
U Zadru je u ponedjeljak potpisan sporazum o suradnji na projektu “Razvoj željezničke mreže na području Zadarske županije”. On predviđa povezivanje Zračne luke Zadar s Lukom Gaženica i središtem grada te integraciju gospodarskih zona Crno, Poličnik i Škabrnja, kao i Centra za gospodarenje otpadom Biljane Donje, s postojećom željezničkom infrastrukturom.
Sporazum su potpisali Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Zadarska županija i HŽ Infrastruktura.
Završetak projekta unutar tri do tri i pol godine
Župan Zadarske županije Josip Bilaver najavio je izradu potrebne studijske dokumentacije i kompletnu pripremu projekta do ishođenja lokacijske dozvole. To uključuje i studiju utjecaja na okoliš. Sva dokumentacija bit će predana HŽ Infrastrukturi, koja će potom raspisati natječaj prema modelu design and build (projektiraj i izgradi).
Dodao je kako su pripreme za definiranje trase već u tijeku. Lokacijska dozvola mogla bi biti ishođena u roku od godinu i pol dana. Završetak projekta očekuje se unutar tri do tri i pol godine.
Zadar bi, zahvaljujući ovom projektu, trebao postati prvi grad u Hrvatskoj koji će željeznicom povezati svoj centar sa zračnom lukom, istaknuo je Bilaver.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić najavio je kako će uskoro biti potpisan i ugovor s izvođačem radova na uređenju željezničkog kolodvora u Zadru.
Za izvođača radova odabrana je tvrtka Krekić Avangard iz Zadra. Njihova ponuda, u iznosu od 360.724 eura, ocijenjena je kao ekonomski najpovoljnija. Radovi bi prema ugovoru trebali biti završeni u roku od 210 dana.
Obnova željezničkog kolodvora
Zadarski željeznički kolodvor nalazi se u neposrednoj blizini autobusnog kolodvora. Zgrada je svečano otvorena u lipnju 1967. godine, ali posljednji vlak sa zadarskih perona krenuo je davno. Kolodvor nije u funkciji od 2015. godine. Dio prostora koristi lanac brze prehrane.
Plan uređenja obuhvaća obnovu fasade, krovopokrivačke i limarske radove, zamjenu PVC stolarije te ostale popratne radove. Demontirat će se i zamijeniti postojeći okapni i pocinčani lim, dijelovi krova i gromobranskih instalacija, stolarija, ventilacija te stara rasvjetna tijela. Postavit će se i nova toplinska izolacija.
U kolovozu 2024. završena je obnova uredskih prostorija u prizemlju i na prvom katu. U to je uloženo 63.000 eura. Zamijenjen je dio stolarije, obnovljene su elektroinstalacije i izgrađen je sanitarni čvor s novim vodovodnim i kanalizacijskim instalacijama.
Modernizacija zaboravljene pruge Zadar – Knin
Prekretnica za zadarski željeznički pravac bila je odluka o obnovi pruge između Knina i Zadra. Ta odluka obuhvaća i izmiještanje pruge iz centra Bibinja.
Izvođač radova je hrvatska podružnica austrijske tvrtke Swietelsky. Ugovor je vrijedan 87,14 milijuna eura. Rok za završetak radova je 48 mjeseci.
Radovima će se povećati brzina i sigurnost.
Prije prestanka prometovanja ovom prugom vlakovi su vozili brzinom do 80 km/h, a po završetku obnove maksimalna dopuštena brzina iznosit će 100 km/h.
Obnova kolodvora i stajališta na trasi nije obuhvaćena ovim projektom, ali je dio dugoročnih planova HŽ Infrastrukture.