citi

Početkom srpnja održana je svečana dodjela Euromoneyjevih nagrada za izvrsnost u bankarskoj industriji. Nagrade obuhvaćaju 20 globalnih i više od 50 regionalnih kategorija. Nagradu za najbolju globalnu digitalnu banku dobio je Citi.

“Izazovi koje nefinancijski sektor postavlja bankama potaknut će ključne igrače na investicije i inovacije u platnom prometu, tehnološkim financijskim rješenjima i mikrofinanciranju. U ovom trenutku nema banke koja je tome predanija od Citija”, navodi se u obrazloženju Euromoneya.

Proces stvaranje digitalne banke podjednako je ovisan o promjeni poslovne kulture i o tehnološkoj transformaciji. Citi je uspio provesti obje promjene. Velike investicije u ljude i tehnologiju u poslovanju s građanstvom rezultirale su značajnim povećanjem broja mobilnih korisnika u Aziji, Sjevernoj i Južnoj Americi, uz značajan rast prihoda i poboljšanja u poslovnom procesu, piše Euromoney. Digitalni procesi snažno su integrirani i u veleprodajne usluge, osobito transakcijske i usluge vezane uz tržišta kapitala.

Digitalnu transformaciju jedne od najvećih svjetskih banaka potaknuo je Stephen Bird. Dužnost izvršnog direktora Citija za poslovanje s građanima preuzeo je prije dvije godine. Odmah je krenuo s idejom da unutar banke s 200 godišnjom tradicijom, 110 milijuna klijenata u 19 zemalja i godišnjim prihodom od 32 milijarde dolara uspostavi sasvim drugačiji organizam – disruptivnu fintech kompaniju koja bi tradicionalnu banku poput Citija učinila suvišnom.

Preobrazba

Stephen Bird

“Moramo izgraditi takvog disruptora unutar sebe“, objasnio je Bird svojim menadžerima. I lavina se zakotrljala. U protekle dvije godine Citi je svojim klijentima predstavio niz inovativnih proizvoda. No za preobrazbu u digitalnu banku nije dovoljno nadograditi integriranu bankarsku platformu niti razviti fenomenalne nove aplikacije. Osim što kontinuirano razvija nove inovacije, Citi se otvorio prema klijentima: u suradnji s njima poboljšava aplikacije, preusmjerava ulaganja u usluge u skladu s njihovim željama…

Citi je možda malo kasno spoznao da će digitalna tehnologija potpuno preobraziti bankarstvo, ali želja za zaokretom pokrenula je korporaciju. Bird je angažirao dizajnere iz Amazona, Googla i PayPala. Osnovao je fintech odjel sa zadatkom da preobrazi Citi u banku budućnosti.

Tržišni proboj uslijedio je krajem 2016. nadogradnjom aplikacije za pametne telefone za imućnije Citigoldove klijente u Sjevernoj Americi. Za banku je to bio ključan segment korisnika u kojem nije postizala dovoljno dobre rezultate. Citijevi inženjeri ažurirali su stotine temeljnih procesa, skratili su vrijeme i broj koraka potrebnih za otvaranje brokerskog računa, plaćanje ili rješavanje spornih naplata na kreditnoj kartici. Korisnicima je omogućeno da klikom i pozivom izravno kontaktiraju odgovornog menadžera.

Snažan rast broja mobilnih korisnika

Rezultati su uskoro postali vidljivi. Broj mobilnih korisnika bankarskih usluga u Sjevernoj Americi porastao je 46 posto, u Aziji 35 posto, a u Meksiku 59 posto. U prošloj godini Citi je svake minute dobivao pet novih korisnika odnosno 6500 svakog dana. Danas imaju više digitalnih korisnika od Amazon Musica i više mobilnih korisnika od Google Playa.

Nakon lansiranja nove aplikacije veliki broj klijenata drugih banaka prenio je račune u Citigold. U prvom tromjesečju ove godine neto priljev portfelja iznosio je 3,8 milijardi dolara, naprema tri milijarde u cijeloj 2016. godini.

Citi je također omogućio da se privremeno zagubljena kreditna kartica isključi putem aplikacije i zatim ponovo uključi kada se kartica pronađe. Prije toga troškovi izgubljenih kartica obuhvaćali su brojne telefonske pozive, izradu novih kartica s ugrađenim čipovima i njihovu isporuku klijentima, često i u inozemstvo. Bili su to ogromni troškovi.

U sektoru korporativnog i investicijskog bankarstva digitalni procesi su još dublje integrirani. U 2016. klijenti su putem mobilnih platformi pokrenuli ili autorizirali transakcije vrijedne oko 1,84 bilijuna dolara. To je 240 posto više nego prethodne godine.

Citi je pokrenuo i nekoliko proofs-of-concept projekata utemeljenih na blockchain tehnologiji (distributed ledger tehnologiji). Među njima je i upravljanje premijom osiguranja od kreditnog rizika (Credit default swap) u posttrgovinskom ciklusu. Tim rješenjem trebao bi se umanjiti rizik i, u suradnji s 40 globalnih financijskih institucija, olakšati sekundarno trgovanje i otkup komercijalnih zapisa.

Iako banka odbija objaviti konkretne financijske ciljeve digitalne transformacije, ulagači se nadaju da će proces potaknuti rast prihoda i povećati operativnu efikasnost odnosno dobit.