Inovacije i digitalna transformacija: Tvrtke udvostručile ulaganja u digitalne inicijative

Sudionici BE-terna konferencije složili su se kako digitalna rješenja donose stvarnu vrijednost tek kada se temelje na kvalitetnim podacima i razumijevanju korisnika

31

Brzina inovacija danas je veća nego ikada, a ulaganja u digitalnu transformaciju dosežu rekordne razine – zaključak je 14. godišnje BE-terna konferencije, održane u četvrtak u zagrebačkom hotelu Esplanade, na kojoj je ujedno obilježeno i 25 godina poslovanja tvrtke BE-terna Hrvatska.

„U posljednje dvije godine udvostručen je porast zrelosti organizacija i njihova stvarna spremnost na inoviranje. Tvrtke su danas spremne poduzimati konkretne korake, a ne samo promatrati“, istaknuo je Milan Listeš, generalni direktor BE-terne Hrvatska.

To potvrđuju i rezultati istraživanja konzultantske kuće Deloitte, koje je predstavljeno na konferenciji. Rezultati pokazuju da prosječna organizacija danas usmjerava oko 14 posto svojih ukupnih prihoda u digitalne inicijative – gotovo dvostruko više nego godinu ranije. Kallitsa Georgiou Savvidou, voditeljica inovacija za IoT u Telefónica Techu, naglasila je kako se inovacija mora provoditi na razini cijele organizacije, a ne samo u pojedinim odjelima.

Iskustva hrvatskih kompanija

Predstavnici vodećih domaćih tvrtki – Končar D&ST-a, Valamar Riviere, Raiffeisenbank Hrvatska i Hrvatske pošte – podijelili su svoja iskustva s uvođenjem inovacija i provođenjem digitalnih transformacija. Svi su naglasili važnost jasne strategije i razumijevanja prioriteta kompanije.

„Digitalna rješenja, poput online check-ina, moramo pratiti u stvarnom vremenu – razumjeti gdje korisnici zastanu, što ne koriste i zašto ponekad odustanu“, rekao je Roberto Gobo, direktor digitalizacije u Valamar Rivieri. „Danas više od 400.000 naših gostiju koristi online check-in, što pokazuje da kada stavimo korisnika u središte i kontinuirano učimo iz njegova iskustva, digitalna rješenja postaju stvarna vrijednost, a ne samo tehnologija.“

Slično iskustvo podijelio je i Dalibor Kovačević, izvršni direktor za informacijske tehnologije u Raiffeisenbank Hrvatskoj: „Kada smo lansirali novo internetsko bankarstvo za poslovne korisnike, usvajanje je u početku bilo niže od očekivanog. Uvidjeli smo da je rješenje oblikovano iz naše perspektive, te da proces nije dovoljno odgovarao njihovim navikama. Prilagodili smo ga i dodatno educirali korisnike, čime smo značajno poboljšali njihovo iskustvo i povećali korištenje platforme”.

Jednim od najvećih izazova u praksi pokazala se kvaliteta podataka. „Često čujemo da je problem u alatu, ali u praksi je problem najčešće u podacima. Digitalizacija počiva na podacima, i ako oni nisu kvalitetni, ni najbolji sustav neće pružiti očekivanu vrijednost“, upozorila je Andrea Kordić, rukovoditeljica poslovne informatike Končar D&ST.

O važnosti odgovornog korištenja podataka govorio je i Richard Foster-Fletcher, britanski stručnjak za etičnu primjenu umjetne inteligencije: „Velika količina podataka pohranjuje se unutar AI alata koje koristimo, uključujući i povjerljive podatke iz kompanija. Zato ih moramo imati pod kontrolom“.

Tehnologija ima smisla samo s ljudima u središtu

U nastavku konferencije svoja su iskustva podijelili i predstavnici domaćih brendova.
„Digitalna rješenja imaju smisla kada omogućuju da radimo pametnije, a ne samo više“, istaknula je Kristina Volf, kreativna direktorica Brigade.

„Možemo kupiti najskuplji softver na tržištu, ali ako nemamo motiviranu osobu koja će ga pokrenuti i koristiti – to je promašena investicija“, dodao je Tomislav Andolec, suosnivač Old Pilot’sa.

Kroz program su stručnjaci iz različitih industrija predstavili konkretne primjere, uvide i naučene lekcije iz transformacijskih procesa. Iako su pristupi i izazovi bili različiti, poruka je bila zajednička: organizacije koje aktivno razvijaju digitalne kompetencije, prate stvarno korisničko iskustvo i kontinuirano inoviraju već danas ostvaruju vidljive prednosti i ostaju konkurentne na sve zahtjevnijem tržištu.