Barcelona će imati najzeleniji kontejnerski terminal na Mediteranu

Hutchison Ports BEST potpisao je ugovor sa španjolskom multinacionalnom elektroenergetskom kompanijom Endesa koja će im isporučivati energiju u potpunosti proizvedenu iz obnovljivih izvora energije

86
Hutchison Ports BEST
[Izvor: Hutchison Ports BEST]

Hutchison Ports BEST, poluautomatizirani terminal smješten u Barceloni, od iduće godine kreće u realizaciju ambicioznog plana kojim namjeravaju postati najzeleniji kontejnerski terminal na Mediteranu – koristit će električnu energiju isključivo iz obnovljivih izvora energije.

Terminal Hutchison Ports BEST nagrađen je ove godine u Hong Kongu kao najbolji kontejnerski terminal u Europi, a reputaciju sada podižu za još jednu ljestvicu želeći postati pioniri u razvoju održivog lučkog sektora. Nedavno su potpisali ugovor sa španjolskom multinacionalnom kompanijom za proizvodnju električne energije Endesa koja će im isporučivati energiju proizvedenu isključivo iz obnovljivih izvora energije, piše portal Offshore Energy.

Ugovor s Endesom će omogućiti terminalu da više nego prepolovi svoje emisije ugljikova dioksida i da učvrsti svoju poziciju lidera i uzora u korištenju obnovljive energije, priopćio je BEST. Realizacija projekta kreće već za koji tjedan.

Terminal će povećati površinu solarnih panela namijenjenih za proizvodnju električne energije za vlastite potrebe na 4763 četvorna metra. Procjena je da će time smanjiti emsiju ugljikova dioksida za 250 tona. U okviru terminala instalirat će se 40 punionica za električna vozila.

“Automatizacija BEST terminala, s dizalicama koje se uglavnom pokreću električnom energijom, znači da se posvećenost obnovljivim izvorima energije pretvara u značajno smanjenje emisija u usporedbi s drugim konvencionalnim terminalima. To ima izravan utjecaj na ekološku prihvatljivost logističkog lanca koji bira BEST kao svoju alternativu u luci Barcelona”, ističe BEST.

Hutchison Ports BEST s Lučkom upravom Barcelone također istražuje i ulaže u održive tehnološke inovacijske projekte kao što je elektrifikacija vezova zajedno s lučkom upravom Barcelone,  u partnerstvu s proozvođačima lučke opreme traži kako da se fosilna goriva koje se koriste u različitim vrstama lučke infrastrukture zamijene zelenim tehnologijama.

Ranije ove godine na terminalu Hutchison Ports BEST pristao je CMA CGM Scandola   – prvi kontejnerski brod s pogonom na LNG koji je stigao u luku Barcelona. CMA CGM Scandola je dug 366 metara, širok je 51 metar, a kapacitet mu je 14.800 TEU.