Pelješki most gradit će kineski konzorcij

Kineski nonzorcij koji predvodi China Road and Bridge Corporation ponudio je cijenu radova u iznosu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a te rok dovršetka radova od 36 mjeseci

234
China Road and Bridge Corporation

Pelješki most gradit će kineski konzorcij koji predvodi China Road and Bridge Corporation, objavljeno je u petak u Oglasniku javne nabave i na službenim internetskim stranicma Hrvatskih cesta.

“Od tri pristigle ponude za sklapanje ugovora o javnoj nabavi odabrana je ona zajednice ponuditelja – China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants, CCCC Second Highway Engineering i CCCC Second Harbour Engineering, s cijenom ponude u iznosu od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci”, navodi se u priopćenju Hrvatskih cesta.

Kineski China Road and Bridge Corporation ima veliko iskustvo u gradnji mostova širom svijeta. Gradili su, između ostaloga, most Donghai dug 32 kilometra, Hangzhou Bay Bridge dug 35 kilometara te most Jintang dug 26 kilometara. U Beogradu su gradili Pupinov most preko Dunava koji povezuje Zemun i Borču. Most je dug 1482 metra, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara. Ima šest voznih traka i pješačko-biciklističke staze s obje strane.

U Crnoj Gori grade autocestu Bar – Boljare na kojoj je predviđena gradnja 42 tunela i 92 mosta i vijadukta.

Ukupna vrijednost projekta 526 mil. eura

Pelješki most proglašen je projektom od iznimne strateške važnosti za zemlju. Ukupna je vrijednost projekta 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto (357 mil. eura). Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta dosad Europska komisija donijela je u lipnju prošle godine.

Prva faza izgradnje Pelješkog mosta obuhvaća gradnju mosta i pristupnih cesta, a vrijednost posla procijenjena je prilikom poziva na natječaj na 1,8 milijardi kuna. U drugoj fazi gradit će se stonska obilaznica.

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra, visok 55 metara i imat će četiri prometne trake. Svi radovi, prva i druga faza, trebali bi završiti do 2022. godine.

U pretkvalifikacijskoj fazi natječaja stiglo je dvanaest ponuda od kojih je osam zadovoljilo tehničke, financijske i pravne kriterije. Prihvaćeni ponuditelji su pozvani da podnesu ponude. No, samo tri su to i učinila. Ponude su podnijeli kineski konzorcij i njemački Strabag gok su zajedničku ponudu predali talijanski Astaldi i turska tvrtka IC Ictas.