U riječku luku uplovio najveći ro-ro brod u njenoj povijesti

Brod UGRL AL REEF dug 182 metra, u vlasništvu brodara iz Abu Dabija, ukrcava 1.300 automobila slovačke tvrtke Stellantis za Tursku. Razvojem ro-ro servisa riječka luka će učvrstiti svoju poziciju strateškog prometnog čvorišta u međunarodnom lancu opskrbe

20
ro-ro brod UGRL AL REEF
UGRL AL REEF na privezu u riječkoj luci [Izvor: Luka Rijeka]

U riječku luku u nedjelju je uplovio najveći ro-ro brod koji je ikada pristao u ovom hrvatskom pomorskom središtu – UGRL AL REEF brodara UGR Lines, dug 182 metra i širok 32 metra.

UGRL AL REEF je izgrađen 2010. godine. U Rijeku je stigao radi ukrcaja automobila slovačke multinacionalne tvrtke Stellantis, nastale spajanjem Fiat Chryslera i PSA Grupe. Oko 1300 automobila je kamionima dopremljeno iz Slovačke u Rijeku, gdje će biti ukrcani i otpremljeni u Tursku, koja je sa 70 milijuna stanivnika važno tržište za europsku automobilsku industriju. Brod će prema Turskoj isploviti u ponedjeljak, potvrdio je Marko Mišković, član Uprave Luke Rijeka d.d., piše Novi list.

“Točnu brojku ukrcanih vozila znat ćemo u ponedjeljak. Riječ je o najvećem brodu te vrste koji je ikada uplovio u riječku luku. Očekujemo da će u budućnosti pristajati još veći ro-ro brodovi. U uplovljavanju su sudjelovali remorkeri JPS-a, a cijeli je manevar odrađen profesionalno i bez ikakvih poteškoća”, izjavio je Mišković.

UGR Lines posluje u sklopu Abu Dhabi Port Group i nije nov u riječkoj luci, ali je UGRL AL REEF dosad najveći njihov brod koji je pristao u Rijeci.

Redoviti dolasci ro-ro brodova

Miškovič je najavio je da će ovakvi brodovi ubuduće redovito pristajati u luku radi uvoza i izvoza vozila: “Do sada smo imali sedam do osam dolazaka brodova za prekrcaj vozila, a plan je da u riječku luku ubuduće pristignu tri do četiri ro-ro broda mjesečno, odnosno svakih desetak dana”.

Krajem lipnja ove godine u riječkoj je luci započeo prekrcaj vozila u uvozu, dok je početkom listopada preko riječke luke  krenuo i izvoz automobila , što predstavlja prvi značajniji izvoz vozila preko Rijeke u posljednjih nekoliko desetljeća.

Iz Luke Rijeka ističu kako će razvojem tjednog ro-ro servisa riječka luka dodatno učvrstiti svoju poziciju strateškog prometnog čvorišta u međunarodnom lancu opskrbe. Prekrcaj automobila je visokoprofitabilanm i ekološki prihvatljiv posao koji ima izniman značaj za daljnji razvoj i diversifikaciju poslovanja riječke luke.