Vrijednost tržišta digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj u 2021. iznosi 1,65 milijardi kuna

Na DigitalPub konferenciji posvećenoj digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima, koja je okupila hrvatske i inozemni stručnjake otkrilo se koliko se u Hrvatskoj zapravo troši na digitalno oglašavanje.

81
Maximilian Mondel, suosnivač Momentuma, predstavio je rezultate AdExa. Foto: Niko Goga; izvor: hudi.hr

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) je na DigitalPub konferenciji, održanoj u petak, 3. lipnja, predstavila istraživanje digitalni ADEX u Hrvatskoj za 2020. i 2021. godinu, koje je pokazalo ukupnu vrijednost tržišta digitalnog oglašavanja na hrvatskom tržištu.

Istraživanje digitalni AdEx izradila je Hrvatska udruga digitalnih izdavača u suradnji s austrijskom agencijom Momentum te lokalnim partnerom Ipsosom. O važnosti istraživanja i njegovoj metodologiji govorili su Maximilian Mondel, suosnivač Momentuma, te Petar Pavić, suosnivač S.T.A.R. Digital grupe te član HUDI-jeve radne skupine za AdEx.

Rezultati istraživanja pokazali su da je iznos potrošnje u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu za 2020. godinu iznosio nešto više od milijardu kuna, dok je za 2021. godinu iznosio više od milijardu i 657 milijuna kuna.

Predstavljena su i predviđanja za 2022. godinu, prema kojima će se na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj potrošiti milijardu i 798 milijuna kuna.

Cijela će studija o potrošnji na digitalne kanale u Hrvatskoj biti dostupna u idućim tjednima.

Predsjednica Udruge HUDI i članica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić, ukratko je izvijestila o radu udruge i daljnjim planovima.

„HUDI u manje od godinu dana postiže rezultate, a vjerujem da će planovi za budućnost pokazati kako je udruga postala centar razmjene znanja digitalnog tržišta. Angažmanom radnih skupina u standardizaciji mjerenja posjećenosti portala i oglasnih formata postavili smo temelje za daljnje projekte i planove u budućnosti. Pred nama je sudjelovanje u donošenju novog Zakona o medijima i Nacionalnog plana razvoja kulture i medija, što je pravi pokazatelj kvalitete članova HUDI-a”, kazala je Hanžeković Krznarić.

Drugi dio konferencije otvorio je Mykhailo Sapiton, zamjenik glavnog urednika Forbesovog izdanja za Ukrajinu, koji je približio publici kako se njegova redakcija nosi s ratnim stanjem u zemlji.

Zatim je krenuo stručni dio programa namijenjen medijskoj industriji pod nazivom Monetizacija digitalnih medija i integracija oglasnih tehnologija. gdje se govorilo o integraciji oglasnih tehnologija na portale. Prezentacije su održali Dragan Jeličić, direktor development i performance odjela u 24sata, Ivan Pleše, operativni direktor Indexa, i Luka Zubović, Traffic and Analytics Leading Specialist u Hanza Mediji.

Nakon toga uslijedilo je predavanje o mogućnosti financiranja iz EU fondova za medijsku industriju koje je održala Marija Sitar, vlasnica tvrtke Calluro. Prezentirana su tri programa namijenjena jačanju konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija ukupno vrijedna 250 milijuna kuna.

Dodijeljene su i tri priznanja članova HUDI-ja za 2021. godinu: medijska agencija godine u ovom izboru je Real Grupa, oglašivač godine je McDonald’s Hrvatska (Globalna hrana), a najbolji medijski izvozni proizvod SofaScore.