Kreće druga faza obnove zgrade zagrebačkog Glavnog kolodvora

Ugovor za izradu tehničke dokumentacije vrijedan 330 tisuća eura označava početak druge faze obnove ikonične zgrade, koja će postati energetski učinkovita i samoodrživa

57
obnova zgrade zagrebačkog Glavnog kolodvora
Izvor: HŽ Infrastruktura

HŽ Infrastruktura je sa zajednicom ponuditelja, koju čine tvrtke Interkonzalting d.o.o. i PlanAxis d.o.o., potpisala Ugovor za izradu tehničke dokumentacije za cjelovitu obnovu zgrade zagrebačkog željezničkog Glavnog kolodvora. Vrijednost ugovora iznosi 330 tisuća eura (+ PDV), a obnova se financira iz kredita Europske investicijske banke, koji je osigurala Vlada Republike Hrvatske.

Ovaj ugovor predstavlja drugu fazu projekta obnove zgrade, koja uključuje izradu idejnog i glavnog projekta te ishođenje svih potrebnih dozvola. Rok za izradu tehničke dokumentacije je dvije godine. Obnova će obuhvatiti konstrukcijsku i energetsku obnovu zgrade, perona i nadstrešnica, ugradnju nove rasvjete, sustava grijanja i hlađenja te uređenje okoliša.

Cilj obnove je da zgrada postane samoodrživa, koristeći obnovljive izvore energije putem solarnih panela koji će biti postavljeni na peronske nadstrešnice.

Zgrada Glavnog kolodvora na Trgu kralja Tomislava sagrađena je 1891./1892. prema projektu mađarskog arhitekta Ferenca Pfaffa. Slobodnostojeća jednokatna jednokrilna kolodvorska zgrada s dva povišena bočna i središnjim paviljonom građena je u neorenesansnom stilu. Alegorijske skulpture izrađene se u kiparskom poduzeću Vilima Maršenka u Budimpešti. Glavni kolodvor zbog izuzetnog urbanističkog značaja na južnom kraju zelene potkove i arhitektonske vrijednosti, jedno je od najznačajnijih djela u Pfaffovu opusu.

Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek, izjavio je:
„Potpisivanje ovog ugovora prelazimo u ključnu fazu cjelovite obnove zgrade Zagrebačkog Glavnog kolodvora — srca željezničkog prometa i važnog zaštićenog kulturnog dobra. Ovim projektom stvaramo preduvjete za modernizaciju i energetske uštede, uz očuvanje povijesne vrijednosti kolodvora“.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić, istaknuo je kako ovaj ugovor označava ključan trenutak za razvoj željezničkog prometa u Zagrebu: “Zgrada Glavnog kolodvora, stara 133 godine, spomenik je kulture, a naš je zadatak uskladiti njezin izvorni izgled s potrebama 21. stoljeća. To je najveća željeznička zgrada u Hrvatskoj, kroz koju dnevno prođe i do 30 tisuća putnika“.

“Naš zadatak je uskladiti zahtjeve konzervatorske zaštite s modernim rješenjima energetske obnove, sigurnosnih sustava i pristupačnosti, osobito za osobe smanjene pokretljivosti. Vjerujemo da ćemo izraditi kvalitetnu dokumentaciju koja će biti temelj za izvođenje radova“, poručio je direktor tvrtke Interkonzalting Hari Vladović-Relja, istaknuvši kako je velika čast sudjelovati u takvom projektu.

>>Obnova zgrada Glavnog i Zapadnog kolodvora u Zagrebu