AD Plastik izvijestio je putem Zagrebačke burze da je s francusko-talijanskom automobilskom grupacijom Stellantis za europsko tržište ugovorio nove poslove. Predviđeno trajanje projekta je sedam godina s očekivanim prihodima od 31,2 milijuna eura, navodi se u objavi.
Ovo je treći značajni posao solinskog proizvođača automobilskih dijelova s tom francusko-talijanskom automobilskom grupacijom tijekom ove godine. U ožujku je AD Plastik izvijestio o poslu sa Stellantisom od 71,5 milijun eura, a krajem lipnja o ugovoru vrijednom 85,9 milijuna eura.
Neto gubitak od 59,46 mil. kuna u prvom polugodištu
AD Plastik Grupa izvijestila je i o poslovnim rezultatima za prvo polugodište koji su uvelike obilježeni geopolitičkim zbivanjima i posljedicama krize nedostatka poluvodiča na tržištu. U prvih šest mjeseci ostvaren je neto gubitak od 59,46 milijuna kuna, koji uključuje vrijednosna usklađenja u iznosu od 75 milijuna kuna napravljena na temelju procjene nadoknadivosti imovine ruskih društava Grupe.
Poslovni prihodi Grupe bilježe pad u odnosu na isto razdoblje 2021. godine od 30,4 posto i iznose 433,09 milijuna kuna. Normalizirana EBITDA iznosi 18,58 milijuna kuna i niža je za 77,5 posto.
“Dio zapadnih proizvođača automobila napustio je rusko tržište, dok su drugi obustavili svoje proizvodne aktivnosti. To su posljedično napravili i njihovi dobavljači pa je automobilska industrija na tom tržištu u posljednja tri mjeseca gotovo mirovala. Za drugo se polugodište najavljuje pokretanje dijela proizvodnje, ali s obzirom na niz neizvjesnosti potreban je veliki oprez u planiranjima. Istovremeno, europski se proizvođači automobila još uvijek suočavaju s nedostatkom poluvodiča zbog čega su proizvodni kapaciteti pojedinih proizvođača automobila tržištu još uvijek na nižim razinama od uobičajenih“, izjavio je predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen.
Fokus na europsko tržište
Unatoč vrlo zahtjevnim okolnostima, neto financijski dug AD Plastik Grupe i matičnog društva je smanjen u odnosu na kraj prošle godine i financijska je pozicija kompanije stabilna. Razvidan je i povećani intenzitet razvojnih aktivnosti proizvođača automobila što potvrđuje i 173,7 milijuna eura novih poslova ugovorenih za europsko tržište u izvještajnom razdoblju.
“Intenzivirali smo svoje komercijalne i razvojne aktivnosti u potpunosti te smo se usmjerili prema europskom tržištu i većinom prema poznatim kupcima. Aktivno radimo na razvojnim aktivnostima kako bismo im ponudili bolja i kvalitetnija rješenja u budućnosti te time proširili svoj portfelj proizvoda i usluga, ali i kupaca. AD Plastik Grupa nedvojbeno ima znanje i kvalitetu, a svoju smo snagu pokazala više puta tijekom svoje povijesti. Ovo nimalo jednostavno razdoblje sigurno će trajati još neko vrijeme, ali vjerujem kako ćemo nakon toga biti puno iskusniji, spremniji i snažniji prihvatiti neke nove, zahtjevnije i pozitivnije izazove”, rekao je Došen.