
HŽ Infrastruktura i građevinska tvrtka Strabag potpisali su u ponedjeljak, 31. ožujka 2025., ugovor za radove na obnovi dionice željezničke pruge državna granica – Buzet – Sveti Petar u Šumi dugoj 50 kilometara. Radovi počinju za mjesec dana, trajat će tri godine, a vrijedni su 55 milijuna eura. Ugovoreni radovi predstavljaju jednu trećinu obnove željeznice u Istri od ukupna 144 kilometra.
„Kada govorimo o obnovi željeznice i izgradnji infrastrukture na najvažnijim koridorima te nabavi novih vlakova, nalazimo se u investicijskome ciklusu u vrijednosti većoj od milijardu i pol eura. Kada govorimo o Istri, u izradi su i dvije studije: jedna uključuje elektrifikaciju postojeće željezničke infrastrukture, a druga spajanje s Primorsko-goranskom županijom, što uključuje novi tunel kako bi se željeznica u Istri povezala s Mediteranskim koridorom i ostatkom Hrvatske“, rekao je prigodom potpisivanja ugovora potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Revitalizacija željeznice u Istri
Obnovit će se kompletan gornji pružni ustroj, odnosno tračnice i pragovi, skretnice, odvodnja, mostovi i propusti, signalno-sigurnosni i prometno-upravljački podsustav te podloga na 21 željezničko-cestovnome prijelazu.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić dodao je: “Paralelno s ovim projektom izrađujemo studiju za modernizaciju i elektrifikaciju kompletne dionice od slovenske granice do Pule, a studija za dionicu od Lupoglava do Raše završena je. Uvrštavanjem pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu otvaraju nam se vrata prema korištenju EU-ovih fondova. Kako u cijeloj RH tako i u Istri nema dijela pruge koji nije u nekoj od faza bilo radova bilo izrade dokumentacije bilo natječaja za radove.”
Modernizacija 16 željezničko-cestovnih prijelaza
Što se tiče spajanja željeznica u Istri s ostatkom željezničke mreže u RH, HŽ Infrastruktura izradila je projektni zadatak i pripremila natječaj za izradu studijske dokumentacije koji će biti objavljen u travnju.
Boris Miletić, istarski župan, poručio je: „Znamo svi da je željeznica najprihvatljivija vrsta prometa, a početak revitalizacije željeznica u Istri velik je korak unaprijed. Osim željeznice, kada govorimo o suradnji s Vladom i Ministrom, treba istaknuti i cestovnu infrastrukturu.“
HŽ Infrastruktura u Istri modernizira i 16 željezničko-cestovnih prijelaza na kojima ugrađuje polubranike i svjetlosno-zvučnu signalizaciju. Sedam prijelaza već je pušteno u rad.