Zagreb planira izmještanje teretnih vlakova iz centra

Nova željeznička obilaznica povećat će kapacitet teretnog željezničkog prometa iz luke Rijeka prema Budimpešti i Slavoniji, a za Zagreb je od posebne važnosti da teretni vlakovi više neće prolaziti kroz gusto naseljena gradska područja

50
Prostorni plan Grada Zagreba
Izvor: Grad Zagreb

Na sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba, koja će se održati 16. listopada 2025., gradski zastupnici raspravljat će o izmjenama i dopunama Odluke o donošenju Prostornog plana Grada Zagreba (PPGZ).

Ove izmjene stvaraju prostorne preduvjete za realizaciju važnih željezničkih i cestovnih infrastrukturnih projekata poput nove obilazne željezničke pruge za teretni promet na pravcu Zaprešić – Horvati – Rugvica – Brckovljani, južne autocestovne obilaznice Zagreba te nove trase brze ceste Popovec – Marija Bistrica – Zabok.

Teretni vlakovi bez ulaska u grad

Nova željeznička obilaznica povećat će kapacitet teretnog željezničkog prometa iz luke Rijeka prema Budimpešti i Slavoniji, a za Zagreb je od posebne važnosti da teretni vlakovi više neće prolaziti kroz gusto naseljena gradska područja.

Hrvatske željeznice planiraju najprije izgradnju zapadnog dijela obilazne pruge, od Zaprešića do Horvata, čime će, u kombinaciji s već izgrađenom teretnom obilaznom prugom u istočnom dijelu grada, teretni željeznički promet biti izmješten iz najužeg gradskog područja, dok će se središnji željeznički pravac koristiti prvenstveno za putnički promet. Time će se stvoriti pretpostavke za veće uključivanje željezničkog prometa u gradski i prigradski prijevoz putnika. Planira se i spoj željezničke pruge do Zračne luke Zagreb.

Bolje prostorno planiranje prometne infrastrukture

Prostorni plan Grada Zagreba ključni je dokument regionalne razine koji pokriva čitavo administrativno područje grada. Osim što planira infrastrukturne zahvate državne i regionalne razine, PPGZ definira uvjete za izdavanje dozvola izvan obuhvata GUP-ova Zagreba i Sesveta. Izradu plana vodi Zavod za prostorno uređenje Grada Zagreba.

Za potrebe izmjena izrađena je Strateška studija utjecaja na okoliš, a pribavljene su i suglasnosti nadležnih ministarstava – Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije te Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine.

Usvajanjem ovih izmjena Grad Zagreb osigurava bolje prostorno planiranje prometne infrastrukture, jaču usklađenost s propisima i pouzdan pravni i strateški okvir za razvoj i obnovu grada.