da u špici sezone na postojećoj magistrali D8 od Splita do Omiša ima 55.000 vozila. To treba riješiti kvalitetnom infrastrukturom u zaleđu, a projekt je u pripremi.

“No, imamo još investicija u cestovnu infrastrukturu, od završetka 5C koridora, autoceste prema Sisku, rješavanje istarskog ipsilona i druge cijevi tunela Učka, završetka dijela autoceste Zagreb-Macelj, brzih cesta u Zagorju, Bjelovaru, rješavanje crnih točaka. Tu treba zahvaliti na EU fondovima, uz čiju pomoć rješavamo te velike investicije”, naglasio je ministar Butković.

Dodao je i da je hrvatski proračun uz gospodarski rast sve stabilniji, što otvara mogućnost da država polako rješava investicije iz državnog proračuna, u suradnji s međunarodnim institucijama.

Tunel Učka i  Karlovačka obilaznica

Odgovarajući na novinarska pitanja, rekao je da je ugovorena izgradnja tunela Komorjak. Investicija je vrijedna oko 200 milijuna kuna, projekt vode Hrvatske ceste.

Prispjele su i ponude za gradnju obilaznice kojom bi se trebao preusmjeriti promet koji danas prolazi karlovačkom četvrti Turanj. Na trasi je i most preko rijeke Korane izgrađen prije deset godina do kojeg pristupne ceste nikada nisu stigle. Naime, odluka o gradnji obilaznice donesena je 2005. godine. Uz most je trebalo izgraditi oko 6,5 kilometara pristupnih cesta.

Na upit o drugoj cijevi tunela Učka, ministar Butković podsjetio je da je riječ o gradnji 28 kilometara prometnice od tunela Učka do Pazina te da će idućeg ljeta biti otvoreno prvih 13 kilometara. Druga faza obuhvaća tunel Učku i završetak ceste do Matulja i o njoj se još se pregovara. Dokumentaciju tek treba poslati u Bruxelles, a radovi se procjenjuju na više od 200 milijuna eura. I druga faza će biti podijeljena na podfaze tako da će se prvo graditi druga cijev tunela, a zatim završetak ceste prema Matuljima. Butković je istaknuo da za Istarski ipsilon koncesionar već postoji, tako da će posao biti lakše dogovoriti i organizirati.