Indigo Ag – predvodnik u razvoju inteligentne poljoprivrede

Indigo Ag oplemenjuje sjeme primjenom prirodne mikrobilogije i tehnologije te ga isporučuje farmerima uz zajamčeni otkup žetve po premijskoj cijeni

45
Indigo Ag
Indigo svoj tretman oplemenjivanja sjemena primjenjuje za pet glavnih vrsta usjeva: kukuruz, pšenicu, soju, rižu i pamuk[Image by Bruno /Germany from Pixabay]

Bostonski tehnološki startup Indigo Ag smatra se jednim od vodećih disruptora u području poljoprivrede. Primjenom umjetne inteligencije omogućuju farmerima bolji urod, pouzdanije prognoze te veću transparentnost kako  bi postali manje ovisni o robnim burzama i profitabilniji.

Indigo Ag tretira sjeme biljaka kako bi optimizirao njihovo zdravlje i povećao prinose. Cilj je primjenom prirodne mikrobiologije i tehnologije poboljšati održivost biljke i zdravlje potrošača te povećati profit uzgajivača. Tretman se primjenjuje za pet glavnih vrsta usjeva: kukuruz, pšenicu, soju, rižu i pamuk.

U rujnu 2018. kompanija je pokrenula i digitalnu platformu Indigo Marketplace koja izravno povezuje proizvođače i kupce. Kupci mogu lakše doći do željene vrste žitarica, a uzgajivači imaju pristup većem tržištu, što im donosi i veću zaradu. Indigo testira kvalitetu žitarice, brine o prijevozu te prijeboju i namiri između uzgajivača i kupaca.

“Naša misija je da ponudimo tržištu zdravu hranu čije porijeklo je moguće pratiti praktično od njive do krajnjeg kupca. Naša mikrobna tehnologija omogućava proizvodnju hrane i vlakana koja zahtijevaju manje vode, sintetičkih gnojiva i kemije, što omogućuje uzgoj proizvoda bogatih hranjivim tvarima. Pokretanjem Indigo Marketplacea izravno smo povezali uzgajivače i kupce kako bismo pojednostavili lanac opskrbe hranom. U konačnici smo pomogli da prehrambeni sustav bolje odgovori na zahtjeve potrošača”, tumače u tvrtki Indigo Ag.

Alati za upravljanje ciijenama

U veljači ove godine predstavili su i set alata za upravljanje cjenovnim rizikom. Proizvođači mogu koristiti te alate u sklopu svog ugovora s Indigo Marketplaceom. Pri tome ne moraju otvarati transakcijski račun u bankama, što također pojednostavljuje poslovanje. Osim toga, sve transakcije putem ovih kanala prate Indigovi financijski i marketinški stručnjaci koji pomažu korisnicima u procesu prodaje.

“Koristim Indigo Marketplace, a koristio sam i neke njihove alate za određivanje cijena. Rezultat je bio da sam više novca za svoje žito”, rekao je Jeremy Butler, poljoprivrednik iz Kansasa, za BusinessWire. “Njihov sustav pruža mi puno više fleksibilnosti umjesto da samo nazovem zadrugu i kažem: ‘Hej, imam kukuruz za 4 dolara’.”

Indigo slijedi “bezgotovinski” pristup poljoprivredi: sklapa ugovore s poljoprivrednicima o opskrbi svojim mikrobiološki tretiranim sjemenjem, uz zajamčeni otkup žetve po premijskoj cijeni.

U doba nepredvidivih klimatskih uvjeta i cijena hrane njihov poslovni model ocijenjen je inovativnim po tome što svoj proizvod predaju u ruke farmerima, sektoru koji uglavnom ne raspolaže velikim novcem za investicije.

Kompanija farmerima nudi i usluge skladištenja te druge logističke usluge.

Osnovani 2014. godine

Indigo su 2014. godine pod imenom Symbiota osnovali Noubar Afeyan i Geoffrey von Maltzahn. Izvršni direktor David Perry pridružio se tvrtki 2015. godine, godinu dana nakon osnivanja. Prije toga vodio je i prodao dva uspješna start-up poduzeća. Jedno od njih preuzeo je  Pfizer za 5,2 milijarde dolara.

U veljači 2016. tvrtka se rebrendirala kao Indigo Agriculture. Prikupila je od investitora više od 300 milijuna dolara rizičnog kapitala, a među ulagačima bili su Flagship Pioneering, Activant Capital, Ballie Gifford, Investment Corp. Iz Dubaija, Alaska Permanent Fund, SchindlerAM Ventures i LIAN Group. U sljedećoj financijskoj rundi prikupili su dodatnih 156 milijuna dolara te postali “jednorog” (startup tvrtka čija vrijednost premašuje milijardu dolara) uz procijenjenu vrijednost od 1,4 milijarde dolara.

Za lansiranje platforme Indigo Marketplace u jesen 2018. prikupili su od investitora 250 milijuna dolara, dok je vrijednost kompanije procijenjena na 3,5 milijardi dolara.

Indigo Ag surađuje s više od 5000 proizvođača hrane, koji uzgajaju hranu na više od 400.000 hektara. Njegovu tehnologiju koristi pak oko 25 tisuća uzgajivača koji obrađuju 1,6 milijuna hektara.

Osim u Sjedinjenim Državama posluje u Argentini, Brazilu i Australiji, a u Indiji imaju zajedničko ulaganje s tvrtkom Mahyco Grow.

Mapa svjetskog prehrambenog sustava

U prosincu 2018. Indigo Ag preuzeo je tvrtku za satelitska snimanja TellusLabs. Zahvaljujući toj akviziciji razvili su “živu” mapu svjetskog prehrambenog sustava. S tom kartom žele uvesti transparentnost u globalni lanac opskrbe, istovremeno podržavajući profitabilnost proizvođača, održivost okoliša i zdravlje potrošača.

TellusLabsovi algoritmi analiziraju podatke prikupljene s Indigovih polja čija ukupna površina premašuje 400.000 hektara. Tako Indigo namjerava prilagoditi svoj inteligentni agronomski sustav pojedinačnim poljima.

Posljednjih godina učestala su spajanja i preuzimanja te investicije rizičnog kapitala u poljoprivredni sektor. U transakcije su bili uključeni i najveći igrači poput Nutriena, Mosaica, BASF-a, Sygenta (danas dio kineskog giganta ChemChina), poljoprivrednu diviziju DowDuPonta Cortevu te njemačkog Bayera koji je preuzeo Monsanto.

Budući da većina tradicionalnih poljoprivrednih divova tek ulaže u razvoj digitalnih organskih i neorganskih poljoprivrednih platformi, Indigo Ag je za sada u prednosti, a svoje korisnike traži u ekosustavu koji funkcionira po uzoru na Apple, Amazon i Google. Bit će zanimljivo pratiti koliko će njihova strategija biti uspješna i kako će utjecati na budućnost poljoprivrede.


Sadržaj omogućila Addiko banka