Honda pokreće serijsku proizvodnju gorivnih ćelija nove generacije

Honda je identificirala četiri područja potencijalne primjene novog sustava gorivnih ćelija: električna vozila na gorivne ćelije, komercijalna vozila na gorive ćelije, proizvodnja električne energije i građevinski strojevi

291
Honda gorivne ćelije
Kamion koji koristi Giga Fuel Cell, Hondin sklop gorivnih ćelija od čvrstog polimera, ima domet veći od 800 kilometara, a može poslužiti kao mobilna elektrana u slučaju katastrofe [Izvor: Honda / Newsroom]

Honda je u svojoj tvornici Fuel Cell System Manufacturing (FCSM) u Brownstownu u američkoj saveznoj državi Michigan pokrenula serijsku proizvodnju gorivnih ćelija. FCSM je zajednički projekt Honde i General Motorsa (GM) koji će također koristiti gorivne ćelije proizvedene u tom pogonu.

Honda na razvoju tehnologije gorivnih ćelija radi više od 30 godina. Japanski proizvođač automobila i originalne opreme, koji je ujedno i najveći proizvođač motora s unutarnjim izgaranjem (proizvede ih oko 14 milijuna svake godine), postigao je ograničen uspjeh sa svojim programom osobnih električnih automobila s gorivnim ćelijama Clarity. No, proizvodnja je obustavljena 2015. zbog visoke cijene gorivnih ćelija koja je spriječila širu primjenu. To bi se trebalo riješiti novim sustavom gorivnih ćelija koji su tijekom proteklog desetljeća razvili Honda i GM.

Novi sustav gorivnih ćelija najavljen je kao ključan za Hondinu buduću strategiju vezanu uz vodik. Zbog materijala otpornih na koroziju novi sustav je dvostruko izdržljiviji od sustava kojeg će zamijeniti, a troškovi proizvodnje manji su za 66 posto zahvaljujući jednostavnijim pomoćnim komponentama, jedinstvenom sustavu dobave, ekonomiji razmjera i smanjenoj upotrebi plemenitih metala.

“Integrirali smo prednosti Honde i GM-a kako bismo kreirali najučinkovitiji proizvodni sustav”, rekao je Tetsuo Suzuki, potpredsjednik FCSM-a. “Primijenili smo sustav masovne proizvodnji u kojem se strogo pazi na detalje i koji je fokusiran na visoku kvalitetu. Sada smo spremni zadovoljiti potrebe kupaca vezene uz primjenu tehnologije gorivnih ćelija i početak ere vodika.”

Japanska tvrtka vidi vodik kao ključnu strategiju za postizanje svog plana nazvanog „Triple Action to Zero” kojem je cilj kod svih Hondinih proizvoda postići nulti utjecaj na okoliš kroz cijeli životni ciklus proizvoda.

Honda je identificirala četiri područja potencijalne primjene novog sustava gorivnih ćelija: električna vozila na gorivne ćelije, komercijalna vozila na gorive ćelije, proizvodnja električne energije i građevinski strojevi.

Početna proizvodnja u FCSM-u koristit će se za podršku internim Hondinim inicijativama i proizvodnji vozila na gorivne ćelije, no kompanija istražuje dodatne poslovne mogućnosti. Trenutno je cilj dosegnuti proizvodnju od 2000 jedinica godišnje i dalje postupno širiti proizvodnju.

Potpuno novi Hondin model električnog automobila na gorivne ćelije CR-V ući će u proizvodnju ove godine u Honda Performance Manufacturing Center (domu superautomobila NSX) koji se nalazi u tvornici u Marysvilleu, Ohio. Zamijenit će FCX Clarity druge generacije koji se proizvodio do 2015. i bit će jedini električni automobil na gorivne ćelije proizveden u SAD-u.

Na Japan Mobility Showu 2023., održanom u Tokiju u listopadu, Honda i Isuzu Motors predstavili su Giga Fuel Cell. Kamion koji koristi Hondin sklop gorivnih ćelija od čvrstog polimera ima domet veći od 800 kilometara (500 milja). Osim toga, može poslužiti kao mobilna elektrana u slučaju katastrofe.

Plan je lansirati testno vozila do kraja tekuće fiskalne godine (31. ožujka 2024.), dok bi vozilo spremno za tržište trebalo biti predstavljeno 2027. godine.

Osim toga, Honda je postavila gorivne ćelije u elektranu u svom kampusu u Torrenceu u Kaliforniji. U prosincu 2023. dodana je još jedna elektrana na gorivne ćelije u podatkovnom centru kojim upravlja Mitsubishi. Postoje planovi za uvođenje sličnih sustava u drugim podatkovnim centrima, uz podršku programa ulaganja u povezane nacionalne pothvate za proizvodnju vodika.