E-pošta je uobičajeni poslovni alat. Organizirani sustav elektroničke pošte može vam uštedjeti vrijeme i osigurati pregledniji uvid u najvažnije e-poruke. Jedna sjajna opcija za organiziranje vaše ulazne pošte je postavljanje pravila u programu Outlook, piše portal Indeed.
U ovom članku objasnit ćemo što su pravila programa Outlook, istražiti neke prednosti postavljanja pravila i ukratko ćemo prikazati kako postaviti i primjenjivati navedena pravila.
Što su pravila programa Outlook?
Pravila u Outlooku su postupci kojima možemo automatizirati upravljanje svojom e-poštom. Pravila se mogu primijeniti na e-poruke koje primate i na poruke koje šaljete. Poruke se mogu automatski premještati u određenu mapu, brisati, prosljeđivati ili označavati.
Pravila se automatski primjenjuju za buduće e-poruke, ali možete postaviti i pravila koje će se primijeniti samo na e-poruke koje su već nalaze u vašem e-sandučiću.
Kada postavljate pravila, tri su ključne skupine informacije koje Outlook traži od vas:
- Uvjet: ovo je kriterij koji Outlook koristi za primjenu određenog pravila na e-poštu. To mogu biti pošiljatelj ili ključne riječi. Ako ne odredite uvjet, ako ga ostavite praznim, pravilo će se primjenjivati na svaku e-poruku.
- Radnja: ovime propisujete kako će Outlook postupiti s e-porukom ako ona ispunjava zadane uvjete: hoće li je izbrisati, premjestiti u određeni folder ili proslijediti.
- Iznimke: ovo su kriteriji kojima ćete odrediti e-poruke koje želite izuzeti od određenog pravila, na ličan način kao što ste postavili uvjet.
Prednosti postavljanja pravila u Outlooku
Jedna od prednosti postavljanja pravila u Outlooku jest ušteda vremena. Umjesto ručnog sortiranja e-pošte, možete dodijeliti pravilo za sortiranje na temelju vaših potreba za slanjem e-pošte. Pravila vam također omogućuju da svoj pretinac organizirate premještanjem e-poruka u druge mape na temelju kriterija poput pošiljatelja ili riječi u retku predmeta. Na primjer, ako radite na više projekata, možete postaviti mape za svaki projekt i e-poštu premjestiti u te mape na temelju pošiljatelja i ključnih riječi.
Kako postaviti i koristiti pravila u Outlooku
Ovo su tri različita načina za postavljanje i korištenje pravila u Outlooku:
1. Postavljanje pravila na temelju predloška
Ako ne želite postaviti prilagođeno pravilo, Outlook nudi više predložaka koje možete koristiti da biste postavili pravila. Predlošci su podijeljeni u dvije grupe “Ostanite organizirani” (“Stay organized”) i “Ostanite u toku” (“Stay up to date”) i izvode uobičajene radnje kao što su premještanja poruka u mapu, označavanja poruke i slanje upozorenja na vaš telefon. Evo kako možete postaviti pravilo na temelju predloška:
- Odaberite karticu “Datoteka” (File).
- Kliknite “Upravljanje pravilima i upozorenjima” (Manage Rules & Alerts)
- Pritisnite gumb pri vrhu komunikacijskog prozora s oznakom “Novo pravilo” (New rule).
- Odaberite željeni predložak iz gornjeg okvira s oznakom “1. korak: Odaberite predložak” (Step 1: Select a template).
- U donjem okviru s oznakom “2. korak: Uredite opis pravila” (Step 2: Edit the rule description) kliknite podcrtanu opciju ili opcije koje želite koristiti.
- Ovisno o odabranom predlošku i opciji, mogu se pojaviti okviri u kojima se traži da odredite kriterije kao što su kontakti ili kada želite da poruka bude označena kako biste je lakše uočili. Odaberite željene postavke.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- Odaberite željene uvjete u gornjem okviru sljedećeg zaslona, s oznakom “1. korak: Odaberite uvjet(e)” (“Step 1: Select condition(s)”)
- Nakon što odaberete uvjet, opcije se pojavljuju u donjem okviru s oznakom “Korak 2: Uredite opis pravila” (“Step 2: Edit the rule description”). Odaberite željene opcije i slijedite upute za popunjavanje podataka.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- Na sljedećem zaslonu odaberite sve iznimke koje želite dodati.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- U “1. koraku: navedite naziv za ovo pravilo” (“Step 1: Specify a name for this rule”) i dodajte ga
- U “2. koraku: opcije postavljanja pravila” (“Step 2: Setup rule options”) odaberite između opcija “Primijeni ovo pravilo sada na porukama koje su već u pristigloj pošti” (“Run this rule now on messages already in inbox”) , “Uključi ovo pravilo” (“Turn on this rule”) ili “Primijeni ovo pravilo na svim računima” (“Create this rule on all accounts”).
