Fleksibilni oblici rada za bolji balans između privatnog i poslovnog života

U sklopu sveobuhvatne digitalne transformacije tvrtka A1 Hrvatska uložila je gotovo 4 milijuna eura u preuređenje radnog prostora kako bi ga prilagodila potrebama novih internih procesa i agilnih metoda rada

187
A1 Hrvatska
Ivan Bartulović, glavni direktor za ljudske resurse i korporativne komunikacije A1Hrvatska

Prije dvije godine tvrtka A1 Hrvatska napravila je zaokret u strategiji poslovanja pokretanjem sveobuhvatne digitalne transformacije s ciljem digitalizacije korisničkog iskustva. Transformacija kompanije uključivala je i promjenu internih procesa, uvođenje agilnih metoda rada te razvoj novih digitalnih vještina za zaposlenike.

Kao sljedeći korak u digitalnoj transformaciji predstavljeni su novi moderni radni prostori u zagrebačkom kampusu A1. Riječ je o investiciji vrijednoj gotovo 4 milijuna eura. Projekt je trajao više od godinu dana.

Redizajn prostora

Redizajnom prostora umjesto niza ureda uveden je otvoreni radni prostor. Uklanjene su hijerarhijske zapreke pa predsjednik uprave i menadžment sjede zajedno s zaposlenicima, bez vlastitih ureda. Odjeli koji najčešće surađuju na razvoju proizvoda, usluga ili procesa sada sjede zajedno.

Na svakom katu implementirane su društvene zone, neformalna mjesta za rad, a broj soba za sastanke povećan je s 20 na 81. To uključuje fokus sobe za kratke sastanke te šesnaest kolaboracijskih soba za agilne timove.

Redizajn radnih prostora bio je nužan kako bi cijelo okruženje pratilo agilnu organizaciju rada i nove procese uvedene još 2016.godine. Projekt je inspiriran  Acitivity based working modelom kojeg koriste svjetski poznate digitalne kompanije poput Googlea i Microsofta. To je model koji zaposlenicima omogućava da unutar kampusa rade gdje i kada žele uz korištenje najmodernijih tehnologija.

Organizacija rada i procesa u A1 Hrvatska danas je usmjerena na brzo reagiranje na zahtjeve korisnika i promjene na tržištu, na agilnost i inovativnost te odmak od hijerarhijskih struktura i silosa tipičnih za tradicionalne velike kompanije.

“Način na koji danas posluju uspješne kompanije i uspješni zaposlenici uvelike se razlikuje od načina na koji su uspješne kompanije poslovale prije deset godina. Ono što smo naučili do sada jest da je za istinsku transformaciju u digitalnu kompaniju potrebno preispitati naslijeđene prakse i tradicionalne modele rada te ih odbaciti kada one stoje na putu promjenama.

Kampus kompanije je posebno dizajniran tako da bude zabavan i suvremen, a da istovremeno potiče kontinuirano učenje i razvoj te izgrađuje kulturu suradnje i inovacija. Zaposlenici kompanije na raspolaganju imaju poticajne radne prostore, koji uključuju fun zone, brojna mjesta za odmor i rad u neformalnom okruženju, kolaboracijske i inovacijske prostore, te vrtić za djecu, wellness, bazen, saunu, fitness, restoran i kafiće”, rekao je Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja A1 Hrvatska.

Edukacija zaposlenika

Osim uvođenja agilnih metodologija u svakodnevno poslovanje, kompanija ulaže više od 3 milijuna kuna godišnje u edukaciju zaposlenika kako bi njihove vještine pratile brze promjene na tržištu. Prvi multidisciplinarni timovi u A1 započeli su s radom još prije dvije godine, a od tada je skoro 300 zaposlenika educirano za rad u agileu.

Kako bi zaposlenici što prije usvojili nove napredne vještine potrebne za rad u digitalnom dobu, pokrenuta je i Digitalna akademija. U 9600 sati treninga kroz Akedemiju je prošlo više od 500 zaposlenika. Učili su o različitim metodologijama kao što su Design Thinking, UX Design, Product Owner, Agile & Scrum, Lean Six Sigma Green Belt, Big Data i drugima koje primjenjuju u daljnjem poslovanju.

Uz redizajn radnih prostora kroz projekt “Flexerica” uvode se i fleksibilni oblici rada. Kompanija A1 Hrvatska odlučila se na organizacijsku evoluciju, dajući prednost integraciji poslovnog i privatnog života te zadovoljstvu zaposlenika.

“Digitalne tehnologije značajno su promijenile način na koji radimo i doživljavamo rad. Fizički radni prostor i fiksno radno vrijeme ubrzano se napuštaju u digitalnoj eri. Od tvrtki se očekuje efikasnost, fleksibilnost i novi pristup poslu. Te trendove pratimo i mi, te smo se odlučili za fleksibilne oblike rada kako bi zaposlenicima omogućili bolji balans između privatnog i poslovnog života. To će u konačnici pozitivno utjecati i na njihovu produktivnost”, rekao je Ivan Bartulović, glavni direktor za ljudske resurse i korporativne komunikacije A1 Hrvatska.

Projekt za zaposlenike A1 Hrvatska kreće u prosincu, a uključuje fleksibilno radno vrijeme i fleksibilno mjesto rada. Zaposlenici će moći raditi od kuće ili s nekog drugog mjesta i moći će prilagoditi svoje radno vrijeme.