Prema podacima prikupljenim od članova Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), pad prihoda u branši u prvih sedam mjeseci 2021. u odnosu na isto razdoblje u 2019. je 78 posto. Slično potvrđuju i posljednji podaci Državnog zavoda za statistiku prema kojima je najveći pad prometa, 83 posto, bilježe putničke agencije, organizatori putovanja (turoperatori) i ostale agencije koje nude rezervacijske usluge ili se bave djelatnostima povezanim s njima.
Ovakvu poražavajuću statistiku ne mogu ublažiti niti rekordne turističke brojke kojima svjedočimo ovih dana te nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta u turističkim agencijama i dalje ostaje ključan uvjet našeg oporavka i opstanka, poručio je Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.
“Nadamo se da ćemo u tome, kao i dosad, imati podršku hrvatske Vlade, Ministarstva turizma i sporta, kao i Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. U protivnome, bojim se da su dosadašnja sredstva iz državnog proračuna uložena u spašavanje radnih mjesta u turističkim agencijama uzaludno potrošena“, dodao je Fain.
“U trenucima kada Hrvatska ruši turističke rekorde i puna su nam usta impozantnih brojki, možda će nekome paradoksalno zvučati kako su agencije daleko od oporavka i povratka na pretpandemijske poslovne rezultate, ali realnost i statistika su neumoljivi“, naglašava predsjednik UHPA-e.
“Vesele nas iznimno dobri rezultati turističke sezone 2021. koje niti najveći optimisti među nama nisu mogli predvidjeti ali, nažalost, isti nisu bitno utjecali na poslovanje turističkih agencija koje većinu svojih usluga i specijalizacija ne baziraju na suncu i moru u špici sezone, rekao je Fain.
Turističke agencije su od početka pandemije, u više od godinu i pol dana, zabilježile ogromne gubitke i pad prometa, što imaju i dalje, jer ne mogu još pružati usluge i poslovati kao prije, a to ne očekuju ni u ovoj posezoni.
“Specifičnost agencijskog poslovanja bazirana je na turističkoj ponudi i uslugama kreiranim za određene tržišne niše čija se realizacija veže uz razdoblja izvan turističke sezone, kao što su grupna putovanja, kongresni turizam i školska putovanja. Također, nemali broj agencija specijaliziran je za kreiranje i pružanje usluga za određena strana tržišta s kojih, odnosno prema kojima, ove godine, zbog putnih restrikcija, nije bilo moguće realizirati putovanja (Azija, Australija, Kanada…) te nam je nastavak potpora za očuvanje radnih mjesta od ključne važnosti“, objasnio je Fain.