U diskontima kupujemo prvenstveno zbog povoljnih cijena

Povoljna cijena glavni je razlog za kupnju u diskontnim lancima, što ističe više od tri četvrtine kupaca (76,2%), pri čemu više od polovice njih (51,3%) po košarici troši do 200 kuna

62
diskontni lanci
[foto: Goran Pavlović]

U diskontnim lancima kupuje 96,5 posto potrošača, a nešto više od polovice kupaca (51,3%) po jednom odlasku u kupovinu u diskont potroši do 200 kuna, pokazalo je istraživanje koje su tijekom ožujka 2021. godine proveli magazin Ja trgovac i agencija Hendal.

Veći iznos, do 500 kuna po košarici, troši 26,1 posto kupaca, a manje kupnje u diskontnim lancima, do 100 kuna, prakticira 20,4 posto kupaca. Vrlo je malo onih koji po košarici troše više od 500 kuna, svega 2,3 posto.

Malo više od trećine građana (35,6%) u diskontnim lancima kupuje nekoliko puta mjesečno, a nešto manje od trećine njih (32%) u ovim formatima trgovina kupuje nekoliko puta tjedno.

Da u diskontima kupuju rijetko – jednom mjesečno ili rjeđe – odgovorilo je 13,5 posto ispitanika, samo vikendom u ovim prodavaonicama kupuje pak svaki deseti ispitanik (9,6%), a onih najvjernijih potrošača, koji u diskontima kupuju svaki dan, ima  5,8 posto.

U diskontnim prodavaonicama kupci kupuju prehrambene proizvode (91,6%), a slijede sredstva za čišćenje kućanstva (68,6%) te sredstva za osobnu higijenu (62,6%).

U trećem ešalonu po popularnosti dolaze proizvodi za kućne ljubimce koje kupuje 30,5 posto ispitanika te odjeća i obuća s 28,3 posto kupaca. Važan udio ostvaruju i proizvodi za bebe i djecu koje u diskontima kupuje 10,8 posto kupaca. Ostale skupine proizvoda kupuje 17,3 posto kupaca.

Povoljna cijena glavni je razlog za kupnju u diskontnim lancima – to ističe više od tri četvrtine kupaca, njih 76,2%. Brza i ugodna kupnja razlog je za kupnju u diskontima za 37,3 posto ispitanika, a tek nešto manje ih u ovom formatu kupuje zbog kvalitete proizvoda (30,5%) te zato što tog asortimana nema u klasičnim supermarketima (29,7%).

Da u diskontima kupuju zbog dodatnih povoljnosti koje ostvaruju kroz programe vjernosti navodi pak 17,7 posto kupaca u diskontnim lancima.

Iako je u ovom kanalu maloprodaje Lidl dugo bio jedini igrač i da je Eurospin ušao u igru prije malo više od pola godine, u istraživanju se pokušalo utvrditi kakve su preferencije kupaca spram ova dva maloprodajna brenda.

Zbog duže prisutnosti Lidla rezultatje, očekivano, jako naklonjen tom diskontnom lancu,  ali prikipljeni rezultati trebali bi biti polazišna točka za buduća istraživanja koja će magazin Ja trgovac provoditi na ovu temu i tako pratiti međusobni omjer vodećih diskontnih lanaca na hrvatskom tržištu. U ovom trenutku ukupno 98,1 posto kupaca ističe kako najčešće kupuju u Lidlu, a njih 1,9 posto preferira kupovinu u Eurospinu.

Istraživanje je provedeno u ožujka 2021. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.