
Hrvatska udruga za franšizno poslovanje (FIP), kao članica Europske franšizne federacije (EFF), dijeli misiju poticanja razvoja i profesionalizacije franšiznog tržišta kroz edukaciju, etiku i suradnju. Stoga je pokrenula projekt vaučera za savjetovanje, edukaciju i projektiranje franšiza.
EFF okuplja nacionalne udruge iz cijele Europe koje zajednički rade na jačanju svijesti o franšiznom modelu i stvaranju poticajnog okruženja za poduzetnike. Na tom tragu, FIP-ova inicijativa vaučera predstavlja novi korak prema većoj dostupnosti znanja i stručne podrške svima koji žele razviti ili unaprijediti svoj franšizni koncept. Taj hrvatski iskorak prepoznat je i u europskom kontekstu kao dobar primjer sinergije i konkretne primjene načela koje EFF promiče, donosi poslovniFM.
Vaučeri vrijedni do 2.025 EUR
Želeći trajno obilježiti franšizno uspješnu poslovnu 2025., Hrvatska udruga za franšizno poslovanje će u zadnjem tromjesečju godine provesti aktivnosti usmjerene dodatnom snaženju i razvoju domaćih franšiza, uz savjetovanje kojim će se poduzetničke ideje pretvoriti u reciklirajući, uspješan franšizni poslovni sustav.
FIP će, zajedno s partnerskim kompanijama, osigurati svim zainteresiranima vaučere pojedinačne vrijednosti do 2.025,00 EUR za usluge analize, savjetovanja, pripreme i postava franšiznog koncepta i mogućeg franšiznog poslovanja, kojim će ih se učiniti održivima, skalabilnima i spremnima za širenje.
Prijave do 31. prosinca
Poziv je otvoren svim zainteresiranima i to do 31.12.2025. Sve detalje — uvjete, kriterije, obrasce — možete pronaći u Pravilima vaučer-sheme na mrežnoj stranici Udruge.
Vaš koncept može postati mreža — lokalna, regionalna pa možda i međunarodna. Ako već imate franšizu, ova sredstva mogu biti odlična odskočna daska za savjetovanje oko internacionalizacije.
Kao dodatni bonus predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, ujedno članica Upravnog odbora European Franchise Federation, dr. sc. Ljiljana Kukec, nakon zaprimanja prijave, u besplatnoj konzultaciji analizirat će potencijal franšizibilnosti i realizacije takvog projekta.
>>Ljiljana Kukec: Kreiranjem franšize poduzetnici dobivaju novi proizvod svojeg poduzeća
Bez jasne analize, dokumentacije i profesionalnog savjetovanja, koncept franšize često ostaje u idejnoj fazi, bez realne mogućnosti rasta, ili gore od toga, iza sebe ostavlja već razočarane kupce franšiza što koči daljnji rast.
Što znači projektiranje franšize i zašto je ono važno
Projektiranje franšize nije samo „prepisivanje“ poslovanja na više lokacija — radi se o nekim ključnim koracima za koje je potrebna stručnost kako bi u konačnici franšiza bila uspješna i za davatelja i za primatelja.
Tu se radi o standardizaciji procesa kako bi franšiza mogla biti replicirana, trebaju se jasno definirati operativni protokoli, treninzi, sustavi kontrole kvalitete i procedure. Kroz franšiziranje može se iskoristiti prednosti zajedničkih nabava, dijeljenje know-how-a, bolje iskorištavanje resursa i dr.
Prvo uspješno skaliranje na domaćem tržištu obično daje validaciju modela i priprema za izlazak na susjedna ili inozemna tržišta.
Franchising je čest odabir kao oblik internacionalizacije poslovanje jer dozvoljava širenje bez direktnog upravljanja svakom lokacijom i bez velikih ulaganja jer osnovnu investiciju daje primatelj franšize.
Lokalne specifičnosti (kultura, navike, regulativa) znače da čak i kod “iste franšize” svaka regija može zahtijevati prilagodbe. Uspješne mreže znaju biti fleksibilne, uz jasne smjernice za održavanje dosljednosti branda.
Na tržištima poput hrvatskog, nitko nema prostor za pogreške — pa je dobro da poduzetnik već pri pokretanju franšize ima stručnu podršku. Zato je Hrvatska udruga za franšizno poslovanje FIP ponudila projekt vaučera upravo za savjetovanje, edukaciju i projektiranje franšiznog poslovnog modela, navode iz FIP-a.
Podsjetimo ova, 2025., godina ostat će upisana kao godina dosad najvećih postignuća hrvatskih franšiznih sustava u Europi – pobjede Tinker Labsa u kategoriji Emerging International Brand i prvog poslovnog radija Poslovni FM kao finalista u kategoriji potpornih sustava Service to Franchising, na nedavno održanom natjecanju European Franchise Awards.
>>Hrvatski Tinker Labs najbolja europska franšiza u kategoriji brzorastućih brendova


























