Pandemija je ubrzala digitalizaciju na korporativnoj razini za šest godina

Pokazalo je to istraživanje tvrtke Twilio o digitalnim promjenama koje je potaknula pandemija. Istraživanje je obuhvatilo 2500 tvrtki u SAD-u, Ujedinjenom Kraljevstvu, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Singapuru, Australiji i Japanu

69
Pandemija je ubrzala digitalizaciju
[Image by Gerd Altmann from Pixabay]

Kada je pandemija koronavirusa početkom ove godine ograničila interakcijom licem u lice, tvrtke, vladine institucije i druge organizacije prilagodile su se novoj realnosti prebacivanjem niza aktivnosti u virtualnu sferu, na internet.

Ta tranzicija u sklopu digitalne transformacije traje već godinama, a ov naglom ubrzanje bilo je prava blagodat za tvrtke koje pružaju usluge u oblaku poput tvrtke Twilio. Izvršni direktor Jeff Lawson rekao je prilikom gostovanja na CNBC-ju da su novi trendovi ubrzali razvoj okruženja za rad od kuće za nekoliko godina.

“Postojeći trendovi digitalizacije, optimizacije i racionalizacije procesa, osobito prelazak na digitalnu interakciju, dodatno su ubrzani pandemijom koronavirusa”, rekao je Lawson gostujući u podcastu “Mad Money” kod Jima Cramera.

Twilio je proveo istraživanje koje je obuhvatilo 2500 tvrtki iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Njemačke, Francuske, Italije, Španjolske, Singapura, Australije i Japana o digitalnim promjenama koje je potaknula pandemija. Istraživanje je pokazalo da su reakcije na pandemiju ubrzale provedbu digitalnih strategija na korporativnoj razini za oko šest godina.

Snažan rast vrijednosti dionice Twilija

Promjenu fokusa može ilustrirati kretanje vrijednosti Twiliove dionice koja je u prošloj godini – usprkos tome što je godinu završila padom od 3,16 posto na 338,50 dolara – porasla za 227 posto (sa 103,52 na 338,50 dolara).

Twilio omogućuje pozadinske komunikacijske platforme za povezivanje s kupcima tvrtkama poput Ubera, Nikea i Airbnb i jedan je od najvećih konkurenata hrvatskom Infobipu.

Iako je tvrtka izgubila dio prihoda zbog utjecaja pandemije na sektore putovanja, ugostiteljstva i prijevoza, koji čine oko 10 posto njena poslovanja, to su nadoknadili novi poslovi u drugim branšama poput zdravstva, obrazovanja, neprofitnih organizacija, maloprodaje koji su se snažnije orijentirali na digitalne kanale.

Iako se rast usporio, Twilio je u posljednjem tromjesečju povećao prihode od prodaje za 52 posto, na 448 milijuna dolara.

Lawson je rekao da je Twilio prije pandemije pomogao Nikeu da ojača svoju izravnu komunikaciju s klijentima, što se u prošloj godini itekako isplatilo. Kada su trgovine zatvorene zbog epidemioloških mjera, Nikeova aplikacija omogućila je zaposlenicima u trgovinama da putem interneta komuniciraju s kupcima na daljinu. “Svi su ti zaposlenici praktički preko noći postali su digitalni prodavači”, istaknuo je Lawson.