Zbog visokih troškova slovenski prijevoznici sele u Hrvatsku

Doprinosi po zaposleniku u Hrvatskoj su znatno niži, osiguranje od autoodgovornosti i gorivo su jeftiniji, porez na dobit je manji, a postupci za dobivanje radnih dozvola - brži, kaže potpredsjednik Sekcije za promet pri OKS-u Peter Pišek

125
slovenski prijevoznici
Ilustracija Pixabay

Usmjerenja na zelenu tranziciju smanjuju konkurentnost slovenskih prijevoznika, a zbog visokih troškova zapošljavanja i poslovanja mnoga slovenska prijevoznička poduzeća sele u Hrvatsku.

Upozorili su to slovenski autoprijevoznici ministricu infrastrukture u slovenskoj Vladi Alenku Bratušek na sjednici upravnog odbora Sekcije za promet pri Obrtničkoj komori Slovenije (OKS) koja je održana sredinom siječnja.

Predsjednik sekcije za promet pri OKS Peter Pišek istaknuo je da su se sva veća prijevoznička poduzeća registrirala u Hrvatskoj, piše portal Prijevozi by Kamion&Bus, specijaliziran za gospodarska vozila na hrvatskom i regionalnom tržištu. “Kvadratni metar zemljišta u Hrvatskoj košta od 15 do 20 eura, dok je cijena u Sloveniji više od 200 eura. Čak nas i strani investitori preskaču i radije idu u Hrvatsku”, pojasnio je Pišek.

Slovenski prijevoznici ističu rast osiguravateljskih premija

“Doprinosi po zaposleniku u Hrvatskoj su znatno niži, osiguranje od autoodgovornosti  iznosi 1.200 eura, gorivo je jeftinije, porez na dobit je manji, a postupci za dobivanje radnih dozvola su brži. Kod nas traje nekoliko mjeseci, dok u Hrvatskoj na radnu dozvolu čekate nekoliko tjedana”, naveo je potpredsjednik sekcije Franc Sršen.

Slovenski prijevoznici ističu da je na njihovo poslovanje posebno negativno utjecalo podizanje osiguravateljskih premija “od 100 do tisuću posto”.

Također, prijevoznici se zalažu za digitalizaciju sektora cestovnog prijevoza i razvoj malih logističkih i intermodalnih centara, kako bi se riješio problem loše protočnosti na slovenskim cestama.