Kroz prošlost, rakija je piće po kojem je naše podneblje poznato. Iako je to dio naše tradicije, brojni proizvođači, kako mali, tako i srednji i veliki, općenito domaćih žestokih pića, naročito rakije, teško nalaze putove i rijetko ih možemo vidjeti u elitnim restoranima ili u skupim noćnim klubovima, gdje će se kao aperitivi ili za provod uglavnom posluživati skupa, strana alkoholna pića.

Da, više je krivaca za takvo stanje. Dijelom je za to “kriva” i pojednostavljena proizvodnja pića loše kvalitete koja je prisutna u brojnim domaćinstvima, a uključuje miješanje voćnih destilata s baznim destilatima, neadekvatno vrenje voća i slične, brojne male tajne zanata vrhunskih destilerija koje se ipak ne mogu savladati u kućnoj radinosti.

No, činjenica je da se scena pomalo mijenja i da se na domaćem tržištu sve više mogu susresti izvanredni likeri i žestoka pića malih proizvođača. Sve je to, ipak, proizvodnja premalog obima da bi se moglo pomisliti na ponudu tih proizvoda komercijalno, u velikim trgovačkim lancima, distributerskim tvrtkama koje snabdijevaju hotele, restorane i slično. Ali možda je upravo u tome ona posebnost, izvrsnost i iznimnost.

Pioniri u proizvodnji vrhunskih rakija

Stoga se s pravom može reći da je destilerija Wise Grus iz Ivanovog Polja kod Daruvara pionir na ovom polju, a gotovo nevjerojatno zvuči da su, iako su počeli od nule prije samo nešto više od dvije godine, sada destilerija s kapacitetom od 200.000 litara godišnje, te da njihova pića osvajaju zlatne i srebrne medalje na najprestižnijim svjetskim natjecanjima.

Izdvajamo se od drugih jer smo si već na početku zadali iznimno stroga pravila, a glavno je da nema nikakvih primjesa, kažu Dora i Goran Kovačić

Iza cijele priče stoji entuzijazam bračnog para, Dore i Gorana Kovačića, koji su se za otvaranje destilerije odlučili baš zato što su, kažu, prepoznali problem nedostatka vrhunskih domaćih rakija i likera na tržištu.

“Zapravo smo krenuli iz nekakvog protesta. Rakija je piće po kojem je naše podneblje poznato, baš kao i vino. Ali, kada se u restoranu naručuje vino, uvijek se pita čije je, koja je godina berbe i slično. Za rakiju to nikada nije slučaj, jer nemamo domaćih premium proizvođača. Zainatili smo se da ćemo proizvesti rakiju koja će imati svoje ime”, kaže Goran.

Iznimno stroga pravila u proizvodnji

Stoga nas najviše zanima po čemu su to toliko drugačija pića iz destilerije Wise Grus u odnosu na druga koje možemo pronaći na tržištu.

“Izdvajamo se od drugih jer smo si već na početku zadali iznimno stroga pravila, a glavno je da nema nikakvih primjesa. Jednostavno, ako radimo rakiju od šljiva, ako radimo viljamovku, marelicu, bilo što da radimo, nema takozvanih podloga odnosno miješanja rakija. To piće mora biti proizvedeno isključivo od tog voća i nema kompromisa.

Tako dobivamo puno kvalitetniji proizvod koji, doduše, jest skuplji ali jamči da će kupac osjetiti i prepoznati kako se radi o jedinstvenom, vrhunskom proizvodu. Zbog toga naša pića ne mogu biti cjenovno u rangu s pićima koja se „s nogu” popiju na šanku, želja nam je imati klijentelu koja voli likere i žestoka pića i shvaćaju zašto su naši proizvodi skuplji”,  kazuje nam Goran.

Proizvodi koje rade gotovo su u potpunosti od domaćeg voća kooperanata iz brojnih hrvatskih gradova i sela, šljiva stiže iz okolice Lipika te iz Ivanić Grada, drugo voće iz Virovitice, Varaždina, čitave Slavonije, marelice su iz Aljmaša…

Kvaliteta, domaći sastojci i internacionalno priznanje

“Veoma malo voća uvozimo, pokušavamo se bazirati isključivo na domaćim sastojcima, ali nam je zato izvoz veoma bitan. Tako se naša pića danas mogu popiti u Poljskoj, Sloveniji, pa čak i Kanadi što nas izuzetno veseli i vjerujemo da ćemo širiti tržište. Svakog dana napredujemo u ostvarenju svog cilja da se naša pića nude u elitnim restoranima, po cijeni od tri i pol do pet eura za čašicu”, govori Goran ističući kako su prepoznati na svjetskoj razini.

Tako su se nedavno vratili s važnog natjecanja likera i žestokih pića u Poljskoj s čak trinaest zlatnih i jednom srebrnom medaljom. Prva mjesta osvajali su i na svjetskim sajmovima, u megalopolisima poput San Francisca i Londona.

Kaže kako je veoma važan dio njihove poslovne priče širenje znanja, odnosno educiranje potrošača da rakija ne mora biti „brlja”, odnosno, piće visoke stope alkohola i niske kvalitete. No, sretni su i što su se okružili kvalitetnom, domaćom radnom snagom.

“Naime, mi o rakijama znamo samo ono što i prosječni konzument, nismo te struke. Ja sam završio šumarstvo i ekonomiju, a supruga Dora je ekonomistica. No, zato imamo sjajnog tehnologa, radimo svoje recepte, a ukupno nas u destileriji radi 25. Posao povećavamo ovisno o sezoni.

Velik poslovni iskorak napravili smo s ponudom svog Wise Grus pelinkovca koji je već dostupan širom tržišta u dvije varijante, jednoj uobičajenoj, a drugi s ginkgom, s obzirom na to da je stablo ginkga prepoznatljiv simbol Daruvara. Trenutačno imamo 25 vrsta rakija i likera u ponudi, a planovi su nam veliki jer je želja da uskoro ponudimo i vino iz naših pogona”, zaključuju neumorni Goran i Dora Kovačić.

#ZlatneRukeTradicije br. 9


Projekt izrade i objavljivanja serijala tekstova pod naslovom Zlatne ruke tradicije sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija Agencija za elektroničke medije.

Ako želite saznati još novosti iz svijeta poduzetništva, biznisa, financija i novih tehnologije prijavite se na naš tjedni newsletter!