Lavovski poslovi PR-ovaca za Agrokor, Valamar Rivieru i Zvijezdu

Za Grand PRix u kategoriji za odnose s javnošću za velika trgovačka društva natječu se Komunikacijski ured Colić Laco i partneri, agencija 404 i Komunikacijski laboratorij

u 14:56 Zadnja izmjena: 11.03.2019 u 15:25
193
Grand data-lazy-src=

Velike tvrtke pred agencije za odnose s javnošću prošle su godine stavile velike komunikacijske izazove. Neki od njih jedinstveni su ne samo u Hrvatskoj, nego i šire. Domaće agencije na te su izazove uspješno odgovorile, a ocjenjivački sud Grand PRixa Hrvatske udruge za odnose s javnošću izabrao je tri najbolja projekta.

Za nagradu Grand PRix HUOJ-a u kategoriji za odnose s javnošću za velika trgovačka društva natječu se Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri koji je za Agrokor vodio krizni komunikacijski menadžment izvanredne Uprave Agrokora usmjeren na postizanje nagodbe vjerovnika, agencija 404 koja je za Valamar Rivieru radila kampanju Ponosni na dobar posao u Valamaru, te Komunikacijski laboratorij koji je za Zvijezdu radio na zaštiti reputacije njezina margarina.

Kriza Agrokora

Kriza Agrokora bila je jedinstven slučaj u hrvatskoj poslovnoj i komunikacijskoj praksi koji se negativno mogao odraziti i na zemlje u regiji. Komunikacijski izazov bio je tim veći jer kriza nije podrazumijevala jedan krizni događaj s jednim vrhuncem nego su se nove krize otvarale gotovo svakodnevno. One su izbijale zbog složenosti postupka izvanredne uprave i medijskih aktivnosti raznih interesnih skupina.

Krizni komunikacijski tim najviše je koristio alate odnosa s medijima, pa je tijekom 450 dana trajanja postupka odrađen gotovo jednak broj raznih aktivnosti s medijima – od konferencija i brifinga novinara do izjava i intervjua.

“Najvrjednijim bismo istaknuli zadržavanje fokusa dionika i usmjeravanje komunikacijskih aktivnosti na glavni cilj izvanredne uprave – postizanje nagodbe s vjerovnicima. Zbog jedinstvene političko-gospodarske situacije bilo je potrebno kontinuirano educirati različite javnosti, pritom mislimo prije svega na ključne dionike, ali i stručnu javnost, s obzirom na to da su se neki pojmovi i koncepti po prvi puta koristili u poslovnoj praksi u Hrvatskoj. Zato je nizom komunikacijskih aktivnosti trebalo pojasniti što oni znače za hrvatsko gospodarstvo i za one koji su uključeni u postupak izvanredne uprave”, kazali su iz komunikacijskog tima izvanredne uprave Agrokora.

Kada je u igri velik novac te kada brojni akteri osobno i poslovno mogu izuzetno mnogo izgubiti, ističu iz komunikacijskog tima, treba posebno pažljivo analizirati i razumjeti sve zainteresirane strane i raditi što je više moguće izravno s njima. Proaktivno treba djelovati na prevenciji i kontroli štete koju neki od njih mogu napraviti. Klasična analiza dionika i alati odnosa s dionicima u ovako kompleksnim situacijama, pokazalo se, nisu dovoljni. Zato je ključno držati jasan fokus na krajnji cilj, a ograničene resurse koristiti za rad prema postizanju tog cilja.

Ponosni na dobar posao u Valamaru

Valamar Riviera prošle je godine uz potporu agencije 404 napravila iskorak u privlačenju kvalitetne radne snage. Naime, u godini u kojoj je velik broj tvrtki provodio intenzivne kampanje zapošljavanja, Valamar Riviera je brendirala ključnu prednost koju ima u odnosu na konkurenciju – Valamar jamstvo. Ono se odnosi na jamstvo minimalnih neto primanja od 5000 do 7500 kuna za djelatnike s punim mjesečnim fondom sati.

Taj iskorak omogućio je diferencijaciju i snažnu medijsku podršku, a korištenjem dokumentarističkog pristupa Roberta Knjaza na atraktivan je način prikazan život i rad Valamarovih djelatnika, čime je osiguran iznimno velik doseg na društvenim mrežama i u medijima. Ono na što smo posebno ponosni jest da su glavne zvijezde kampanje Ponosni na dobar posao u Valamaru bili upravo zaposlenici Valamara. Cijeli projekt je jasno postavljen i sjajno odrađen od početka do kraja. Strateške odluke kompanije pratila je jaka komunikacijska kampanja, a upravo su te strateške teme bile izvor inspiracije. Kad smo svemu tome dodali kreativnost, dobili smo izvrstan rezultat koji, u sjajnoj suradnji s klijentom, nije mogao izostati”, kazala je Mila Martinović, starija savjetnica u agenciji 404.

Zaštita reputacije Zvijezdina margarina

Komunikacijski laboratorij sa Zvijezdom surađuje već četiri godine. Prošle se godine uhvatio u koštac s percepcijom građana i medija o margarinu.

“Potrošači su sumnjičavi prema proizvodu, reputaciju ugrožavaju i novinari koji nekritički pišu o margarinu, a nisu pomogli ni slastičari koji prednost daju maslacu. Izuzetno smo zadovoljni što smo u izazovnom komunikacijskom okruženju pronašli recept koji daje rezultate i koristeći klasične PR alate zaustavili pad povjerenja potrošača, zaštitili reputaciju brenda te utjecali na ponašanje medija“, kazala je Ana Škiljić Ravenšćak, PR menadžerica u Komunikacijskom laboratoriju.

U ovakvim projektima, napomenula je, nema brzih rješenja. Rezultate daje dobro postavljena strategija, kontinuirana proaktivna komunikacija prema svim ciljanim skupinama, ustrajnost i partnerski odnos s klijentom.

Tko će od finalista u kategoriji odnosa s javnošću za velika trgovačka društva  dobiti prestižnu nagradu Grand PRix HUOJ-a bit će objavljeno u srijedu.