U Švedskoj će se graditi prva ugljično neutralna tvornica cementa

Očekuje se da će postrojenje za hvatanje ugljika, koje će se graditi pored proizvodnog pogona u Sliteu, do 2030. godine uhvatiti 1,8 milijuna tona ugljičnog dioksida, što je ekvivalent ukupnoj emisiji postrojenja

70

Njemački proizvođač građevinskog materijala HeidelbergCement najavio je gradnju prvog ugljični neutralnog pogona za proizvodnju cementa. Riječ je o nadogradnji njihova pogona u mjestu Slite, na švedskom otoku Gotland.

HeidelbergCement navodi da se projekt temelji na iskustvima koja se stekli instaliranjem sustava za hvatanje ugljičnih plinova u svojoj tvornici cementa u norveškom Breviku. Norveški pogon trebao bi do 2024. uhvatiti oko 60 posto svoje ukupne emisije ugljičnih plinova, što iznosi oko 400 tisuća tona godišnje.

Švedska tvornica, kojom upravlja Cementa, lokalna podružnica HeidelbergCementa, četiri je puta veća od norveške tvrtke i proizvodi oko 75 posto cementa potrebnog za ukupnu proizvodnju betona u Švedskoj.

Očekuje se da će postrojenje za hvatanje ugljika, koje će se graditi pored proizvodnog pogona u Sliteu, do 2030. godine uhvatiti 1,8 milijuna tona ugljičnog dioksida, što je ekvivalent ukupnoj emisiji postrojenja.

Cemanta će također u u smjesu goriva potrebnog za proizvodnju cementa uvesti biomasu, što će dodatno smanjiti emisiju ugljičnih plinova.

“Ključ dekarbonizacije naše industrije je pronaći, primijeniti i prilagoditi tehnička rješenja za hvatanje i korištenje ili skladištenje ugljičnih plinova. Nakon što smo stekli dragocjeno iskustvo s CCU/S (Carbon Capture, Usage and Storage) tehnologijama u Norveškoj i drugim zemljama, sada smo uzbuđeni što ćemo napraviti sljedeći korak s potpuno ugljično neutralnom tvornicom cementa u Švedskoj. Ovo će promijeniti našu industriju”, rekao je dr. Dominik von Achten, predsjednik Upravnog odbora HeidelbergCementa.

Studija izvodljivosti za projekt je u tijeku i bavit će se pitanjima koja uključuju skladištenje uhvaćenog CO2. Plin bi se trebao transportirati do trajnog skladišta na otvorenom moru i biti pohranjen u podmorsko spremište na dubini od nekoliko kilometara.