Hrvatska pošta traži partnera u procesu reorganizacije

Za osmišljavanje plana kako će izgledati nova struktura i koje su promjene potrebne kako bi se prilagodili potrebama na tržištu i bili efikasni raspisan je natječaj, a Hrvatska pošta za usluge spremna je platiti do 800 tisuća eura, bez PDV-a

167

Hrvatska pošta (HP) priprema se za ozbiljnu reorganizaciju, a za osmišljavanje plana kako će izgledati nova struktura i koje su promjene potrebne kako bi se prilagodili potrebama na tržištu i bili efikasni oglasili su natječaj u kojem traže partnera za ovaj posao, piše Poslovni dnevnik.

Trenutno HP ima tri glavne operativne divizije: Pošta, kroz koju se odvija prijem i otprema, te isporuka pošiljki, Ekspres, koja je fokusirana na brzu dostavu paketa, te Mreža, kojom su obuhvaćeni poštanski uredi. Divizija Podrška oslonac je za poslovanje, od financija i računovodstva do upravljanja nekretninama. HP ima još dvije tvrtke kćeri: MIPS se bavi razvojem IT rješenja, a Locodels pruža usluge istodnevne ili 120-minutne dostave.

Ovaj angažman trebao bi osigurati podršku strategiji Pošta 2025(30), unapređenje poslovanja i smanjenje troškova poslovanja, te osigurati povećanje konkurentnosti na sve življem tržištu.

Zahtjev je HP-a da konzultanti koje će odabrati obuhvate najbolja rješenja i prakse  poštanskih operatera i logističara, a prijedlog bi trebao obuhvatiti tri faze. Početno bi trebalo proučiti postojeći sustav i njegovo funkcioniranje, od poslovnih procesa, strukture radnih mjesta, rezultata i sustava nagrađivanja, pa i ugovora o radu i kolektivnog ugovora, do analize postojećeg modela upravljanja. Angažirani stručnjaci trebali bi dati svoje ocjene sustava i dokumenata, a na temelju toga ići u drugu fazu, definiranja nove organizacijske strukture. Ona predviđa detektiranje ključnih prioriteta i potencijala, definiranje mjera reorganizacije u dijelu optimizacije procesa i digitalizacije, kao i radnih mjesta i modela upravljanja. U toj fazi očekuje se dobiti i organigram novog ustrojstva sa svim jedinicama i njihovom hijerarhijom i odgovornostima, piše Marija Brnić.

U trećoj fazi predviđa se implementacija novog modela ustroja, odnosno konzultanti će definirati projektni tim i sustav izvještavanja o uvođenju novog ustroja i pravila, pomagat će u izradi dokumentacije potrebne za provođenje, poput ugovora o radu, pravilnika o plaćama i o upravljanju radnim učinkom, te pripremiti komunikaciju o uvođenju novog organizacijskog sustava.

U HP ovaj posao spremni su platiti do 800 tisuća eura, bez PDV-a, a natječaj je otvoren do 4. kolovoza. Inače atipično za ovakve natječaje, cijena ima manji utjecaj kod ocjenjivanja ponuda, donosi tek 20 od 100 bodova. Ključni će biti stručnjaci kojima raspolažu kandidati, koji moraju imati specifična znanja. Za izradu rješenja nove organizacijske strukture potencijalni partner imat će šest mjeseci nakon zaključenja ugovora, što znači da će detalji novog plana biti poznati u prvom dijelu iduće godine.