Odnosi s javnošću nisu rezervirani samo za velike

Među hrvatskim poduzetnicima i obrtnicima raste svijest o važnosti PR-a, pa toj vrsti komunikacije posvećuju sve više pozornosti.

u 18:08 Zadnja izmjena: 04.10.2019 u 10:44
32
PRpitch

Da odnosi s javnošću imaju veliku moć, moglo se čuti danas na PRpitch konferenciji o odnosima s javnošću za poduzetnike i obrtnike. Među hrvatskim poduzetnicima i obrtnicima raste svijest o tome, pa toj vrsti komunikacije posvećuju sve više pozornosti.

„Svako, pa i najmanje poduzeće, danas treba biti otvoreno za komunikaciju. Ona ima snagu mijenjati živote, organizacije i društvo“, istaknula je Dijana Vetturelli, članica Upravnog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

Olivera Majić, zamjenica gradonačelnika Grada Zagreba istaknula je da Program poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva Grada Zagreba 2019. – 2023. godine uz infrastrukturnu potporu predviđa i mjere za razvoj marketinga i odnosa s javnošću.
„Odnosima s javnošću poduzetnici i obrtnici identificiraju, uspostavljaju te njeguju obostrano korisnu komunikaciju. Kvaliteta te komunikacije ima jak utjecaj na njihov uspjeh na tržištu“, kazala je Majić,

Daria Mateljak, direktorica tvrtke Hauska & Partner, rekla je kako se treba razbiti predrasuda da su odnosi s javnošću rezervirani samo za velike tvrtke. Ohrabruje male poduzetnike i obrtnike da budu otvoreni za komunikaciju jer je ona preduvjet uspjeha na tržištu i izgradnje odnosa s korisnicima.

Italija glavni partner u trgovinskoj razmjeni

Komunikacijski stručnjaci koji su s njom sudjelovali u raspravi, dodali su kako ti rezultati ne dolaze preko noći, da je ulaganje u osobni PR poduzetnika bitno te da dobro razumiju tko su im klijenti i kako im mogu pomoći.

Andrea Perkov, iz Talijansko hrvatske gospodarske komore, istaknula je zadovoljstvo sve snažnijom suradnjom hrvatskih i talijanskih gospodarstvenika. U trgovinskoj razmjeni Italija je Hrvatskoj glavni partner.

Publika je veliko zanimanje pokazala za panel Što poduzetnici mogu naučiti od komunikacije političara. Na njemu su se Stjepan Mesić, bivši predsjednik Republike Hrvatske, i Ivana Crnić, glasnogovornica Ureda predsjednice Republike Hrvatske složili da je kod poduzetnika, baš kao i kod političara, najvažnija vjerodostojnost.

Komunikacijska stručnjakinja Mirela Holy preporučila je i političarima i poduzetnicima strateški pristup i bolje planiranje: „I jedni i drugi trebaju znati što će raditi i komunicirati u sljedeće četiri godine.“

I dok neki poduzetnici traže veći angažman političara u gospodarskoj diplomaciji, Davor Huić, predsjednik Udruge poreznih obveznika Lipa, smatra kako bi se poduzetništvo trebalo moći razvijati što neovisnije od politike.

Vanja Ovčar, posebni savjetnik ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, najavio je otvaranje Centra za razvoj novih tehnologija te izradu strategija za digitalno gospodarstvo i umjetnu inteligenciju.

Studenti su na konferenciji PRpitch predstavili kako komunicira generacija Z, a najbolja u tome bila je Barbara Šimundić.

„Iza nas su korisna predavanja o osnovama odnosa s javnošću te zanimljivi paneli o komunikaciji s medijima te specifičnim izazovima u komuniciranju na stranim tržištima“, rekla je Morena Begić, organizatorica konferencije PRpitch.