Odnos prema okolišu i društvu postao je ključan kriterij za kreiranje ulagačkog portfelja

Upravitelji imovine nadmašili su očekivanja ulagača po pitanju rizika/povrata te okoliša, društva i korporativnog upravljanja, no ukupno su podbacili u odnosu na zahtjeve ulagača, navodi PwC u izvješće Revolucija u upravljanju imovinom i bogatstvom: perspektiva ulagača – preispitivanje svrhe i uspješnosti

30
Revolucija u upravljanju imovinom
Ulaganja koja vode računa o okolišu, društvu I korporativnom upravljanju nisu više samo zgodna opcija u kreiranju portfelja ulagača, nego nešto bez čega se ne može, poručuje Olwyn Alexander, globalna voditeljica usluga upravljanja imovinom i bogatstvom u PwC-u

Upravitelji imovine nadmašili su očekivanja i malih i institucionalnih ulagača u ključnim dimenzijama rizika/povrata te okoliša, društva i korporativnog upravljanja (Environmental, social and corporate governance – ESG). Na globalnoj razini ovo su među najvažnijim dimenzijama za ulagače. Upravitelji su malo premašili i očekivanja vezana za odnose, no mali ulagači smatraju da upravitelji u tom pogledu moraju učiniti više za njih. Tehnologija ovdje može pomoći s nekim rješenjima, ali ne može u potpunosti riješiti problem, navodi se u izvješće Revolucija u upravljanju imovinom i bogatstvom: perspektiva ulagača – preispitivanje svrhe i uspješnosti koje je objavio PwC.

Izvješće se temelji se na stajalištu PwC-a i Indeksu usklađenja ulagača kojeg je razvio PwC s odgovorima 750 institucionalnih ulagača i 10.000 malih ulagača širom svijeta.

Kako bi utvrdio što je ulagačima najvažnije, PwC je stvorio Indeks usklađenja ulagača koji mjeri razliku između zadovoljstva ulagača uspješnošću upravitelja imovine po pojedinom čimbeniku (ili dimenziji/području) u usporedbi s važnošću tog čimbenika za njih. Indeks je pokazao da su, gledano sveukupno, upravitelji imovine malo podbacili u odnosu na očekivanja ulagača (malo ispod nule na skali od -9 do 9). To znači da postoji širok okvir za konkurentne upravitelje unutar kojeg se mogu poboljšati i dobiti više poslova u kojima mogu nadmašiti očekivanja!

Indeks je pokazao da je usklađenost naknada naročito niska kod malih ulagača, dok je kod institucionalnih ulagača najveća neusklađenost kod operacija gdje su ulagači zabrinuti za jačinu pojedinih upravitelja imovine po pitanju tehnologije, izvještavanja i upravljanja rizicima.

Istraživanje naglašava mjeru u kojoj ulagači više ne gledaju financijski povrat izolirano od drugih čimbenika. Ispitani ulagači usredotočeni su na makroekonomsko i političko okruženje, kao i odnos između rizika i povrata.

Mnogi ulagači žele da aspekti okoliša, društva i korporativnog upravljanje (ESG) budu integrirani u fondove jer vjeruju da može generirati vrhunsku financijsku uspješnost ublažavanjem reputacijskih, operativnih i financijskih rizika. PwC smatra da će ukupna imovina uzajamnih fondova koji vode računa o tim aspektima u razdoblja između 2017. i 2025. godine rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta (CAGR) od 8,5 posto, te da će dosegnuti 2,08 bilijuna američkih dolara.

Istraživanje PwC-a ističe da su ulaganja u kojem se vodi računa o okolišu, društvu i korporativnom upravljanju prioritet broj tri za ispitane ulagače, te da su ulagačima ovi kriteriji važniji od naknada. Štoviše oni su sada osnovni prioritet za sofisticirane ulagače diljem svijeta.

“Kako klijenti nastavljaju usklađivati svoje osobne interese i vrijednosti s načinom na koji ulažu novac, ulaganja koja vode računa o okolišu, društvu i korporativnom upravljanju nisu više samo zgodna opcija u kreiranju portfelja ulagača, nego nešto bez čega se ne može. S obzirom na to da se očekivanja ulagača razvijaju, važno je da tvrtke koje upravljaju imovinom prihvate promjene”, rekla je Olwyn Alexander, globalna voditeljica usluga upravljanja imovinom i bogatstvom u PwC.

Operativne slabosti otvaraju vrata novim Big Tech i fintech igračima koji žele ući u na tržište upravljanja imovinom izravno ili u partnerstvu s etabliranim tvrtkama tom sektoru. Tehnologije poput umjetne inteligencije (UI) i interneta stvari (IoT) preoblikuju očekivanja ulagača, tako da se mogućnosti za nove igrače svakodnevno rastu. Ciljana savezništva, stjecanja timova ili manjih tvrtki pomažu da tvrtke dođu do kadrova i tehnoloških mogućnosti potrebnih za ispunjavanje očekivanja ulagača.

Transformiranje vlastitih vrijednosti, učinkovitosti i poslovanja kako bi se išlo ukorak s očekivanjima ulagača zahtijeva veliki zaokret. Istraživanje PwC-a pokazuje da postoje dvije ključne osnove za preorijentaciju poslovanja.

Redefinirajte svoju svrhu

Tvrtke više ne mogu prekriženih ruku promatrati probleme s kojima se suočava svijet. Budući da kontroliraju vrijednost imovine koju procjenjujemo na 100 bilijuna američkih dolara širom svijeta, upravitelji imovine mogu i moraju biti dio rješenja. To je osnovno pitanje kada razmišljaju o svojoj svrsi. Redefiniranje svrhe i prakticiranje tih vrijednosti moraju biti imperativi na najvišoj upravljačkoj razini i moraju biti ugrađeni u strategiju i misiju vaše tvrtke.

Odredite što vam treba

Uspješne tvrtke za upravljanje imovinom moraju imati dobre podatke i kadrovsku strategiju, mogućnost širenja poslovanja i izoštren fokus na iskustvo potrošača. Kako se povećavaju tržišni pritisci, ove sposobnosti bit će sve važnije.

Hvatanje koraka počinje s okretanjem k određenoj infrastrukturi ili integriranim infrastrukturama i centraliziranim sustavima upravljanja podacima. Eksternalizacija (outsourcing) se počinje pokazivati kao dobro rješenje za veći broj funkcija. Osim što je jeftinije od razvoja unutar tvrtke, uslužne djelatnosti imaju veličinu i resurse za stalno ažuriranje svoje tehnologije. Upravljanje kadrovima i usavršavanje ključni su za svaku uspješnu tvrtku koja gleda u budućnost.

“Održive tvrtke za upravljanje imovinom i bogatstvom moraju imati digitalne vještine koje su nadilaze tradicionalne okvire, kako bi pretvorile podataka u praktične poslovne uvide. Digitalna transformacija osnažuje, ali i dezorijentira radnu snagu, pa je važno iznijeti jasnu viziju budućnosti, osigurati poticaje za usavršavanje i prenijeti inovacije s margina u jezgru vašeg poslovanja”, zaključuje Olwyn Alexander.