- U “3. koraku: Pregledajte opis pravila” (“Step 3: Review rule description”) provjerite pojedinosti postavljenih pravila i ako je potrebno unesite izmjene.
- Kliknite “U redu” (“Ok”).
Postavite sebi prilagođena pravila
Iako predlošci nude mnoge uobičajene i popularne opcije, u Outlloku postoji mnogo više pravila koja možete isprobati. Niz je mogućnosti da kreirate svoja, prilagođena pravila.
Evo koje korake trebate slijediti da biste izradili prilagođeno pravilo u Outlooku:
- Odaberite tab “Datoteka” (File).
- Kliknite “Upravljanje pravilima i upozorenjima” (Manage Rules & Alerts)
- Pritisnite gumb pri vrhu komunikacijskog prozora s oznakom “Novo pravilo” (New rule).
- U odjeljku “Počni od praznog pravila” (“Start from a blank rule”) na dnu popisa odaberite “Primijeni pravilo na poruke koje primam” (“Apply rule on messages I receive”) ili “Primijeni pravilo na poruke koje šaljem” (“Apply rule on messages I send”).
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- U “1. koraku: Odaberite uvjet(e)” (“Step 1: Select condition(s)”) odaberite uvjete koje želite da poruke ispunjavaju ili nemojte odabrati niti jedan uvjet ako želite da se pravilo primjenjuje na sve e-poruke.
- U “Koraku 2: Uredite opis pravila” (“Step 2: Edit the rule description”) možete dodati detalje kriterija, kao što su ključne riječi, ako je jedan od vaših uvjeta bio filtriranje prema retku predmeta.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- U odjeljku “1. korak: Odaberite radnju(e)” (“Step 1: Select Action(s)”) odaberite radnje koje želite poduzeti na e-porukama koje ispunjavaju uvjete.
- U “2. koraku: Uredite opis pravila” (“Step 2: Edit the rule description”) dodajte pojedinosti o radnjama, kao što je navođenje kategorije ili mape za premještanje e-pošte.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- U odjeljku “1. korak: Odaberite iznimke” (Step 1: Select exception(s)”) dodajte sve iznimke koje želite primijeniti na pravilo.
- U odjeljku “Korak 2: Uredite opis pravila” (“Step 2: Edit the rule description”) dodajte pojedinosti o iznimkama.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- Unesite naziv za pravilo pod “Korak 1: Navedite naziv za ovo pravilo” (“Step 1: Specify a name for this rule”).
- U drugom koraku “Korak 2: Postavljanje opcija pravila” (“Step 2: Setup rule options”) odaberite željene opcije.
- U “3. koraku: Pregledajte opis pravila” (“Step 3: Review rule description”) provjerite pojedinosti postavljenih pravila i ako je potrebno unesite izmjene.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
Postavite pravila u e-pošti
Pravila možete postaviti i izravno u elektroničkoj pošti. Ovo može biti brza opcija jer ako vam e-poruka da ideju za pravilo, možete je odmah provesti. Također je korisno jer kada kreirate pravilo izravno u e-poruci, Outlook automatski ispunjava neka od polja pravila umjesto vas. Evo koraka koje možete slijediti da biste postavili pravila u e-poruci:
- Kliknite desnom tipkom miša na e-poštu.
- Odaberite “Pravila” (“Rules”) pri dnu popisa.
- Odaberite “Kreiraj pravilo” (“Create Rule”).
- U novom komunikacijskom okviru odaberite uvjete iz opcija koje nudi Outlook – to su uglavnom pošiljatelj, predmet i je li e-pošta poslana samo vama ili su uključeni i drugi.
- U odjeljku “Učinite sljedeće” (“Do the following”) odaberite radnju ili radnje koje želite, kao što je prikazivanje u izborniku s upozorenjem o novoj stavci, reprodukcija zvuka ili premještanje e-pošte u mapu.
- Ako se e-pošta premješta u mapu, kliknite gumb “Odaberi mapu” (“Select Folder”) koji se nalazi desno od “Premjesti stavku u mapu” (“Move the item to folder”) i pronađite mapu koju želite.
- Pritisnite “Dalje” (Next).
- U okviru koji se pojavi odredite želite li da se pravilo primijeni na poruke koje se već nalaze u mapi.
- Pritisnite “Dalje” (Next).