Aplikacija DomIS pomaže u vođenju domova za starije i nemoćne osobe. Riječ je zapravo o matičnoj knjizi. Naime, domovi su dužni voditi matičnu knjigu koja sadrži određeni broj informacija o korisnicima što propisuje zakonodavac, a bazna postavka aplikacije je upravo matična knjiga, istaknuo je za PoslovniFM Velimir Sanjković, izvršni direktor tvrtke Factory X.
Zakonodavac propisuje koje podatke o korisniku dom treba sadržavati i voditi, primjerice ime, prezime, OIB. Domovi se baš ne snalaze s matičnim knjigama te osobe zadužene za njihovo vođenje to uglavnom rade u papirnatom i excel obliku. Upravo im aplikacija DomIS taj posao može olakšati.
Aplikaciju su razvili u suradnji s dva doma umirovljenika, jednim državnim domom u Varaždinu i privatnim domom iz Zagreba.
– U osnovi privatni domovi funkcioniraju nešto drugačije iako se i oni moraju držati iste zakonske regulative. Oba su doma zadovoljni postignućem, ti su domovi bili naši svojevrsni testni korisnici. Prezentirali smo proizvod i u Zavodu za javno zdravstvo Andrija štampar i aplikacija je razvijena u skladu s njihovim preporukama, kaže Sanjković dodajući da aplikaciju već koriste i privatni i državni domovi u Zagrebu i u okolici Zagreba i Varaždinu, Vrbovcu, Istri…
Ističe i jednu zanimljivu činjenicu vezanu uz primjenu novih tehnologija i digitalizacije poslovanja.
– Zanimljivo je da ima domova koji se odupiru uvođenju digitalizacije procesa rada, ne samo naše aplikacije. Susretali smo sa situacijom gdje se ljudi zbog psihološkog straha uvođenja nove tehnologije boje da će izgubiti svoje radno mjesto i sl. Ono što mnogi ljudi očito ne percipiraju je da prisutnost digitalne tehnologije svima olakšava život, a ne da nas zamijeni u potpunosti. No, u svakom slučaju činjenica je da postoji otpor uvođenja takve tehnologije u mnoge domove.
Ono što donosi digitalizacija i ova aplikacija je brži pristup i raspoloživost informacija, lakše vođenje evidencija, pokrivenost kompletnog zdravstvenog aspekta korisnika, a tu je i mogućnost povezivanja s vanjskim softverima, pojašnjava Sanjković.
– Tu je važan i socijalni aspekt. Konkretno, postoje mali obiteljski domovi koji imaju ograničeni broj korisnika, zatim postoje srednji i veliki domovi. Svi bi oni trebali imati socijalnu službu odnosno socijalnog radnika koji radi s korisnicima, a aplikacija pokriva i taj izuzetno važan aspekt poslovanja svakog doma.
Primjerice, u slučaju da dom šalje korisnika na bolničko liječenje, putem aplikacije su već dostupne određene informacije o korisniku na osnovu podataka koji su prethodno uneseni i evidentirani – ti se podaci mogu automatski generirati i isto tako automatski poslati u zdravstvenu ustanovu. Dakle, aplikacija omogućuje lakše vođenje svih segmenata, brzi pristup podacima, te pristup aplikaciji s bilo kojeg mjesta.
Kao važan dio aplikacije, Sanjković ističe i podatke o zdravstvenoj njezi, jer korisnici su različitog stupnja zdravlja i pokretljivosti, te prema tome i dobivaju zdravstvenu njegu, Na taj segment aplikacije iznimno je ponosan.
– U modelu zdravstvene njege možete npr. voditi kompletnu terapiju od lijekova koje netko prima i kad mora primiti, što olakšava posao osoblju koje ima veći broj korisnika. Ne morate više sjedati za stol gdje uzimate bilježnicu i upisivati stvari koje ste odradili već su one automatski ubilježene u sustav u realnom vremenu.
Aplikacija pokriva i puno više toga nego samo potrebe doma, mogla bi poslužiti i u nekim zdravstvenim ustanovama, no to je već druga priča, zaključio je Velimir Sanjković u razgovoru s Borisom Živkovićem, urednikom emisije Pametna Hrvatska, za Poslovni FM.
Emisiju možete poslušati u nastavku, a cjeloviti tekst pročitajte na poslovniFM-u.
foto: Darko Buković; Sva prava pridržana @poslovniFM