Gospodarsko-socijalno vijeće raspravlja o rastu cijena

Ministar gospodarstva Tomislav Ćorić u središnjem Dnevniku HTV-a potvrdio je da će Vlada poduzeti mjere ako cijena goriva nastave rasti, ali nije htio odgovoriti na pitanje kolika bi cijena trebala biti da Vlada reagira

31
Ministar gospodarstva Tomislav Ćorić

Od ponoći s ponedjeljka na utorak plaćamo najskuplje gorivo u povijesti. Prosječan spremnik dizelskog goriva skuplji je za 19,5 kuna, spremnik benzina za 13 kuna, a plina za 15 kuna. Poskupljenje je posljedica rasta cijena nafte na svjetskim tržištima. Cijena barela sirove nafte na londonskom tržištu premašila je 83 dolara.

Predsjednik Vlade Andrej Plenković istaknuo je da resorni ministri imaju zadatak pomno pratiti stanje te najavljuje razgovor sa socijalnim partnerima. Danas će se o porastu cijena, ne samo naftnim derivata nego općenito o rastu cijena, raspravljati na Gospodarsko-socijalnom vijeću.

“Razgovarat ćemo s našim socijalnim partnerima i vidjet ćemo kako će se situacija razvijati, je li potrebna kakva intervencija. Za to postoje alati”, rekao je Plenković.

Ministar gospodarstva Tomislav Ćorić u središnjem Dnevniku HTV-a potvrdio je da će Vlada poduzeti mjere ako cijena goriva nastave rasti, ali nije htio odgovoriti na pitanje kolika bi cijena trebala biti da Vlada reagira.

“Na to pitanje nećete dobiti odgovor. Ono što ću vam odgovoriti još jednom je da ćemo u trenutku kada vidimo da nikakav drugi scenarij nije moguć, dakle da neće doći do smirivanja cijena, reagirati ako bude prijetila eskalacija. Imajmo na umu činjenicu da će nam plin i struja u sljedećim mjesecima mjeseci, za razliku od cijele Europske unije – govorim o kućanstvima – imati stabilnu cijenu”, rekao je Ćorić.

Savez samostalnih sindikata Hrvatske pozvao je Vladu da smanji trošarine na gorivo. Zbog trošarina i poreza cijene goriva su nam među najvišima u Europi, upozorava predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec.

“Država ne odustaje od trošarina. Imamo najskuplje gorivo, imamo prilikom registracije vozila više cijene nego naše kolege u Sloveniji i, naravno, nismo više konkurentni ni u svojoj zemlji, a kamoli u nekoj drugoj”, rekao je Kranjčec.