umjetna inteligencija
[Image by Gerd Altmann from Pixabay]

Mnogi vlasnici (američkih) malih tvrtki žele primijeniti alate utemeljene na umjetnoj inteligenciji koji bi im pomogli u vođenju i pojednostavljenju dijelova njihova poslovanja, pokazala je anketa tvrtke Intuit QuickBooks. Razlog zbog kojeg su spremni primijeniti umjetnu inteligenciju je nedostatak vremena – 35 posto malih poduzeća kaže da im, zbog rasta poslovanja, ponestaje vremena za dovršavanje važnih zadataka, prenosi Fast Company.

Kako bi premostile vremensku stisku, male tvrtke kažu da najviše žele automatizirati sljedeće procese:

  • upravljanje troškovima (69% ispitanika)
  • fakturiranje (68%)
  • priprema platnih lista (51%)
  • izrada izvješća o financijskom stanju (47%)
  • vođenje komunikacije s klijentima (30%)

Prilikom odgovora na pitanje koju vrstu alata utemeljenih na umjetnoj inteligenciji male tvrtke planiraju usvojiti u sljedećih 12 mjeseci, na vrhu popisa bili su generativni AI alati za marketing i kreiranje sadržaja. Slijede ih AI alati za pomoć u analizi potrošačkih trendova i ponašanja te AI alati koji pomažu korisničkoj službi.

A na pitanje kako bi iskoristili vrijeme koje bi im inteligentni alati oslobodili, 43 posto malih poduzetnika odgovorilo je da bi dodatno vrijeme iskoristilo za razvoj boljih odnosa s klijentima, dok je 36 posto ispitanika reklo da bi to vrijeme iskoristilo za razvoj usluge i proizvoda.

Intuit QuickBooks surađivao je na provedbi ankete s tvrtkom Wakefield Research. U anketi je sudjelovalo 1000 malih tvrtki s do 200 zaposlenih. Istraživanje je provedeno od 1. do 10. svibnja.