Juvo – Home Friend cilja američko tržište

Ideju o stvaranju Juvo – Home Frienda njen je tvorac Matija Srbić dobio još tijekom studija, a na prvoj godini diplomskog prijavio ju je na startup natjecanje

263
Juvo – Home Friend
Juvo tim: Gornji red, s lijeva na desno: Sara Bajlo, Ivan Kunjašić, Igor Armuš, Viktor Viljevac. Donji red, s lijeva na desno: Stanko Krtalić Rusendić, Matija Srbić, Ivor Turčin

Juvo – Home Friend je alarmni sustav koji obavještava roditelje kada njihov mališan krene u istraživanje prema manje sigurnim dijelovima doma. Sastoji se od pametnih senzora kretnje, plišane igračke sa zvučnikom i mobilne aplikacije.

Senzore roditelj postavlja na strop ispred ulaza u manje sigurne dijelove doma poput kuhinje, kupaonice, balkona, izlaza iz doma. Senzori prepoznaju dijete po visini te dojavljuju roditeljima putem mobilne aplikacije kamo je krenulo.

Istovremeno, aktivira se plišana igračka koja snimljenim glasom roditelja pokušava zaokupiti djetetovu pažnju do pojave roditelja.

Studentska ideja

“Tako se djeci ne ograničava kretnja i njihova urođena potreba za igrom i istraživanjem, a roditelji dobivaju mir jer znaju da će biti obavješteni ako na trenutak izgube svog mališana iz vida”, kaže tvorac ovog pametnog alarma, Matija Srbić.

Ideju o stvaranju Juvo – Home Frienda dobio je još tijekom studija, a na prvoj godini diplomskog prijavio ju je na startup natjecanje.

“Odmah je bilo potrebno razraditi i skraćeni poslovni plan, pa mi se svidjelo što sam sve novo morao istražiti i naučiti da bih odgovorio na sva pitanja. Nakon prvog natjecanja sudjelovali smo na još puno natjecanja i na dosta njih smo pobijedili ili bili finalisti.

Olakšavanje svakodnevice

Ljudima se projekt svidio, meni se svidjelo koliko moram učiti da bi projekt napredovao i zbog toga sam odlučio nastaviti raditi na njemu”, kazuje Srbić. Iako mu nije odmah u planu bilo postati poduzetnikom, okolnosti su ga ipak još tijekom studija uvele u poduzetničke vode.

“Imam puno ideja i često razmišljam kako napraviti nešto inovativno što bi olakšalo ljudima svakodnevicu.”

Trenutačno je jedini zaposlenik tvrtke koja razvija senzore za alarmni sustav Juvo – Home Friend, dok tim čine još Igor Armuš (razvoj mobilne aplikacije), Ivan Kunjašić (dizajner), Stanko Krtalić Rusendić (razvoj senzora) i Ivor Turčin (digitalni marketing).

U odnosu na ograde, video nadzor i senzore koji reagiraju na otvaranje vrata, Juvo – Home Friend, i roditeljima i djetetu, smatra njegov tvorac, daje veću slobodu, a nisu ni toliko nametljivi i skupi kao kamere.

Odgođena crowdfunding kampanja

Iako je za kraj ove godine najavljivanja crowdfunding kampanja, ona je odgođena do trenutka kada će proizvod u potpunosti biti spreman za prodaju.

“Tada, kad ćemo znati stvarnu cijenu proizvodnje, iskoristiti ćemo crowdfunding kampanju za promociju proizvoda”, objašnjava Srbić.

Iako je iz Siska, tvrtku je osnovao u Zagrebu.

“U Zagrebu su svi članovi tima i ima više događaja vezanih za startup svijet. Grad Zagreb pomaže nam i kroz Potporu za samozapošljavanje koja mi je odobrena prilikom otvaranja tvrtke, podržali su nas i kroz FER-ov SPOCK inkubator te smo dosta česti polaznici edukacija za poduzetnike u Plavom uredu, poduzetničkom centru Grada Zagreba.”

Matija je u svom dosadašnjem studentsko-poduzetničkom putu osvojio brojne nagrade.
Bio je stipendist Hrvatskog telekoma, dobio Rektorovu nagradu za rad iz područja sigurnosti doma pomoću pametnih senzora, nagradu Ericssona Nikole Tesle za rad iz područja pametnih domova, prošao je StartUp Akademiju Microsofta, bio finalist najvećeg studentskog natjecanja na svijetu, Microsoftovog Imagine Cupa, osvojio nagradu u natječaju Pokreni nešto svoje.

SAD u fokusu

“Nagrade nam potvrđuju da radimo nešto što se ljudima sviđa i potiču nas da nastavimo s razvojem. Kada se radi o novčanim nagradama, one nam pomažu u osiguravanju resursa nužnih za razvoj senzora i financiranju vanjskih usluga za koje nitko iz tima nije dovoljno specijaliziran.

Svako natjecanje uz same nagrade sa sobom nosi i puno dodatnih vrijednosti: stjecanje iskustva u predstavljanju projekta, umrežavanje sa stručnjacima i investitorima te mnoštvo povratnih informacija na projektnu ideju od kojih se neke iskoriste za unaprjeđenje finalnog proizvoda”, kazuje.

Lansiranje Juvo – Home Frienda planirano je za kraj sljedeće godine. Bit će ponuđen na nekoliko tržišta, ali u fokusu su Sjedinjene Američke Države.