Do Božića smo u prosincu potrošili 400 mil. eura više nego lani

Promatramo li samo razdoblje predbožićne kupnje, od 18. do 23. prosinca, broj fiskalizranih računa veći je za 9 posto, a njihov iznos za 25 posto

24
potrošnja u prosincu

U prosincu ove godine potrošili smo već više od 2 milijarde i 648 milijuna eura, što je 15 posto odnosno oko 400 milijuna eura više nego lani, pokazuju podaci Porezne uprave o fiskaliziranim računima. Najviše smo potrošili uoči blagdana – gotovo 840 milijuna eura što je čak 25 posto više nego uoči lanjskog Božića.

No, broj fiskaliziranih računa je samo za jedan posto veći nego lani, što jasno ukazuje na utjecaj inflacije na osobnu potrošnju. Promatramo li samo razdoblje predbožićne kupnje, od 18. do 23. prosinca, broj fiskaliziranih računa veći je za 9 posto, a njihov iznos za 25 posto.

Najviše se kupovala hrana i darovi – dječje igračke, odjeća, obuća, kozmetika…

Za usporedbu, Mastercard navodi da su Amerikanci ove godine kupovali jako promišljeno: usredotočili su se na povoljne internetske ponude i popuste pred sam kraj sezone kupovine. Na temelju prodajnih aktivnosti u svojoj platnoj mreži i procjena izvedenih iz istraživanja o gotovinskom platnom prometu te o plaćanju čekovima,

Mastercard je izračunao da je promet u američkoj maloprodaji u predblagdanskom razdoblju porastao upola slabije nego 2022. godine, za 3,1 posto naprema lanjskom rastu od 7,6 posto.