Pruga Dugo Selo – Križevci neće biti završena u dogovorenom roku

Prema ugovoru o sufinanciranju modernizacija postojeće pruge i gradnja novog kolosijeka na pruzi Dugo Selo - Križevci trebala bi završiti do kraja 2023. godine, no projekt će biti završen tijekom 2024. godine

115
pruga Dugo Selo - Križevci

Hrvatska će za dovršetak pruge Dugo Selo – Križevci iz proračuna morati isplatiti još najmanje 120 milijuna kuna jer projekt neće biti završen u roku dogovorenom s Europskom komisijom, piše Jutarnji list.

Prema ugovoru o sufinanciranju modernizacija postojeće pruge i gradnja novog kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Križevci trebala bi završiti do kraja 2023. godine. To je uvjet da ugovorena sredstva budu isplaćena u potpunosti. No, Jutarnji list, pozivajući se na upućene izvore, piše da će u roku biti završeno oko 90 posto radova, dok bi projekt trebao biti završen tijekom 2024. godine. To znači da bi Hrvatska oko 10 posto vrijednosti radova trebala preuzeti na sebe.

Ugovor s konzorcijem izvođača radova je vrijedan 1,2 milijarde kuna, a iz fondova Europske unije financira se 85 posto vrijednosti.

Ugovor o obnovi pruge duge 38,2 kilometra potpisan je 2016., a prvotno rok za završetak radova bia je 2020. godina. Rok je pomaknut, ali radovi ipak neće biti završeni na vrijeme.

Ugovor je potpisan s konzorcijem u kojem su bili Zagreb Montaža, DIV i Dalekovod. Nedavno je unutar konzorcija dogovoreno da sve radove u nadležnosti DIV-a preuzima Dalekovod. Kako Zagreb Montaža ne obavlja nikakve poslove na projektu, Dalekovod je praktički preuzeo cijeli posao. DIV i Zagreb Montaža ostaju u konzorciju, ali neće utjecati na radove.

Do promjena je došlo nakon što ej završen predstečajni postupak nad Dalekovodom u kojem su većinski vlasnici kompanije postale tvrtke Končar Elektroindustrija i Construction Line Ltd s Malte u vlasništvu Josipa Jurčevića.

Građevinske radove na projektu prvo je izvodila Hidroelektra. Naslijedio ju je Integral iz Banja Luke koji se ubrzo povukao iz projekta pa je građevinske radove preuzeo DIV. Zbog financijskih teškoća kompanije radovi kasne, a DIV proziva investitora – HŽ Infrastrukturu. Očekuje se da će Dalekovod sada angažirati nove podizvođače za preostale građevinske radove: izgradnju nadvožnjaka kod Dugog Sela i kolodvora u Križevcima i Dugom Selu.