Budućnost klasične free to air televizije, sigurnost korisnika interneta, specifičnost proizvodnje digitalnog sadržaja te važnost storytellinga neke su od tema koje su obilježile početak prvog dana 11. Weekend Media Festivala u Rovinju.
Konferencijski dio otvorio je panel Will Netflix Eat The Free TV World? na kojem se raspravljalo o trendovima konzumacije sadržaja. Richard John Brešković, direktor marketinga Hrvatskog Telekoma, istaknuo je da publika u Hrvatskoj voli binge-watchati, a povećava se i gledanost on demand televizije.
>>Kristian Novak: Nikada ne pišem da bi provocirao, a uvijek se netko srdi na mene
“Publika u Hrvatskoj prati trendove kakve vidimo u SAD-u. Možda ne u tolikoj mjeri, ali ih prati”, kazao je Brešković, dodajući kako potencijalni rast vidi u kratkim video formama od maksimalno 12 minuta, prikladnih za gledanje na mobitelu tijekom vožnje ili na školskom odmoru.
Jedan od najposjećenijih panela u petak prijepodne bio je Tell Me a Story na kojem je Pete Radovich, kreativni direktor CBS-a, na konkretnim primjerima najboljih reklama pokazao što doista znači dobar sadržaj. “Make them care’ Ispričajte priču tako da s ljudima do kojih trebate doći postignete emocionalnu povezanost, a ne da im gurate svoj proizvod”, poručio je Radovich i dodao: “Ljudima je stalo, zato je vrhunski story telling najučinkovitiji način da pokažete vrijednosti branda“.
O masovnom nadzoru korisnika interneta
Na predavanju The Search Engine That Respects Your Privacy francuski stručnjak za sigurnost Eric Léandri govorio je o masovnom nadzoru korisnika interneta. “Ljudi više ne istražuju, primjerice, pojmove povezane s terorizmom, bilo da su novinari ili pojedinci, zbog straha da se u njih ne posumnja”, istaknuo je Léandri, suosnivač Qwanta, prve tražilice koja štiti slobodu korisnika. Putem ovog europskog pretraživača na mjesečnoj bazi oko 70 milijuna korisnika pretraži 10 milijuna pojmova.
>>BalCannes 2018: Proglašene najbolje agencije i projekti regije Adriatic
>>Ognjen Brborović: Za deset godina rekreativni kanabis u EU bit će legalan
Uslijedio je panel New World Order – Kako proizvoditi sadržaj za digitalno doba, na kojem su predstavnici ključnih medija zaključili da je pisano novinarstvo na internetu razvilo vlastita pravila i specifičnosti, a govora je bilo i o ‘famoznom’ klikbejtu. “Ja mislim da se pretjeruje s negativnim hypeom oko klikbejta. Ne želim biti apologet, ali slične trikove u privlačenju pažnje radio i televizija koriste više desetaka godina, a nitko im to ne zamjera“, poručio je Filip Raunić, glavni urednik portala net.hr.
Miodrag Sila i Nebojša Taraba, producenti i vlasnici tvrtke Drugi plan, sudionicima 11. Weekenda otkrili su kako su uspjeli hrvatske serije Novine i Uspjeh prodati Netflixu i HBO-u. „Znamo svi da se na Netflixu može pronaći hrpa sadržaja, ali istaknuli smo se zanimljivom temom i načinom snimanja. Šablonskih serija, doduše fantastičnih, ima na pretek. Nedostatak novca kojeg imaju svjetske produkcije nadoknadili smo talentom”, istaknuo je Sila.