Rimac Technology ima ugovorene poslove vrijedne tri milijarde eura

Rimac grupa predstavila je u četvrtak novi proizvodni kampus u Kerestincu koji se prostire na 75 tisuća četvornih metara. U kampus je investirano 120 milijuna eura, a višetruko više vrijedna je oprema koja će se postaviti

80
Rimac grupa

Rimac grupa predstavila je u četvrtak novi proizvodni kampus u Kerestincu koji se prostire na 75 tisuća četvornih metara te novi model hiperautomobila Nevera R. U jednom dijelu pogona već je pokrenuta proizvodnja automobila i automobilskih dijelova, a u drugom se montiraju proizvodne linije.

“Proizvodni dio kampusa je završen. Investicija je vrijedna 120 milijuna eura. Dobar dio proizvodnje je useljen, a kroz sljedećih godinu dana će i ostatak proizvodnje biti useljen s proizvodima koji su već raspordani. Rimac Technology ima ugovore na tri milijarde eura vrijednosti s proizvođačima poput BMW-a, Porschea, Hyundaija i drugih, dok Bugatti Rimac ovdje prozvodi Nevere, ali i mnogo komponenti i protipove Bugattija. Svaki milimetar kampusa je već alociran, točna znamo gdje će koji stroj doći. Strojevi koji se postavljaju će višesruko premašiti vrijednost kampusa”, rekao je osnivač i izvršni direktor Mate Rimac.

Samo proizvodna linija za električne sustave namijenjene njemačkom BMW-u vrijedna je sto milijuna eura, a postavit će se još dvije linije za dva poznata proizvođača automobila čja su imena za sada još uvijek poslovna tajna.

Predstavljena Nevera R

Predstavljena je i Nevera R, novi model hiperautomobila iz Rimčeva “laboratorija”. Nevera je skinula 27 svjetskih rekorda, ali s Neverom R digli smo letvicu još više, rekao je Rimac. Novi model ima 2.700 konjskih snaga, što ju čini najsnažnijim automobilom na svijetu.

“Ovdje se dešava puno stvari koje su se još prije nekoliko godina činile nemogućima da se dese u Hrvatskoj”, istaknuo je Mate Rimac.

Rimac grupu čine tvrtke Bugatti Rimac za razvoj i proizvodnju automobila, Rimac Technology koja je fokusirana na razvoj komponenti i sustava za druge automobilske kompanije te Verne koja razvoja projekt robotaksija.

Plan je širenje kampusa

“Novi kampus nam je već sada premali, namjeravamo se dalje širiti i treba nam dodatnog prostora za proizvodnju. Zbog viših cijena gradnje nismo sagradili vrtić, urede i restorane, koji su bili dio inicijalnog projekta. No, to ćemo svakako izgraditi. Uredski dio ćemo morati višestruko povećati  za to što smo rasli brže nego što smo inicijalno planirali”, rekao je Rimac. Dodao je da će se testni pogon za baterije graditi  u Stupniku, a od Plive je kupljeno zamljište u Kalinovici

Kampus u Kerestincu građen je bez zaduživanja i državnih poticaja, a Rimac kaže da Grupa uopće nema zaduženja.

Rimac je potvrdio da još nije prodana cijela predviđena serija Nevere, ali da je Bugatti rasprodan do kraja desetljeća. Kompanije još nisu profitabilne, ali ostvaruju visoke prihode: Bugatti Rimac je u 2023. prihodovao 320,2 milijuna eura, Rimac Technology 97,8 milijuna, a Verne 600 tisuća eura. Ukupni gubitak triju tvrtki iznosio je oko 112 milijuna eura.

Podsjetio je da je Bugatti Rimac dobio potpore u iznosu 100 tisuća eura od Hrvatske i Europske unije. Rimac Technology dobio je poticaje u ukupnom iznosu od 1,2 milijuna eura.  Prethodno su Rimac automobili do 2022. dobili poticaje u iznosu 9,3 milijuna eura, a Verne je do sada povukao 89,7 milijuna eura od ugovorenih 179 milijuna eura.