Gotovo stalno slušamo o uključenosti klijenata u cjelokupno poslovanje i pri tome zanemarujemo angažman vlastitih zaposlenika. Svakako je nužno zadržati pažnju i zainteresiranost klijenata za brend, ali jednako je tako važno poticati uključenost zaposlenika. U protivnom, vaš bi se posao mogao naći u problemima.
Zašto je važna uključenost zaposlenika
Angažirani zaposlenici sretni su kada dolaze na posao. Oni želi dati svoj doprinos. Njih motivira misija kompanije i zadovoljni su poslom koji rade. Uključeniji zaposlenici vjerojatnije će doprinijeti vlastitim inovacijama, a njihova komunikacija s klijentima vjerojatnije će biti pozitivna što će i vama donijeti dodatne bodove.
Sve u svemu, poticanje dobre kompanijske kulture svima je od koristi. Donosimo nekoliko savjeta kako zaposlenike motivirati da budu angažirani.
>>Pet stvari koje ne smijete reći najboljim zaposlenicima
Budite transparentni
Sve procese povezane s tvrtkom držite što otvorenijima i potičite sudjelovanje zaposlenika. To se odnosi primjerice na formulu izračuna plaće ovisno o godinama staža i stručnoj spremi.
Dopustite zaposlenicima uvid i u ostale procese ili ciljeve kompanije, a korisno je i da prisustvuju sastancima uprave. Naravno da nije izvedivo da svaki zaposlenik bude prisutan na svakom sastanku, ali moguće je organizirati da sudjeluju ponekad i tako steknu uvid u zbivanja u ostalim odjelima.
Potičite nove ideje
Jedan od najboljih načina uključivanja zaposlenika jest poticanje inovativnosti. Dajte im sat ili dva svakoga tjedna da isprobaju nove stvari. Ako nešto ne uspije, ne kažnjavajte ih. Dajte im dopuštenje da dolaze s idejama,da ih iskušavaju i nakon toga izmjerite rezultate.
Propale ideje iskoristite kao novu iskustvo i znanje. Jednom kada zaposlenici shvate da se njihove ideje ozbiljno uzimaju u obzir, dobit ćete kreativniju i zainteresiraniju radnu snagu.
Osigurajte napredovanje u karijeri
Nitko ne želi zapeti u poslu u kojem ne vidi mogućnost napredovanja. Kako bi zaposlenici bili zainteresiraniji, morate osigurati da u tvrtki postoji karijerni put kojeg mogu slijediti. To može biti jasna ljestvica ili pak profesionalni razvoj, ali mora biti način na koji zaposlenici mogu napredovati.
Uzmite si neko vrijeme da ih ispitate o njihovim planovima. Pitajte ih što bi željeli postići na radnom mjestu ili u karijeri. Doznajte postoji li u kompaniji pozicija koju bi željeli da stvorite. Možda se iznenadite kad saznate kako u tvrtki postoji netko tko bi obavljao posao koji još nitko ne radi.
Mjerite napredak po timovima
Iako želite mjeriti individualni napredak, još je bolje rješenje napredak predstaviti kao uspjeh tima. Istraživanja pokazuju kako timski ciljevi potiču bolju produktivnost. Pronađite način kako uspostaviti zajedničke ciljeve, a uspjeh mjerite doprinosom pojedinca zajedničkom cilju.
Zaposlenike držite uključenima fokusirajući se na timove i poticanjem izgradnje odnosa unutar tima tako da svi osjećaju da su doprinijeli zajedničkom uspjehu, a time i uspjehu kompanije.